תוכן שיווקי
בעקבות כנס CloudHome יערות הכרמל

Cloud Native Landscape – שימוש בשירותי הענן כמנוע צמיחה עסקי: חלק ב'

05/08/2021 12:33
עידן גרינשפון, סמנכ"ל לשירותי ענן ומנהל את פעילות החטיבה העסקית CloudHome, בינת תקשורת מחשבים. צילום: ניב קנטור

חלקה הראשון של הכתבה פורסם אתמול. לפניכם חלקה השני 

עידן גרינשפון, סמנכ"ל לשירותי ענן ומנהל פעילות החטיבה העסקית CloudHome בבינת תקשורת מחשבים הרצה בוועידת יערות הכרמל של החברה. גרינשפון סיפר לבאי הכנס שהחטיבה העסקית CloudHome מספקת לחברות וארגונים שירותי ITaaS במגוון רחב של תחומים על גבי פלטפורמות ענניות. לפי דו"חות STKI לשנת 2021, שהתפרסמו לאחרונה, חברת בינת היא ספקית שירותי הענן והשירותים המנוהלים על גבי פלטפורמות ענניות המובילה בישראל, תחת מותג CloudHome, מיד אחרי ספקיות הענן הגלובליות מיקרוסופט, אמזון, גוגל ואורקל.

כמובן שהשיח באירוע כלל התייחסות לנושא חם ומרכזי, אבטחת המידע, שהופך לאקוטי ומורכב יותר במעבר לצריכת שירותים במודל ענני.

גרינשפון התייחס ואמר שמבחינת היבטי אבט"מ אנחנו מדברים על סביבה חסרת גבולות, המפוזרת על גבי מספר עננים שונים, שנדרש להגן עליה. נדרשת התייחסות איך מספקים פתרונות אבט"מ לאפליקציות הרצות בתוך הקונטיינרים, והתקשורת בין הקונטיינרים. איך משלבים היבטי אבט"מ כבר משלב כתיבת הקוד, דרך האריזה של הקוד לתוך הקונטיינר, ועד לניטור של מה קורה לאפליקציה בזמן הריצה.

כשנשאלה שאלה איך מאבטחים ומנהלים מדיניות אבט"מ כשהשירותים נצרכים מכל מקום ומכל התקן, סיפר גרינשפון על כך שבבינת, על מנת לספק מענה לאתגרי אבט"מ בענן, בנו יכולת רחבה תחת המותג CyberDome – המספקת מענה אבטחתי החל משלבי כתיבת הקוד, הגנה על הקונטיינרים והתקשורת בין הקונטיינרים, הגנה על הנכסים הרצים בענן, טיפול בכלל היבטי ניהול הגישה לענן וצריכת השירותים, זיהוי אנומליות וטיפול באירועי סייבר בזמן אמת, כל אלו עטופים בחמ"ל SIEM/SOC, הכולל אנליסטים ולוחמי סייבר המגנים על הסביבה של הלקוחות בענן 24/7.

חלק מהשיח כלל התייחסות לכך שהתהליכי ה-IT הופכים למורכבים יותר ושישנה חשיבות לנושא ה-service management, החל מניהול תהליכי IT בצורה מובנת וממוכנת, דרך יישום תהליכים של פריסת השירותים ואכיפת מדיניות.

קיים צורך לספק workflows בתוך הארגון, שיאפשרו לצרוך את התשתיות והשירותים במודל שירות עצמי ועד לתהליכי ניהול עלויות צריכה וגבייה בסביבה ההיברידית.

גרינשפון סיפר לקהל על שת"פ של בינת עם חברת ServiceNow, שיחד איתה בינת מספקת פתרונות ושירותים בסביבה עננית בתחומי service management, פלטפורמת ניהול לסביבה IT היברידית מרובת עננים, כלים למיפוי הנכסים בסביבת הענן, ניהול עלויות ושירותים נוספים.

CloudHome של בינת תקשורת מחשבים

CloudHome של בינת תקשורת מחשבים

בינת – ספק TIER1 מוביל 

לקראת סיום דבריו, גרינשפון סיפר כיצד חברת בינת נערכה בשנים האחרונות, תחת מותג CloudHome לספק מענה ולסייע ללקוחותיה במעבר לצריכת שירותי הענן וללוות ארגונים בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, ועל האקוסיסטם הרחב ושיתופי פעולה עם ספקי ענן גלובליים ויצרנים מובילים בכל אחד מהרבדים בהם הוא נגע במהלך דבריו, תוך כדי שהוא שם דגש על יכולות יישום, תפעול ותחזוקה של כל אלו על ידי המומחים של בינת, בעלי הסמכות הגבוהות ביותר.

גרינשפון דיבר על המומחיות הקיימת בחברת בינת בסביבה מרובת עננים, הכוללת בין היתר מומחים בעננים ציבוריים. סיפר על ענן ציבורי של בינת, המאפשר לספק כבר היום חווית ענן ציבורי בגבולות ישראל, לרבות שירותי IaaS, PaaS, CaaS, פתרונות רציפות עסקית DRaaS ועוד. כל אלו עטופים בפלטפורמת ניהול עננים, המאפשרת לצרוך שירותים בסביבה מרובת עננים ממקום מרכזי, ניהול תהליכי מדיניות, ניהול צריכה וגבייה לכלל השירותים, ולספק marketplace אחוד למגוון רחב של שירותים תחת ממשק מרכזי.

בנוגע לעולמות ה-DevOps והפיתוח המודרני התייחס גרינשפון וסיפר שחברת בינת פיתחה מומחיות המתבססת על הרבה מאוד מומחים בעולמות הנדסת שירותי הענן, על מנת לסייע ללקוחות להתאים בצורה מיטבית את ארכיטקטורת הענן לצרכי האפליקציות והתהליכים הרצים בענן. גם בתחום זה זכתה חברת בינת להיות מדורגת בסקר STKI 2021 כספק TIER1 מוביל.

גרינשפון דיבר על שירותי מומחה בפיתוח אפליקציות מודרניות מבוססות מיקרו-סרברים וביצוע מודרניזציה לאפליקציות ישנות. הקמת סביבות פיתוח מודרניות, הן בהיבטים טכנולוגיים והן בהיבטים מתודולוגיים, ומעטפת day2, הכוללת מענה בתחומי observability, אופטימיזציה של התשתיות בענן ושירותים מנוהלים לתפעול ותחזוקה 24/7 של הסביבה העננית.

סיפור לקוח מעניין לסיכום 

לסיום הציג גרינשפון פרויקט מאוד מעניין של אחד מלקוחות האנטרפרייז הגדולים במשק, שסיכם וחיבר את כלל ההיבטים שאליהם התייחס גרינשפון לכדי מכלול אחד שלם.

במסגרת הפרויקט היה צורך לאסוף מידע ברחבי העולם, לנתח את המידע ולהפעיל מנועי אנליטיקה ו-AI על מנת לייצר ערך עסקי לארגון.

"כשהלקוח בא אלינו עם הבקשה, הלקוח חשב להקים סביבת ענן פרטית שתספק מענה לכל אותן יכולות טכנולוגיות מתקדמות הנדרשות לספק מענה לצורך – זהו פרויקט עם זמן מימוש ארוך מאוד והשקעה כלכלית עצומה, שאינם נכונים לעידן המודרני של היום", אמר גרינשפון.

הוא סיפר שכשארכיטקטים של בינת נכנסו לתמונה, נבנתה סביבה המשלבת יכולות וכלים ממספר ספקי ענן גלובליים מבוססי שירותי Platform as a Service מוכנים, שהעננים מספקים, במקום להקים תשתיות יעודיות לכל יישום, כשכל אחד מספקי הענן מביא את הייחודיות והכלים המיוחדים עבורו, ובשילוב ענן ציבורי ישראלי של בינת, על מנת להשלים שירותי ערך מוסף נוספים, אותם דרש הלקוח, ושלא היה ניתן לספק בעננים גלובליים, ועד לחיבור לענן הפרטי של הלקוח.

בדבריו הציג כיצד המפתחים של הארגון צורכים תשתיות עבור פיתוח וריצת האפליקציות על בסיס Infrastructure as Code, תפישה עליה דיבר בתחילת דבריו. גרינשפון הציג את שכבות ה-Observability שמומשו במסגרת הפרויקט, על מנת לנטר את חוויית ה-Business Experience, וכלים לניהול חכם של כלכלת הענן והעלויות.

הוא הציג כיצד בינת מספקת שירותים מנוהלים עבור הלקוח, ומתפעלת ומתחזקת 24/7 את הסביבה עבורו, ועל פתרונות הגנה אקטיביים בענן שבינת מימשה בפרויקט וחמ"ל סייבר הכולל אנליסטים ולוחמי סייבר, המגן על הסביבה של הלקוח.

זוהי דוגמה ליכולות, לידע ולמומחיות ש-בינת מביאה לשוק בתחומי שירותי הענן.

אירועים קרובים