תוכן שיווקי
לקראת Red Hat Summit 2019, בין ה-7 ל-9 במאי, בוסטון, ארצות הברית

Red Hat Summit 2019: סיפורי קוד פתוח – באמצעות סרטים

בכנס עומדים לככב כמה סיפורים וסרטים מרגשים על השימוש בקוד הפתוח ליצירת עולם טוב יותר

05/05/2019 15:28
זהירות, קוד פתוח. אילוסטרציה: BigStock

כתב: עוזי מירון.

בכנס Red Hat Summit 2019, שיתקיים השבוע בבוסטון, תככב על הבמה המרכזית חוויית סיפורי הקוד הפתוח – סדרה של סרטים דוקומנטריים (ולא רק) בנושא.

דוגמה לסיפור מלא השראה כזה ניתן למצוא במאמר האחרון בסדרה Like Rockets, שעוסק בשיעורים במנהיגות פתוחה. המאמר נותן הצצה לסיפורו של מיכאל בראץ' ומועדון ה-Futureboys & Girls. בראץ', או Mister B, כפי שהוא מכונה בחיבה, ואחדים מהתלמידים יעלו על במת הכנס, ויספרו איך הם משתמשים בעקרונות הקוד הפתוח בתכנית המנהיגות שלהם ומה הם למדו בחוויית ה-CO.LAB שחוו.

פרופ' ניל גרשנפלד, מנהל מרכז הביטים והאטומים של MIT ויו"ר ה-Fab Foundation, יצטרף כדי להציג את סיפור מעבדות ה-Fab – סדנאות לייצור שמכיל את עצמו, בהתבסס על אבטיפוס מהיר.

ארגונים משתמשים בקוד פתוח לבניית מכוניות אוטונומיות. צילום: יח"צ

ארגונים משתמשים בקוד פתוח לבניית מכוניות אוטונומיות. צילום: יח"צ

דורן קוקס, המעורב במרכזים וקהילות בחקלאות – הנושא שיעמוד במסגרת סרטי סיפורי הקוד הפתוח הבאים בסדרה, יציג איך ייראה העתיד של התחום. מלאני שימאנו, מייסדת תכנית ה-Food Computer, תציג הדגמה חיה של מחשב המזון בו היא משתמשת כדי ללמד תלמידי תיכון בבולטימור על קוד פתוח וחקלאות. הדגמות נוספות יוצגו לאחר הרצאת המליאה בביתן Open Source Stories, שבו תלמד קבוצת Futuregirls איך ליצור לבד כרטיסי חומרה פתוחה.

לשנות את החשיבה על הקוד הפתוח

כאשר Open Source Stories הושקו, זו הייתה סדרת סרטים דוקומנטריים שהציגו דרכים מעניינות ליישום חשיבת קוד פתוח, תוך הבלטת הסיפורים מאחורי טכנולוגיית הקוד הפתוח והאנשים שעושים את ההבדל בשימוש בה. הסרטים הציגו את סיפורם של פסטיבל אמנויות המופעל על ידי קהילה; רשת של מתנדבים שתכננו תותבים מודפסים בתלת ממד וחילקו אותם ללא תשלום; בית ספר תיכון שהשיק מחלקת IT מופעלת על ידי תלמידים; יוזמת רשומות רפואיות פתוחות; ארגונים המשתמשים בקוד פתוח לבניית מכוניות אוטונומיות; מוזיאון אמנות שיוצר תצוגות אינטראקטיביות ושיתופיות; ומדענים חובבים שמשתמשים בחומרה פתוחה כדי לתרום למחקר.

מוזיאון אמנות יוצר תצוגות אינטראקטיביות ושיתופיות. צילום: יח"צ

מוזיאון אמנות יוצר תצוגות אינטראקטיביות ושיתופיות. צילום: יח"צ

עם זאת, מאז בכורת הסרט הראשון, ב-2015, שינתה היוזמה את צורתה להרבה יותר מכך. מה שהחל כפרויקט מקומי ברד-האט צמח לחגיגה של הדרך בה קהילה, אנשים בעלי יכולות מיוחדות וחילופים חופשיים של רעיונות יכולים לשחרר פוטנציאל אינסופי של יצירתיות במגוון רחב של תחומים.

סדרת סיפורי הקוד הפתוח מקיפה כיום סרטים, הרצאות חיות, מאמרים ואת המעבדה השיתופית הפתוחה CO.LAB, שמציגה לתלמידי חטיבות ביניים את העקרונות של עולם זה.

אירועים קרובים