"הלקוח חייב להיות חלק מהתהליך בביצוע של פרויקט BI בארגון"
"כל ביצוע של פרויקט BI בארגון חייב להיעשות בשיתוף הלקוח. הוא צריך להיות חלק מהתהליך", כך אמר עמית סיון, סמנכ"ל לקוחות בקליק ישראל (Qlik Israel).
סיון אמר את הדברים לאנשים ומחשבים לקראת כנס Qlik Day 2019, שיתקיים ביום ב', ה-9 בספטמבר, בסינמה סיטי גלילות, ויתמקד בנושאי דטה, BI ואנליטיקה. הוא יציג באירוע, יחד עם נציגים נוספים מקליק ישראל, לייב דמו שידגים כיצד חברה מקבלת החלטות עסקיות חכמות יותר באמצעות מערכת ה-BI.
מהן עצות הזהב שלך לביצוע פרויקט BI מוצלח בזמן ובתקציב?
"ראשית, יש לבחור את הכלי המתאים לצרכי הארגון ולבדוק האם הארגון מעוניין לאפשר לעובדיו לתחקר את הנתונים בעצמם, וכן כיצד הם יצרכו את המידע – במחשב, באפליקציה או בטלפון הנייד? בחירה בכלי שאיננו מתאים לצרכי הארגון תמנע מעובדיו את חוויית המשתמש שאותה הם מצפים ורוצים לקבל.
שנית, יש להיכנס לפרויקט בשלבים, לאפיין בכל פעם עולם תוכן אחד וליישמו, ולהימנע מניסיון 'לתפוס' את כל הפרויקט בפעם אחת. דרך פעולה זו מבטיחה עלייה מהירה לאוויר ו-'ניצחון' מהיר (Quick Win). כך גם ניתנת האפשרות להכיר את הכלי לעומק ולהתקדם בפיתוחים, תוך מימוש הידע הנרכש בשלבים הקודמים.
דבר נוסף שנדרש לבצע אם רוצים שפרויקט ה-BI יהיה מוצלח הוא להגדיר מטרות ולוחות זמנים ברורים לביצוע. ניהול הפרויקט חייב להיעשות בצורה מקצועית ולשלב בין הבנה עסקית להבנה טכנולוגית עמוקה. זאת, בכדי לוודא הן ערך עסקי משמעותי והן שימוש נכון בטכנולוגיה.
המשתמש העסקי חייב להיות חלק מהתהליך. הכנסתו 'לעניינים' רק בסוף התהליך עלולה ליצור שינויים רבים, שיעלו זמן וכסף, ואף לגרום להתנגדות. מחויבות ותמיכת ההנהלה בתהליך היא תנאי הכרחי נוסף. הטמעה מוצלחת של מערכת BI כוללת בתוכה שינוי בדרכי העבודה של משתמשים רבים וחלקם יעדיפו לעתים להישאר עם הפתרונות הקיימים, למרות היתרונות של המערכת החדשה. בנוסף, נדרש תיאום בין מגוון גורמים בארגון שיכולים לעכב את התהליך. מחויבות ההנהלה תוכל לסייע רבות במניעת עיכובים אלה.
בתהליך ההטמעה, חשוב להשתמש באנשי מקצוע שמכירים את כלי ה- BIלעומק ובקיאים גם בתהליכים משיקים ובטכנולוגיות חדשות".
ספר על פרויקטים מיוחדים שביצעתם במהלך השנה האחרונה.
"באחרונה ביצענו פרויקט בחברת תקשורת גדולה, שהכיל 12 עולמות תוכן שונים: מכירות, מלאי, שימושים, תפעול, לוגיסטיקה, ערך לקוח ועוד. הפרויקט נפרש על פני חצי שנה, בהיקף עבודה של יומיים בשבוע, בכדי לאפשר הטמעה מבוקרת וכזו שלא משבשת את העבודה בחברה.
ביצענו פרויקטים מעניינים נוספים בתחום הדיגיטל במגוון גדול של חברות ממגזרים שונים, שמעוניינות לנתח את הנתונים התפעוליים שלהן ביחד עם נתונים מתוך הרשתות החברתיות, או מניטור אתר האינטרנט שלהן. בתחום זה ניתן אף להציג פרויקט גדול בעולם האי-קומרס, שכולל ניתוח נתונים מתוך Google 360, המאפשר גישה לרזולוציה הנמוכה ביותר של הדטה מאתר האינטרנט של החברה. באמצעי זה ניתן להגיע לרמת ניתוח גבוהה ביותר ולתובנות עסקיות משמעותיות.
בפרויקטים נוספים, הסבנו מערכות ישנות ל-Qlik Sense, בדגש על מערכות שהתמיכה בהן הופסקה".
איך משלבים את מגוון היכולות החדשות שבפלטפורמה שלכם בתהליך הפיתוח?
"פלטפורמת BI כוללת כיום מרכיבים רבים שלא היו בעבר – החל מהיכולת להתמודד עם נפחי נתונים גדולים (ביג דטה) וכלה באפשרות להתממשק לכלי ניתוח אנליטיים, דוגמת R ופייתון. בכדי לוודא ניצול מלא של היכולות, חשוב להתעדכן כל העת במידע שמספק האינטגרטור המקומי.
כמו כן, נוספות יכולות חדשות רבות, שמרחיבות את שרשרת הערך של המוצר, למשל כלים להכנת המידע ואפשרויות רבות נוספות לצריכת המידע (בוט וכדומה)".
להרשמה לאירוע לחצו כאן.