תוכן שיווקי

ג'וניפר: שת"פ עם וודפון ו-Parallel Wireless לניסוי של Open RAN

מדובר בארכיטקטורה מבוססת תוכנה של ספקים מרובים, שמאפשרת הזדמנויות עסקיות משופרות לנייד וחוויית משתמש ייחודית

21/02/2022 14:20
משרדי ג'וניפר נטוורקס.

ג'וניפר נטוורקס, מובילה עולמית ברשתית מאובטחות ומבוססות בינה מלאכותית, הודיעה באחרונה כי היא עובדת עם החברות וודפון ו-Parallel Wireless, חלוצות בפתרונות Open RAN, וביחד הן מבצעות ניסוי RIC (ר"ת RAN Intelligent Controller) מרובה ספקים לבדיקת יכולות ניהול כניסת משתמשים לרשת. הניסוי, שרץ תחילה במעבדות הבדיקה של וודפון בטורקיה ומתוכנן לעבור לתשתית הבדיקה שלה, תומך בממשקי O-RAN ונותן מענה לאתגרים העסקיים העיקריים שאתם מתמודדים מפעילי סלולר סביב חוויית משתמש מותאמת אישית, הגדלת הכנסות והפחתת הוצאות – הן ב-CAPEX והן ב- OPEX – לשירותי הדורות הרביעי והחמישי.

הניסוי של החברות משתמש בארכיטקטורה פתוחה, מבוססת תוכנה, שממנפת יכולות וירטואליזציה על מנת לספק יכולות מתוכנתות ואוטומטיות, המותאמות ספציפית למשתמש. ההתמקדות הראשונית היא באספקת יכולות בקרה מודעות למשתמשים, שמאפשרות למפעילים להתאים עבורם שירותים באופן אישי ולספק חוויית משתמש מובילה. מעקב ואכיפה בזמן אמת של משאבי רדיו ברחבי ה-RAN מאפשרים לתעדף משתמשים שהמידע קריטי עבורם, למשל בתי חולים ובתי ספר, ולספק להם שירותי נתונים ניידים. יכולת זו מתאפשרת על ידי כלי תוכנה מבוססי ענן rApp/xApp של ג'וניפר, שמנהלים את פונקציות הרשת כמעט בזמן אמת, יחד עם פונקציות Open RAN ייחודיות של Parallel Wireless.

חזון התכנון של הניסוי מתמקד בהדגמת הפוטנציאל שיאפשר ניהול משאבים פתוח ומיידי, וכן אספקת נתונים ניידים בכל סביבת RAN המבוססת תוכנה. גישה זו מאפשרת ניהול, אופטימיזציה ושימוש יעיל יותר בשירותים ויישומים על ידי ה-RAN, הבנויים על תובנות נתונים בזמן אמת אודות הלקוחות.

כל שלושת הארגונים הם מפעילים או תורמים פעילים של O-RAN Alliance ושל פרויקט הטלקום אינפרא (TIP), שמדגישים את המחויבות המשותפת שלהם לחדשנות ולתקנים בתעשייה.

פתרון ה-RIC של ג'וניפר מתוכנן כפלטפורמה פתוחה, שתומכת בממשקים פתוחים בצדדים הצפוני והדרומי. הוא מאפשר אינטגרציה קלה יותר עם שותפי Open RAN באקו-סיסטם. הפלטפורמה מאפשרת אינטגרציה קלה של rApps/xApps של צד שלישי, תוך שימוש בכלי הפעלה ופריסה מבוססי ממשק משתמש, המאפשרים בחירה בין APIs מבוססי רשת או SDK (ממשקי תכנות יישומים).

Parallel Wireless מציעה פתרונות Open RAN ייחודיים לענן, המשולבים כעת עם ה-RIC, המבוסס על מפרטי O-RAN Alliance של ג'וניפר – מה שמאפשר למפעילים אפשרויות בחירה מרובות ויכולת לבנות את ה-RAN הטוב ביותר עבורם.

חזון תשתיות רדיו פתוחות ברשת הסלולרית

"ל-וודפון יש חזון ברור: על כל תשתיות הרדיו ברשת הסלולרית להיות פתוחות – דבר שיאפשר אימוץ והטמעה מהירים של שירותים חדשניים. אנחנו רואים בכך נקודת ציון מרכזית לחדשנות ושיתוף פעולה, ולמעשה, זוהי הדרך היחידה שבה ניתן לפתח אפשרויות חדשות ופורצות דרך בדורות הרביעי והחמישי, ולמקסם את העלות האפקטיבית. כדי להתקדם במסע המרגש הזה, אני שמח מאוד על כך ש-וודפון מארחת ניסוי מעבדה ושדה לבקרת מודעות למשתמשים באמצעות ממשקי O-RAN, לצד אקו-סיסטם של שותפים טכנולוגיים החולקים את אותו החזון, כמו ג'וניפר נטוורקס ו-Parallel Wireless. באמצעות שיתופי פעולה שכאלה נוכל לבנות רשתות חכמות יותר וחוויות משתמש טובות יותר, ולייצר אמצעי קיימות חזקים יותר עבור ניסויים בתחומי ה-B2B", אמר פאקו מרטין, ראש תחום Open RAN ב-וודפון.

"ניסוי זה, שהינו מרובה ספקים, מספק את ההזדמנות המושלמת להדגים כיצד ה-RIC של ג'וניפר וההתמקדות שלה באספקת יכולות ניידות יישומים באופן חלק מנצלים את הפוטנציאל האמיתי של ה-Open RAN. על ידי שילוב החידושים שלנו עם מומחיות התפעול של Parallel Wireless ושל וודפון אנחנו מסוגלים לבצע ניסוי בעולם האמיתי המספק חוויית משתמש טובה יותר, והוא זול יותר למפעילים", ציין קונסטנטין פוליכרונופולוס, סמנכ"ל 5G ו-Telco Cloud בג'וניפר נטוורקס.

לדברי קית' ג'ונסון, נשיא Parallel Wireless, "וודפון הובילה בחדשנות Open RAN מאז ימיה הראשונים. כעת, בשלב הבא של אימוץ ה-Open RAN, אנחנו נרגשים לשתף פעולה אתה ועם ג'וניפר נטוורקס, תוך שילוב פתרונות ה-Open RAN, התואמים ל-O-RAN Alliance, עם ה-RAN Intelligent Controller המתקדם ביותר מבית ג'וניפר".

אירועים קרובים