תוכן שיווקי
לקראת אירוע NEXT on Tour Tel Aviv, ביום ג', ה-4 בפברואר, באווניו, קריית שדה התעופה

"תשתיות HCI – הבסיס להקמת ענן היברידי בחצר הלקוח"

13/01/2020 13:06
ניר הולנדר, מנכ"ל נוטניקס ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: הילל יוסף.

"מדי שנה אנחנו עורכים סקר שבוחן את עמדות המנמ"רים בארגונים מובילים ברחבי העולם. מהסקר האחרון שנערך, Enterprise Cloud Index, עולה כי מגמת הענן ההיברידי תמשיך להיות המגמה המובילה, כשתשתיות הענן הן הבסיס להקמתו בחצר הלקוח. עבודה בתצורה זו מאפשרת גמישות באספקת שירותים מהירה, מבוססת תוכנה", כך אמר ניר הולנדר, מנכ"ל נוטניקס ישראל.

הולנדר דיבר לקראת אירוע NEXT on Tour Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', ה-4 בפברואר, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, וצפויים להשתתף בו מאות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"עוד עלה מהסקר שלצד הגידול במימוש הענן ההיברידי, בשל הגדלת חופש הבחירה, תגדל גם המורכבות", ציין הולנדר. "זו נובעת, בין השאר, כיוון שבכשליש מהארגונים חסרים מקצוענים שמתמחים בענן ההיברידי. אף ש-91% מהארגונים עוסקים בהכשרת עובדים לתחום, מחצית מהם, 49%, מודים שהמחסור פוגם ביכולת להטמיע ענן שכזה, ובאופן מאובטח".

עוד הוא ציטט מהסקר כי "ארגונים בעלי ערך גבוה הם בעלי הגמישות הנדרשת להתאים אפליקציות ועומסי עבודה לתשתיות המתאימות, ולעשות זאת באופן דינמי. 61% מהארגונים אמרו כי חיוני שתהיה היכולת להזיז אפליקציות בין העננים. 49% מהם ציינו שענן היברידי הוא הדרך הכי מתאימה עבורם לפעול ו-71% מהם יעבירו לענן אפליקציות במהלך שלוש השנים הקרובות. 72% מהארגונים ציינו שהנתיב למימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית עובר בהטמעת ענן ושילובו בשינוי הכולל".

"אתגר: המורכבות בניהול התשתיות"

לדבריו, "אחד האתגרים הניצבים מול המנמ"רים הוא המורכבות בניהול התשתיות – אתגר שנוטניקס עונה לו עם פישוט כלי הניהול. הצורך העיקרי בפרויקטי ענן היברידי הוא ממשק ניהול, שמאפשר לנייד את המידע הארגוני מחצר הלקוח לענן הציבורי ובחזרה, לפי הצורך".

"נוטניקס", ציין הולנדר, "הייתה מהחלוצות למימוש מגמת התשתיות המשולבות באופן עמוק והדוק (HCI), ולפני שנים הבאנו לשוק מוצר שמשלב ומאחד את שכבות האחסון, המחשוב והרישות. בשורה נוספת הבאנו ב-2015, כשאמרנו שהמכונות הווירטואליות הן מוצר צריכה בסיסי, ולכן אין צורך לשלם עליהן. ההכרזה המשמעותית הבאה שלנו הייתה ב-2017, כאשר הספינה של נוטניקס שטה לעבר עולם התוכנה, והבאנו לשוק תוכנה ובתוכה תשתיות משולבות. תוכנה זו יכולה לרוץ על כל חומרה של כל יצרן, כי אנחנו אגנוסטיים לחומרה".

"לצרוך תשתיות תוכנה באותו האופן שצורכים שירותי ענן"

המסר של החברה, ציין הולנדר, הוא "למכור תוכנה במודל של צריכה. נהיה הנטפליקס של עולם תשתיות ה-IT בדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC). אנחנו מציעים לארגונים לצרוך תשתיות תוכנה בדיוק באותו האופן שבו הם צורכים שירותי ענן. זו הבשורה המשמעותית שלנו: ניתקנו את תשתיות ה-HCI מהחומרה ואנחנו מציעים דטה סנטר מוגדר תוכנה, עם תשתיות משולבות, קונטיינרים, אוטומציה ומיקרו-שירותים".

הולנדר אמר כי "נוטניקס מספקת תשתיות עם מודל צריכה אלסטי, כמו בענן ציבורי, עם יכולת גידול. כך מתקבלים יתרונות הענן עם מערכות מאוחדות, בתשתית מרכזית מבוססת תפיסת מוגדר תוכנה, ובשילוב בינה מלאכותית ולימוד מכונה. אנשי ה-IT יכולים לעצב מחדש את התשתיות, תוך הפחתת העלויות והמורכבות, ואספקת שירותי המחשוב בזריזות, במודל דמוי ענן ובאופן מודולרי. בנוסף, ארגונים יכולים לקבל שירותים שלנו דרך העננים הציבוריים – AWS, Azure וגוגל קלאוד".

הוא סיכם באומרו כ "2019 הייתה שנה של צמיחה עבור הסניף הישראלי של נוטניקס. גדלנו בשיעור דו ספרתי באחוזים, כמעט שהכפלנו את היקף המכירות ושילשנו את כמות כוח האדם בצוות המקומי. שיעור הגידול שלנו גבוה יותר מקצב גידול השוק".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים