תוכן שיווקי

טרנספורמציה דיגיטלית? הכל מתחיל ברה-ארגון של הפיתוח וה-IT המודרני

21/07/2021 09:08
בת אל אסף-וולצ'ק, ארכיטקטית פתרונות לעולם הפיננסי ברד האט. צילום: אלישר

מאת בת אל אסף-וולצ׳ק

 

"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא להמציא אותו", אמר פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול המודרנית. כמעט בכל נושא בחיינו אנו מנסים לעשות ״תכנון אסטרטגי״, לחשוב בגדול, לחשוב לטווח ארוך. השינויים התכופים של העשור האחרון, מודלי צריכה חדשים וטכנולוגיות משבשות שינו לנו את החשיבה והתכנון האסטרטגי פעם אחר פעם. השינויים התכופים של מודלי הצריכה, מודלי התקשורת האישית והבין-אישית, ההבנה שאנחנו חשופים מבחינת פרטיות, אירועים גלובליים משבשים (דוגמת קורונה) – גורמים לנו להבין שהתכונה החשובה ביותר להצלחה עסקית היא התכונה ששימרה את המין האנושי עד כה – היכולת להסתגל ולהתאים את עצמנו – Adaptability.

כאשר מדובר על תכנון אסטרטגי קדימה בזירה משתנה, שאלות המפתח שעל מקבלי ההחלטות לשאול הן: איך מתנהלים עם עולם של אי ודאות בהקשר של מודלי הצריכה? והאם כאשר קשה מאוד לצפות את השינויים המתרחשים, אפשר לוותר על חשיבה אסטרטגית? האם האסטרטגיה צריכה להיות Agile ואם כן, מה הייחודיות של הארגון שלנו?

הנושאים שעליהם יש לתת את הדעת בתכנון אסטרטגי בעולם משתנה הם:

האתגר ההתנהגותי, תרבותי – כשמנתחים את ההיבט ההתנהגותי, צריך להבין את מהות המגמה (טרנד). השאלות שצריכות להיות מול עינינו הן שאלות כגון: האם המגמה היא נושא זמני (אופנה)? האם היא נובעת מטעמי נוחות? האם המגמה מוציאה אותנו מאזור הנוחות והאם המגמה תהפוך ל"נורמלי החדש", קרי דפוס התנהגות חדש שיחדור לחיינו?

האתגר העסקי – בעולם של ימינו קיימים מודלים שונים לצריכה של הדור החדש, הנובעים מאירועים משבשים שונים (קורונה, בלק פריידי, כניסת גורמים כמו אובר, בוקינג וכדומה). במקביל לכך, מודלי הצריכה החדשים הם תוצאה של פתרונות טכנולוגיים שיוצרים "מרחבי שוק שונים" (ערים חכמות, 5G וכדומה).

מגמות טכנולוגיות – כמה טכנולוגיות ותפיסות חדשות נכנסות לחיינו בשנים האחרונות, יוצרות שינוי בעולם טכנולוגיות המידע ודורשות מחשבה והתייחסות של מנהלי ה-IT. בין הטכנולוגיות הללו ראוי להזכיר כמה:

  • "אוטומציה של הכל״ – בעולם שבו ״זמן לייצור״ הוא אחד המדדים החשובים ביותר להעריך יכולות של IT, לא ניתן להסתמך על תהליכים לא ממוכנים. האוטומציה של הכל תטפל בכל ההיבטים של ה-IT המודרני, החל מתהליכי DevOps ועד לאוטומציה של תהליך עסקי ותשתיות.
  • מחשוב הקצה (Edge) כדי להביא את מרכז המחשבים קרוב לצומתי ההחלטה העסקית.
  • המשתמש החדש הוא כבר לא תמיד בן אנוש, כי אם רובוט, מכונית אוטונומית, רחפן, ציוד רפואי ועוד.
  • AI ו-ML במחשוב הקצה.
  • ענן בכל מקום – Distributed Cloud.
  • כלים חדשים של אבטחת מידע ופרטיות.

שינוי תפיסת ה-IT

המיקוד של ארגוני ה-IT משתנה כדי לתת מענה לאתגרים ומחייב אותנו להתייחס לנושאים, כמו:

  • ה-IT המודרני נסמך על משאבים הולכים וגדלים של ספקי ענן. איך בונים מערכת שמחויבת ל-SLA בהסתמך על מקורות שלא בשליטתנו?
  • איך מבטיחים שרידות וזמינות מערכות?
  • איך לא מאבדים שליטה על עצמאות הארגון?
  • איך מנהלים תקציב בארגון מבוזר?
  • איך ייראה מודל ההפעלה של מערכות משולבות ענן פרטי, ציבורי, קצה?
  • הדטה כערך החדש של ארגונים – איך מייצרים את הערך? איך שומרים עליו? איך מארגנים את ה-IT והארגון להיות מונחי דאטה?
  • איך מפנים משאבי ארגון לאתגרים החדשים של חדשנות ושינוי ולא שימור על הקיים?

רד האט עורכת סדנאות התמודדות עם שינויים טכנולוגיים ועסקיים

במטרה לסייע ללקוחותינו להתכונן ל״נורמלי החדש״, החלה רד האט סדרת סדנאות למקבלי החלטות בתחום ה-IT, אשר חושפות את השינויים הטכנולוגיים והעסקיים בעולם ועוזרות בגיבוש ההערכות. הסדנאות סוקרות כמה היבטים שמשפיעים על החשיבה שלנו כארגוני IT, התרבות, ההתפתחות הטכנולוגית העתידית וגיבוש עקרונות לפתרון. בסדנה יכירו המשתתפים את השינויים הטכנולוגיים בצד השינויים התרבותיים וכיצד להקים קבוצות עבודה ממוקדות. בנוסף, הסדנאות יעסקו בדרך בה משתלב מימד התרבות הפתוחה לתפיסת הארגון ומאפשר חדשנות מחד ומערכות יציבות ובעלות יכולת גידול פשוטה ומהירה. פתרונות שישלבו שילוב של ענן פרטי וענן ציבורי עם צרכי הארגון מדיניות ואבטחת מידע מרכזי.

מעוניינים לקבל מידע אודות סדנה המותאמות לצרכי הארגון שלכם? מוזמנים ליצור קשר במייל [email protected]

 

הכותבת היא ארכיטקטית פתרונות לעולם הפיננסי ברד האט.

 

 

אירועים קרובים