תוכן שיווקי
לקראת אירוע Red Hat Forum 2019 Israel, ביום ב', ה-16 בדצמבר, באווניו, קריית שדה התעופה

"המטרה: להביא כמה שיותר אפליקציות לקצה"

13/11/2019 11:56
דן טולדנו, מנהל רד-האט לישראל, יוון וקפריסין, ואחראי ניהול מחזור חיי הלקוחות של החברה באזור EMEA. צילום: שרון אלדר

כתב: הילל יוסף.

"במבט על ארגונים, ועל ה-IT בתוכם, אנחנו רואים שלוש מגמות: המשך ההתעצמות של האפליקציה והרצון להפיק ממנה יותר ערך עסקי לצד הקטנת הערך של התשתיות, וכן את הרצון להביא כמה שיותר אפליקציות לקצה, בשל מגמת האינטרנט של הדברים. אותם רכיבים חכמים הופכים לעוד יותר חכמים, והם מתקשרים כבר ישירות עם המשתמשים", כך אמר דן טולדנו, מנהל רד-האט לישראל, יוון וקפריסין, שקודם לתפקיד אחראי ניהול מחזור חיי הלקוחות של החברה באזור EMEA.

טולדנו התראיין לקראת אירוע Red Hat Forum 2019 Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', ה-16 בדצמבר, באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה.

לדבריו, "הקונטיינרים מאפשרים להפוך את האפליקציות לניידות ולהביא אותן עד לרמת הרכיב הסופי. זו המשמעות של מחשוב ערפל (Fog computing) – תבנית שמרחיבה את שירותי מחשוב הענן לקצה הרשת המקומית. מחשוב ערפל מתפזר ברמת החלקיקים הקטנים ביותר. נוצרת מורכבות טכנולוגית, כי כדי להביא את האפליקציות למקומות הללו, יש להלביש מעליהן את כל המרכיבים התשתיתיים. ההרצה שלהן בסביבת קוד פתוח חזקה יותר".

"פיתוח תוכנה הופך להיות חלק מהקו התעשייתי של ארגונים", אמר טולדנו. "הם לא צורכים תוכנה על מנת להריץ את העסק, אלא היא מהווה חלק מהביזנס". לדבריו, "הקוד הפתוח יצר מנגנון פיתוח והנגשה של חדשנות, יישומים ושירותים – יעילים ומהירים יותר. דרך חוכמת ההמונים ועבודה עם קהילות ניתן לייצר סבבי פיתוח מהירים, עם הזרקת חדשנות. הקוד הפתוח מאפשר לתרום פיתוח משותף ולעבור למנגנון התעשייתי של תיעול הפיתוח. הוא הופך את הארגונים לשטוחים יותר ואת מנגנון קבלת ההחלטות ליותר יעיל, מהיר ומשתף".

"רד-האט", אמר טולדנו, "נותנת למפתחים תשתית, כלים ופלטפורמה, כדי שעבודתם תהפוך ליעילה יותר. כך, הם יוכלו להתרכז, לפתח ולהיות חלק משרשרת הערך העסקית".

ממשיך הגידול בסניף הישראלי של רד-האט

טולדנו ציין ש-"הסניף הישראלי ממשיך לגדול – הן במרכז הפיתוח שהשנה יחצה את רף 250 המפתחים, והן בגוף המכירות, שחווה גידול של 40% בהיקף כוח האדם שלו. ההשפעה של הסניף הישראלי לא רק כמותית: שני ישראלים מכהנים כסגני נשיא ברד-האט".

לדבריו, "הלקוחות הארגוניים מתעניינים בשיתופי פעולה אתנו, כי הוכחנו שאנחנו מנפיקים חדשנות, שניתן לתרגם אותה לערך עסקי. אנחנו רואים את המגמה הזו קורית בכל מגזרי התעשייה, אולם בעיקר במגזר הפיננסי והביטחוני. הבנקים בארץ מבינים שהתחרות נמצאת בדיגיטל – ושהדיגיטל הוא חלק משרשרת הערך שהם מייצרים. המפתחים בבנק הם אלה שמהווים כיום גורם המייצר תחרות. יחידות המחשוב בבנקים הגדולים הפכו לבתי תוכנה. צה"ל הוא לקוח מוביל שלנו: בשל שיתופי הפעולה שלנו אתו, הצבא הטמיע פתרונות קוד פתוח חדשניים, והוא מהמתקדמים בין צבאות העולם בתחום. עוד אנחנו חזקים במגזר ההיי-טק".

טולדנו דיבר על תהליך המיזוג של רד-האט עם יבמ, שהוכרז רשמית באמצע יולי האחרון. "התחלנו בתהליך סינרגיה בין הארגונים, מתוך מטרה להעצים את העסקים המשותפים", אמר. לדבריו, "השילוב ימנף אותנו בכמה היבטים: בפריסה, מבחינת הלקוחות והכוח בשטח; ביכולת ההטמעה, עם הרבה אנשים וידע; וביכולות להיכנס לפרויקטים אסטרטגיים יחד עם העוצמה של יבמ. לצד זאת, אנחנו, ברד-האט ממשיכים לפעול כארגון עצמאי, עם קו מוצרים עצמאי לגמרי, מו"פ עצמאי ומחויבות לקוד פתוח ב-100% מהמוצרים. העצמאות מתבטאת בעיקר בתרבות הארגונית המיוחדת, לפי תפיסת הארגון הפתוח, שאותה הגה ג'ים וויטהרסט, מנכ"ל רד-האט, ופרסם בספרו".

"היינו חלוצים במסר שלפיו פיתוח תוכנה הוא ליבת החדשנות הדיגיטלית", סיכם טולדנו. "נחווה השנה גידול בשיעור דו ספרתי באחוזים, נעמיק את החדירה לתחומי הקמעונות והטלקום, נעמיק את הקשר עם השותפים שלנו ונגייס שותפים חדשים".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים