תוכן שיווקי
לקראת אירוע Red Hat Forum Israel, ב-16 בדצמבר במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

כך פולקסווגן בוחנת רכבים אוטונומיים עם Red Hat OpenShift – חלק ב'

כאשר צוות פולקסווגן הגיע לפני שנתיים למעבדת החדשנות של רד-האט, היה ברור כי מערכות הבחינה הקיימות שלה לא יעמדו בדרישות ההולכות וגדלות בתחום הרכב האוטונומי ● באותו הזמן לא היה פתרון מדף לתמיכה במעבדים גרפיים בקונטיינרים עם קוברנטיס ו-OpenShift ● ביחד בנו רד האט ופולקסווגן פתרון שכזה

03/11/2019 13:00

כתב: אלכס האנדי, רד-האט.

מאחר שבדיקת אינטגרציה היא אחת המשימות המורכבות ביותר בפיתוח כלי רכב, מערכת בדיקות כזו דורשת פלט שניתן להערכה ויזואלית על ידי אדם – וידיאו. ומאחר שמבחנים אלה מתבצעים בסביבת תלת ממד (3D) וירטואלית עם פיזיקה וירטואלית, מעבדים גרפיים (GPUs) יכולים להפוך את התהליך המלא לכזה שיוכל לרוץ בזמן קצר יותר באשכול גדול (Cluster). פלטי וידאו אלה יציגו רק מה שקרה כאשר המבחן נכשל: האם הרכב סטה מהכביש? האם התנגש ברכב אחר? האם בכלל לא זז ממקומו?

"מה לכל אלה ול-OpenShift של רד-האט?", שאל מרקוס גראול, מנהל פרויקטי IT בפולקסווגן, והשיב: "נניח שיש מקרה מבחן בו כל הרכיבים הדרושים הם רק תוכנה שרצה על חומרה. רכיבים כמו סביבות וירטואליות, אנליטיקת נתונים, כלים אחרים, מקרי מבחן, ביצוע מקרי מבחן או סימולציות של תנועה בכביש, ורכיבי התוכנה שמגיעים ליחידת בקרה. כאשר כל אלה מיוצגים, ניתן להקים את המבחן בתוך מספר דקות, בהשוואה לשבועות בדרך אחרת. אבל במונחי גידול אקספוננציאלי, זה לא מספיק. מה שבאמת נדרש הוא סקלביליות ואוטומציה בסדרי גודל עצומים. מקרי מבחן אוטומטיים במלואם, ביצוע של מאות או אלפי בדיקות ללא מאמץ ידני – לשם אנחנוצריכים להגיע". הוא ציין כי "התחלנו בכך לפני שנתיים, ושאלנו איך ניתן להוסיף סקלביליות ואוטומציה כאלה למרכזי הבדיקות שלנו. ניתן לתאר מצבי מבחן אלה כתבניות OpenShift, ואלה יכולות להיות מיוצגות על ידי מערכת אוטומציה חכמה. אפשר להפעיל אוטומטית מאות בדיקות כאלה עם מערכת זאת".

אך לא רק הדרך שבה פולקסווגן בחנה את התוכנות שלה השתנתה. גם התרבות שלה החלה להשתנות. זה היה חלק גדול מהמשכה של עבודה עם מעבדות החדשנות של רד-האט, ביחד עם מסגרת הזמן הצפופה למציאת הפתרון על ידי יצרנית הרכב.

"לא היה לנו הרבה זמן להוכיח להנהלה הבכירה את הרעיון שלנו", אמר מיכאל דנקה, מנהל טכנולוגיית בדיקות בפולקסווגן. "כאשר דיברתי עם עמיתיי מרד-האט, הם סיפרו לי על מעבדת החדשנות הפתוחה של החברה ואמרו כי זו האפשרות היחידה לעמוד במסגרת הזמן שנדרשה. דבר נוסף שמשך אותנו שם הוא ששינוי תרבות מהווה עניין גדול עבור פולקסווגן. משמעות העבודה במעבדה היא: אל תהיו כל כך מוטי ניהול מלמעלה-למטה. תנו את האחריות לצוות. זה מה שאנחנו רוצים לעשות בחברה".

דנקה ציין שמודל הפיתוח הפתוח היה המפתח לפיתוח המוצלח של מודל הבדיקות החדש של פולקסווגן. "הוכחנו כי יכולות להיות לנו סביבות פיתוח וירטואליות. תחילה הוכחנו שאנו יכולים לשלב סביבות בדיקה וירטואליות עם סביבות בדיקה אמיתיות, והראינו כי הגורם העיקרי לאיכות והצלחה הוא שינוי התרבות ועבודה ביחד. השאלה של המנהל כבר אינה 'מה הסטטוס'?, אלא 'איך אני, כמנהל, יכול לעזור לכם?'", סיים דנקה.

אירועים קרובים