תוכן שיווקי
לקראת כנס אלעד מערכות, 13 במאי, סטוקו, תל אביב

טרנספורמציה דיגיטלית בקליק

18/04/2019 15:10
יובל טל, מנהל תחום Omni-Channel ומוצר SimpleChat באלעד מערכות. צילום: ויקטור לוי

כתב: יובל טל, מנהל מוצר SimpleChat.

רבות דובר בשנים האחרונות על טרנספורמציה דיגיטלית – תהליך שבאמצעותו ארגונים מאמצים טכנולוגיות דיגיטליות ומחליפים מערכות מסורתיות ישנות. ארגונים גדולים וקטנים כאחד נשבים בקסמיהן של הבטחות שיווקיות, ויוצאים למהלכים יקרים, שלא תמיד מניבים תוצאות.

הבעיה הגדולה עם התהליכים האלה היא ששילוב כלים חדשים לא מבטיח התייעלות. טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית לא מסתכמת בהחלפת מערכות ישנות בחדשות, כי אם מצריכה שינויים בדרך בה הארגון כולו פועל. רק כאשר ארגון מצליח להבין שיש לו את היכולת לעשות דברים בצורה שונה ניתן לנצל את כל הטכנולוגיה בצורה המיטבית.

דוגמה טובה למקרה שבו התשתית היא רק חלק מהפתרון היא שירות לקוחות. כשארגון מחליט להתקין מערכת ניהול קשרי לקוח (CRM) או לשדרג את המערכת הקיימת הוא ימצא את עצמו בסוף התהליך עם כלי רב עוצמה. Dynamics של מיקרוסופט, למשל, היא מערכת CRM מובילה, שמתאימה לארגון מכל תעשיה ובכל גודל. כשהטמעתה מסתיימת, התשתית לטרנספורמציה הדיגיטלית נכנסת לארגון.

לעשות עם הכלי החדש עוד מאותו הדבר זה לא פתרון

אבל זו, כאמור, רק התשתית. אם הארגון ממשיך לעשות עם הכלי החדש את אותם הדברים שעשה עם הכלי הקודם, המהלך כולו עלול להיכשל. וגם אם יצליח, תהיה זו הצלחה חלקית בלבד – שהרי הפוטנציאל של המערכת החדשה כלל לא מומש.

את הבעיה הזו זיהינו באלעד מערכות לאחר שיחות עם לקוחות Dynamics רבים. אלעד היא החברה המובילה בהטמעת ה-CRM של מיקרוסופט בישראל. הידע והניסיון הרב שצברנו ביישום הפרויקטים המובילים בישראל הוביל להבנת הצורך, וכך נולד SimpleChat – הכלי שלוקח את התשתית ומבצע את המהפכה עצמה.

SimpleChat מתחבר ל-Dynamics ולכלל ערוצי יצירת הקשר שהחברה מפעילה מול לקוחותיה (ווטסאפ, פייסבוק, אימיילים וצ׳ט באתר) בכמה לחיצות, בלי הצורך לדעת תכנות. בתוך כמה רגעים מביצוע החיבור SimpleChat מתחיל לאסוף את הפניות של לקוחות החברה מכל הערוצים ולהכניס אותן בצורה מאוחדת לתוך ה-Dynamics. כך, בזמן קצר, יכולה החברה להפסיק להתייחס לערוצים השונים כאל מקורות נפרדים בתקשורת מול הלקוח ולהתחיל לטפל בפניות בצורה מאוחדת ממקום אחד.

צילום: ויקטור לוי

צילום: ויקטור לוי

זו רק דוגמה אחת לדרך בה תהליך שנלווה להטמעתה של מערכת "חדשנית" הוא זה שמייצר את הטרנספורמציה הדיגיטלית המעשית בתוך הארגון. מוצר ה-SimpleChat שלנו זוכה להצלחה בזכות כך שתוכנן מראש לא סתם להיות כלי "חדשני" או "מגניב", אלא באמת לשים את הלקוח במרכז.

בסופו של דבר, צריכה להיות מטרה לכל מערכת בארגון לדעת איך הופכים את הכלי הטכנולוגי לשימושי. הפלוס הוא שברגע שבו מבינים מה המערכת צריכה לעשות, הפתרון כנראה הרבה פחות קשה ממה שאפשר לחשוב. האינטגרציה של SimpleChat לוקחת כ-5-10 ימים, וכבר מעליית המערכת ביום הראשון ניתן לקבל ערך ראשוני. שאר הזמן מנוצל להתאמת סימפלצ׳ט ללקוח, בפיתוח של צ׳טבוט ייעודי ומותאם לו ולתכניו, שילוב של המערכת בתוך תהליכים ארגוניים והתאמה ויזואלית.

האם הוגן לקרוא לזה "טרנספורמציה דיגיטלית בקליק"?

כאשר תשתית ה-Dynamics CRM מוכנה בעזרת SimpleChat, שניתן לטמעה קלה ופשוטה, ארגונים יכולים לעבור טרנספורמציה דיגיטלית ולביא לשינוי אמיתי בארגון.

ב-13 במאי תוכלו ללמוד עוד על עתיד המערכות הרב-ערוציות (Omni-channel) והחידושים המעניינים ביותר בתחום ה-CRM בכנס The Future of The Omni-Channel של אלעד מערכות ואנשים ומחשבים.

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים