תוכן שיווקי
בעקבות כנס EDUTECH 2022

Logitech מציגה: כיתת הלימוד של המחר – כבר היום

יוצרים סביבת למידה גמישה והיברידית ומשפרים את תוצאות הלמידה

08/03/2022 10:53
הכיתה המודרנית

מאת גל ראובן

 

מנהלי בית ספר, הורים, אנשי חינוך ותלמידים – כולם מסכימים שתחום החינוך השתנה בשנים האחרונות. הטכנולוגיה של היום פותחת דרכים חדשות ומרגשות לרוץ קדימה, שלא נראו בעבר.

תהליך הלמידה כיום אינו מוגבל עוד לארבעת הקירות של כיתת הלימוד. היכולות של התלמידים וההזדמנויות שניתן לספק להם מתרחבות באמצעות כלים אינטואיטיביים המותאמים לכיתת הלימוד המשתנה של היום – המאפשרת קבוצות קטנות, למידה פרטנית ומענה לצרכים אישיים.

הכלים הזמינים כיום, כמו פלטפורמות שיחות וידיאו למשל – הם אמנם כלים מוצלחים לקיום תקשורת, אך לא בהכרח מספיקים או אופטימליים ללמידה.

אז מה חסר לנו, ומה הם התחומים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירה של יישומים טכנולוגיים בהם התלמידים יעשו שימוש?

  • היכולת לשמוע ולהישמע. יש להבטיח שכל תלמיד יוכל לשמוע ולהישמע בכל זמן ולא משנה באיזה מיקום בבית או בכיתה הוא נמצא. כך נסגרים פערי למידה ומתאפשרת תקשורת, הבנה ושיתוף.
  • היכולת לראות, להיראות ולשתף תוכן. תלמידים ומורים זקוקים לתוכן ויזואלי. תוכן ויזואלי הופך כל שיעור לאינטראקטיבי יותר, ומאפשר למורים לזוז בחופשיות ועדיין להיראות בבירור.
  • היכולת לקיים אינטראקציה. תלמידים ומורים צריכים לשתף פעולה לא רק עם התוכן, אלא זה עם זה, בדרכים טבעיות ודינאמיות.

התפיסה החדשה של לוג'יטק לכיתת הלימוד מאפשרת קיום של מרחבי למידה מגוונים, בהתאם לצרכים הייחודיים המותאמים לזמן, לתוכן, למיקום ולכלל השיקולים החינוכיים. כך, יוכלו אנשי החינוך ליצור מבנים דינמיים של למידה, כאשר ביום אחד כיתת הלימוד יכולה להתקיים בשלט-רחוק, וביום אחר – פרונטלית, או היברידית.

כיתה מלאה: בסביבה זו המחנכים והתלמידים לוקחים חלק באותה פעילות כל הזמן. בין אם מדובר בלמידה היברידית, פרונטלית או מרחוק – את מרכז הבמה יקבלו קול, נגישות ובהירות ויזואלית. כאשר מורה כותב משהו על הלוח וחוסם את הראייה של חלק מהתלמידים, או שחלקם לא יכולים לשמוע את המורה – יפחתו יעילות השיעור והבטחון של התלמידים בחומר הנלמד. תוספת פשוטה של רמקולים, מיקרופונים או לוח דיגיטלי – ימשכו את התלמידים בחזרה פנימה אל השיעור.

קבוצות קטנות: פרויקטים קבוצתיים יכולים לספק לתלמידים הזדמנויות עשירות ללמוד אחד מהשני וליצור קשרים חברתיים. הודות לטכנולוגיה, מתאפשרים שיתופי הפעולה האלה גם כאשר תלמידים לומדים בצורה עצמאית או אחד על אחד עם מורה ובאופן המביא לידי ביטוי מגוון שיטות למידה בו זמנית, הודות לציוד מתאים ותכנון מקדים של עזרי הלימוד הטכנולוגיים בהם נעשה שימוש.

מרחב ללמידה עצמאית: תפיסת החינוך של Logitech מאפשרת למידה עצמאית ברמה חדשה ומאפשרת לתלמידים לעבוד בקצב שלהם ובדרך הנכונה ביותר עבורם. חסימת רעשי רקע בכיתה באמצעות אוזניות מאפשרת את המיקוד הדרוש למרחב זה ובמקביל מתירה לתלמידים אחרים לעבוד באופן עצמאי באותה הסביבה. יישומי למידה מסוימים, כמו לימודי שפות, דורשים מהתלמידים לדבר ולהקליט אודיו. סט של אוזניות ומיקרופון יאפשר לתלמידים לקבל את הביטחון שהם צריכים ולדעת שהם נשמעים בבירור.

כלים רב-שימושיים ללמידה

הכלים התומכים בתלמידים ובמורים משתנים בהתאם לצורך ולמטרות ואנו חייבים להיות מודעים לכך ולאפשר יותר ויותר מבני למידה גמישים, המאפשרים לתלמידים לעבור בצורה חלקה בין מרחבים ומבנים כדי להעמיק את המעורבות שלהם בלמידה, ולתמוך ביכולת שלהם לשגשג. "עכשיו" הוא נקודה מרכזית בחינוך. הטכנולוגיה מציעה דרכים חדשות ומתקדמות לבתי ספר להפיק את המיטב מהרגע הזה, ליצור עתיד פרודוקטיבי ולהתכונן כראוי לבואו.

  

הכותב הוא מנהל שותפים עסקיים ותחום החינוך בחברת לוג'יטק ישראל.

אירועים קרובים