תוכן שיווקי

כשהניטור ב-Azure פוגש את ה-AI

סקירת יכולות הניטור החדשות ב-Azure

19/05/2021 11:28
גיל גרוס, Azure Lead ב-UBTECH. צילום: נוי עינב

מאת: גיל גרוס, Azure Lead ב-UBTECH, שותפת Gold של מיקרוסופט (Microsoft)

אם תשאלו אנשי DevOps מהן חמש היכולות שהכי חשובות להם בעבודה – אחת התשובות הראשונות היא היכולת לנטר את הסביבה שלהם ולפעול לפני שהתקלה מתרחשת. כיום, הניטור, שמהווה רכיב חשוב בכל סביבה, יהיה לרוב אוטומטי.

בסביבת ה-Azure

מנגנון Azure Monitor הוא אחד המנגנונים הראשונים שהוטמעו ב-Azure, ותפקידו לספק ניטור רוחבי לכל השירותים של Azure. מעבר לכך, הוא עובד בתצורה היברידית ומספק מענה לניטור של מוצרי On-Prem.

המוצר מתפתח ומציג שיפורים באופן תדיר, וקיימת גם מעטפת של שירותי עזר, אשר מסייעים בהרחבת היכולות הללו. המערכת יודעת להתריע במייל, ב-SMS ולהריץ מגנוני אוטומציה.

כך למשל – אם מזהים אירוע פוטנציאלי, ניתן להגדיר ב-Azure Monitor שיופעל מנגנון של אוטומציה (הרצת Script Bash, PowerShell…), אשר יגיב ויפתור את הבעיה.

אינפוגרפיקה: UBTECH

אינפוגרפיקה: UBTECH

אז מה חדש?

המוצר המקורי של ה-Azure Monitor, היה מאפשר התרעה בהתאם ל-METRICS. למשל, התרעה כאשר המעבד עומד על 85%. כיום, ישנו Dynamic Alerts, אשר משלב יכולת של AI ומתריע כאשר יש חריגה בהתנהגות המעבד, ולא על-פי Metric שהוגדר מראש. במסגרת היכולות החדשות ניתן לנהל רוחבית את מערכת Dynamic Alerts, ולדעת כאשר יש שינוי בהתנהגות המערכת, גם אם הוא אינו קיצוני.

תוספת נוספת שהגיעה לאחרונה היא VM Insights, אשר נותן מענה לפער שהיה קיים בבדיקות של מה שרץ בתוך ה-VM, כלומר הוא מציג נתונים גם ממערכת ההפעלה, ועל-ידי כך מאפשר ניטור של שטח דיסק, התנהגות דיסק ועוד.

לא רק יפה

מלבד ניטור Metrics, התוסף מספק גם תובנות (Insights) נוספות. המערכת מייצרת מפה שמראה תלותיות (Dependencies) בין מערכות, ערוצי תקשורת בין המערכות, כולל מערכות חיצוניות למערכת (משתמשים, שירותים חיצוניים) ובאיזה Port מתבצעת התקשורת. על ידי כך ניתן לקבל תמונה מלאה של המערכת ולהיעזר בו בזמן ב-Troubleshooting.

חדש ב-Preview: ה-Azure SQL Insights

בעזרת SQL Insights ניתן לקבל תצוגה דינמית לכל משפחת ה-SQL ב-Azure. בין אם מדובר על SQL 2012+, על VM, Azure SQL, או Azure SQL managed Instance.

לאחר ההטמעה, ניתן לחבר Connection Strings של כל שירותי ה-SQL בארגון, ולקבל VIEW מרכזי והתרעות רוחביות לכלל המערכות.

בעזרת Dynamic Views תוכלו לקבל אינדיקציה מהירה לבעיות ברמת ה-Database, ה-Execution או ה-Transaction Related, כולל ניתוח ותצוגה של שימושי CPU, כתיבות ללוג, Top Queries, High Ram Consumption, Connections ועוד.

אינפוגרפיקה: UBTECH

אינפוגרפיקה: UBTECH

אחרון חביב וחשוב: Application Insights

זוהי לא מערכת חדשה, אבל היא Core Component לכל איש DevOps בערכת הניטור שלו. הייחודיות של מערכת ה-Application Insights מבוססת על יכולות הניטור והניתוח שלה ללוגים אפליקטיביים, ללא שום תלות בתשתית עליה היא מבוססת. כך שלמעשה ניתן לראות מתוך המערכת עצמה שגיאות שמתרחשות בתוך האפליקציה, Latency בין הרכיבים, ובכלל נקודות כשל לאורך כל האפליקציה.

כמו כן, מתקבלים insights לשימוש האפליקציה: באילו עמודים באתר משתמשים יותר, מאיפה בעולם משתמשים באפליקציה, זמן שהות/שימוש באפליקציה, ומידע נוסף רב.

אינפוגרפיקה: UBTECH

אינפוגרפיקה: UBTECH

אנשי DevOps – אנחנו מחפשים אתכם!

היכולות של ה-Azure לא מפסיקות להתפתח וגם UBTECH ?

אנחנו מחפשים אנשים טובים ומקצועיים שרוצים להצטרף לחברה שלנו. אנחנו אמנם חלק מקבוצת וואן (ONE) ושותפי Gold של מיקרוסופט, אבל עדיין שומרים על האווירה המשפחתית במשרדים שלנו בנתניה.

נשמע לכם טוב? מוזמנים לכתוב לי בלינקדין או להיכנס לאתר שלנו.

אירועים קרובים