תוכן שיווקי

טרנספורמציה דיגיטלית 2.0: פחות מילים, יותר מעשים

איך להפסיק לדבר על טכנולוגיה חכמה בארגונים, ובמקום זה לרתום אותה לביצועים עסקיים מזהירים? ● וגם: מקרה בוחן מרענן במיוחד

08/11/2021 14:00

כתב: רון יניב, שותף מייסד של Zigit מקבוצת SQLink.

כולם מדברים על חשיבותה של הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים, ועד כמה הישענות על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת תשפר לאין ערוך את הביצועים העסקיים.

אם נהיה כנים, המושג "טרנספורמציה דיגיטלית" נהיה אפילו מעט קלישאתי מדי, ולא תמיד מייצג ערך מוסף אמיתי או מהפכה שמביאה לשינוי משמעותי בהתנהלות העסקית.

פלטפורמת הדיגיטל שתכננו, עיצבנו ופיתחנו עבור Rebar היא דוגמה מצוינת על מנת להמחיש איך ממומשת טרנספורמציה דיגיטלית בצורה פרקטית וכיצד היא מביאה לידי תוצאות אמיתיות בזמן אפס.

יש ארבע אבני דרך קריטיות, שנכון שכל מקבל החלטות בארגון שמוביל תהליכים דיגיטליים ייקח בחשבון במסגרת המסע שארגונו עובר. עבודה לאורן תבטיח תהליכים פוריים, תוצרים פרקטיים ותוצאות עסקיות ודאיות.

מהרגע שהוחלט על מטרת העל (אג'נדה) לטיפול וקידום של פלטפורמת דיגיטל שתשרת את הארגון, אלה הצעדים הנדרשים:

מיפוי מקדים, או: דע מאין באת כדי לדעת לאן אתה הולך.
מפו את ה-"כאבים", במקביל להבנה מהן המערכות הקיימות, מה עובד טוב ומה נדרש להחליף, מה מנוהל בתוך הארגון ומתי נדרש לשלב גוף חיצוני, האם המערכות הקיימות יודעות לתמוך בחלומות שלו, האם התהליכים הקיימים ברורים למשתמשי הקצה ועוד שאלות, שמענה עליהן יחסוך זמן ומשאבים בהמשך.

בשורה התחתונה, הבינו מה-Scope את השינוי והפעילות הנדרשים כדי לייצר משהו חדש ומבדל, שמעניק ערך מוסף.

בפרויקט ב-Rebar הבנו מראש שיש לארגון מספר רב של ערוצי דטה פנימיים וחיצוניים שנדרש להתחבר אליהם – קופות, מועדון לקוחות, ניהול תוכן, מלאים וסניפים, והמטרה הייתה לבחון כיצד יוצרים מבנה דטה אחיד וסקלאבילי לאורך זמן.

יש למיפוי השפעה קריטית על המשאבים הנדרשים בתהליך, עלויות התכנון והפיתוח ולוחות הזמנים.

דיוק המטרות
עכשיו, כשאתם מבינים יותר לעומק את מהות השינוי, חשוב לוודא שכולם "על המסלול", שכל יחידה בארגון – שיווק, מכירות, תפעול או כל גורם רלוונטי) – מבינה מה נדרש ממנה בתהליך ובאיזה אופן התוצר הסופי ישדרג את הביצועים שלה.

דיוק המטרות יבטיח שהמדדים שלכם ברורים, שאתם יודעים למה לצפות ושהטרנספורמציה הדיגיטלית תשרת בצורה המיטבית את הסיבה שלשמה יצאתם לדרך.

יצירת תשתית סקלאבילית
בשלב זה, אתם כבר ממש בעיצומה של המהפכה – מפנטזים, משרטטים, מאפיינים ומפתחים.

מהניסיון שלנו ב-Zigit, אנחנו יודעים עד כמה הדיגיטל הוא חיה דינמית. מה שנכון לחלומות היום לא בהכרח יישאר מחר, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים להוסיף עוד שדרוגים, רכיבים חדשים למערכת, עדכונים בשפת המותג ועוד אלף ואחת דרישות לא צפויות ולא רצויות.

הדגש בשלבי המימוש הוא על יצירת Data structure רחב ככל הניתן, תשתית אחידה שתדע לטפל במקום אחד בו זמנית בנתונים השונים – משתמשים, תהליכים, טרנזקציות, לוגים, רכיבי מערכת, קומפוננטות חדשות ועוד.

טוויסט בעלילה
תכל'ס, זה הדגש הכי פיקנטי, כי בלי קצת אקשן בשביל מה לצאת להרפתקה?

כל המטרה של טרנספורמציה היא שתוכלו להיות מובילים, ראשונים ופורצי דרך. לכן, חרטו על דגלכם שבפלטפורמה שלכם חייב להיות לפחות משהו אחד שהוא ייחודי, מבודל, קצת שונה מהאחרים.

בפרויקט ב-Rebar הבנו שאנחנו לא רוצים לממש תפריט סטנדרטי של קטלוג המוצרים. לכן יצרנו מנגנון חיפוש מבוסס לוגיקה חדשנית, שיודע ללמוד את מה שהמשתמשים מחפשים לפי קטגוריות, ז'רגון וצמדי מילים שונות, ולהמליץ להם על סדרת מוצרים שיכולה להתאים להם.

יש פה חוויית משתמש מדויקת, תחושה עבור הלקוח שהחברה מכירה אותו ויודעת להתאים לו באופן פרסונלי את מה שמתאים עבורו.

שימוש בפיצ'רים חכמים נוספים וחיבור בין האונליין לחנויות הרשת הפיזיות (האופליין) הופכים את הפלטפורמה לנחשקת.

אז, תהיו פורצי דרך ותובילו בארגון שלכם את הטרנספורמציה הדיגיטלית 2.0.

אירועים קרובים