תוכן שיווקי
בעקבות כנס Fintech Junction

רשת השקעות חברתית חדשה בישראל: הכירו את קולקטיב

שווקי ההון בירידה, אך המשקיעים הללו חושפים את ביצועי התיקים שלהם ומאפשרים למי שרוצה להשקיע יחד איתם בצורה אוטומטית לחלוטין

06/12/2022 13:33

על המשבר בשווקים הפיננסיים במהלך השנה האחרונה כולנו שמענו. הכותרות על הכסף הגדול שזרם להיי-טק הפכו לכותרות על פיטורים ומשבר פיננסי נרחב, והשווקים הזכירו לכולם שכל מה שיודע לעלות – יודע גם לרדת.

למרות הירידות החדות, באופן כמעט בלתי ייאמן, קהילות משקיעים ברחבי העולם ללא ידע מעמיק או ניסיון בהשקעות מצליחות לייצר חשיפה איכותית לשווקי המניות, תוך כדי שהמשקיעים בכלל קוראים ספר או משתזפים בים. מנהלי קרנות הגידור בוול-סטריט כבר מזמן מכירים את התופעה, והגיע הזמן שגם אתם. זה נקרא מסחר חברתי, וישנם משקיעים שהביצועים שלהם ישאירו אתכם המומים.

לבחור, וליהנות מתשואות. קולקטיב 2

לבחור, וליהנות מתשואות. קולקטיב 2

בפעם הראשונה בישראל: רשת השקעות חברתית

הרעיון של המסחר החברתי די פשוט: באמצעות פלטפורמה מתקדמת בשם קולקטיב ניתן לעקוב אחר משקיעים מנוסים – לחקות באופן מדויק את הפעולות שלהם בשוק ההון ובזמן אמת, וכך למעשה לנהל תיק השקעות בצורה אוטומטית לחלוטין. במקום משפיעני רשת, בקולקטיב יש משפיענים פיננסים, שמפרסמים את התשואות שלהם בזמן אמת ומוכנים לשתף את העסקאות שאותן הם מבצעים. כל העסקאות מבוצעות דרך מערכת פשוטה וידידותית למשתמש, שמגובה בתמיכה מלאה ובאנשי שירות, במידת הצורך.

משווים, בוחרים משקיע ומתחילים לעקוב. צילום מתוך טבלת המשקיעים בקולקטיב

משווים, בוחרים משקיע ומתחילים לעקוב. צילום מתוך טבלת המשקיעים בקולקטיב

בקולקטיב, בשונה מאפשרויות השקעה מיושנות, התשואות נמצאות בקדמת הבמה, ובצורה פשוטה למדי ניתן לזהות את המשקיעים האיכותיים. משקיע שביצועיו יורדים מתחיל לאבד דירוג ויורד בטבלה – מה שמעודד תחרות תשואות ומאפשר לנו, כעוקבים, להינות מאסטרטגיות השקעה שרק שואפות להשתפר כל הזמן, על מנת לעלות בדירוג בטבלת המשקיעים.

חשוב להבין עד כמה מדובר בבשורה דרמטית בשווקים הפיננסיים. לשם ההשוואה, נכון לכתיבת שורות אלה, מדד הנסדא"ק, שמכיל את חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם נחתך בכמעט 30% מתחילת השנה! קראתם נכון – כמעט 30% מתחילת השנה. בעוד המדד המוביל רשם את הירידה הדרסטית הזאת, ישנם משקיעים בקולקטיב שסיפקו לעוקביהם תשואה שנתית ממוצעת של מעל 100% (!) ומשקיעים שסיפקו תשואה חיובית של עשרות אחוזים גם ב-2022. מדובר בהצלחה מסחררת, שממחישה עבורנו עד כמה פופולרית הופכת תופעת ההשקעה החברתית ולמה פלטפורמת המסחר החברתי קולקטיב הפכה לויראלית בשנה האחרונה.

כידוע, לתשואה גבוהה בשוק ההון תמיד מתלווה סיכון גבוה, ויש לקחת זאת בחשבון. המשקיעים בקולקטיב מחולקים לרמות סיכון שונות – החל מסיכון נמוך ועד לסיכון גבוה מאוד. המערכת מכילה מגוון נתונים שעוזרים לנו, העוקבים, להעריך מהי רמת הסיכון שאותו לידר לוקח בניהול התיק שלו. חשוב לבחור לידר שתואם את רמת הסיכון שלנו, כעוקבים.

נרשמים, עוקבים, משקיעים – הנוסחה הפשוטה של קולקטיב

לא במקרה, קולקטיב הפכה לחוד החנית של המסחר החברתי בישראל. קולקטיב מביאה מודל פשוט, שכולנו מכירים היטב ברשתות החברתיות: אם זה מעניין אותך – תעקוב, ואם זה לא מעניין אותך – תסיר עוקב. בהרשמה קצרה, כל אחד יכול לבחור לידר מטבלת המשקיעים, על בסיס אסטרטגיית המסחר שלו, רמת הסיכון וכמובן התשואה שאותה הוא הצליח להשיג בפרק זמן נתון.

נוסחה מנצחת - המודל המצליח של קולקטיב

נוסחה מנצחת – המודל המצליח של קולקטיב

אילו לידרים פועלים בקולקטיב?

ניתן למצוא מגוון לידרים שפועלים בקולקטיב, בהם מנהלי השקעות לטווח ארוך, בעלי שיטות שונות לאיתור מניות צמיחה, שמחזיקים בנייר הערך לתקופה ממושכת, במטרה להרוויח מעליית ערכו במשך הזמן. בקולקטיב נמצא לידרים שמפעילים שיטות מסחר לתקופות קצרות יותר במטרה לייצר רווח מעסקאות שונות בהתאם לאסטרטגית המסחר שלהם. חלק מהלידרים פועלים בצורה ידנית לחלוטין, כלומר – ניהול אישי של תיק ההשקעות, וחלק מהם מפעילים תוכנות אלגוטריידינג ו-AI, ולמעשה פועלים בצורה אוטומטית לחלוטין, כאשר תיק ההשקעות מחובר למערכת ממוחשבת שאותה פיתח הלידר, המבוססת על עקרונות ההשקעה שלו.

המסחר החברתי ממשיך לקטוף פרסים בוול-סטריט ולחולל מהפכה של ממש בדרך שבה אנשים בוחרים להשקיע: מינימום התעסקות ומקסימום חשיפה איכותית לשוק ההון. חשוב לציין שהפעילות מופעלת על ידי חברה המפוקחת על ידי רשות ניירות ערך ובעלת רישיון ניהול תיקי השקעות. הצטרפו עכשיו לעשרות אלפי משקיעים ברחבי העולם שנותנים ללידרים לעבוד עבורם.

לקבלת פרטים אודות השקעה במסחר החברתי לחצו כאן.

אירועים קרובים