תוכן שיווקי

הדור הבא של תהליכי ה-RPA  

09/02/2023 12:56
רשף רדין, חבר הנהלה ומנהל תחום רובוטיקה ב-HMS.

מאת: רשף רדין.

לצד המגמה העולמית של העמקת והרחבת השימוש ב- AI ו-NLP כתחליף ליכולות הקוגניטיביות והאינטואיציה האנושית, מתפתח הדור הבא של תהליכי ה-RPA המשלבים שימוש ביכולות אלו.

הדור הבא מתבטא בעיקר בתחומים הבאים:

Document Understandingהיכולת לפענח ולחלץ טקסט ממסמכים דיגיטליים וסרוקים, כגון חשבוניות, הפניות רפואיות, חוזים ועוד, על ידי אימון של הפתרון באמצעות כמות מספקת של דוגמאות מאותו סוג מסמך.
עד כה, פענוח "מסורתי" של מסמכים בוצע באמצעות OCR או שליפת מידע ממסמך דיגיטלי בתהליך מורכב יחסית ועתיר לוגיקה, אשר חייב תחזוקה עם כל שינוי במבנה הפנימי של המסמך. כתוצאה מכך, אוטומציית RPA לתהליכים שכללו פענוח מסמכים לא בוצעה – לרוב בשל חוסר כדאיות כלכלית או הודדמה על פני הזמן בשל קשיי התחזוקה. יוצאי דופן היו מסמכים מובנים ופשוטים בפורמט אחיד.
בשוק כבר קיימים פתרונות Document Understanding רבים בשפות זרות, אשר נעשה בהם שימוש בשילוב בתהליכי RPA, כולל בחברות ישראליות, לטובת חשבוניות ספקים מחו"ל, הקמה וזיהוי של לקוחות חדשים ועוד.
בתוך כמה חודשים יושקו בשוק הישראלי פתרונות ה-Document Understanding של UiPath ו-יבמ בעברית.
אנו עדים לצמאון גדול מצד הארגונים ליכולות אלו, ובפרט תהליכי RPA בשילוב מסמכים מפוענחים בעברית, וצופים קפיצה מהותית בתחום בהתאמה לאחר ההשקה.

מנועי AI/NLP בשימוש הארגונים לתכלית ספציפית – תהליכי RPA מהדור הנוכחי הם תהליכים לוגיים ומובנים. כאשר בתהליך RPA נדרשת אינטואיציה אנושית לקבלת החלטות, הם פותחו כתהליכים מורכבים של Attended או Human in the loop, שבהם הרובוט מנגיש מידע למשתמש, ממתין להחלטות האנושיות, ובהתאם להן ממשיך בתהליך. עדיין נותרה בהם התלות בגורם האנושי כנתיב הקריטי, המונע הפעלה אוטומטית מלאה וסדרתית של התהליך.
תהליכי הדור הבא של ה-RPA מייתרים את התלות בגורם האנושי, בקייסים ספציפיים בשלב זה, באמצעות קריאה למנוע ה-AI/NLP לצורך קבלת הכוונה/החלטה אוטומטית לטובת הרובוט.

דוגמאות לתהליכי הדור הבא של ה-RPA שמומחי HMS פיתחו לאחרונה או נמצאים בשלבי פיתוח אצל לקוחותינו:

פיילוט במשרד המשפטים – חישוב שכ"ט לסנגורים ציבוריים על בסיס פרמטרים כגון משך ההליך שבו ייצגו, מספר הדיונים בבית המשפט ואופיו של הדיון (טכני או מהותי), במקום עובדי מינהלה הקוראים את הפרוטוקולים של הדיונים ומבצעים החלטות אנושיות מקבילות.

מוסד פיננסי – ניתוב פניות לקוחות על ידי רובוט ב-CRM הארגוני, בעקבות הסקה אוטומטית לגבי נושא הפנייה, היחידה הנדרשת וסוג הטיפול בה. השירות מייתר פעילות של צוותים אנושיים לקריאת הפניות וניתובן, למעט טיפול בחריגים.

גוף עירוני – צ'אט בוט משולב RPA. הצ'אט בוט מפענח את בקשת הלקוח ומנתב את הפנייה לתפעול תהליך Back End על ידי רובוט במערכות הארגוניות. בסיום התהליך נשלח ללקוח SMS המעדכן על סיום ביצוע התהליך.

כולנו עדים לקפיצה התודעתית בנושא ה-AI/NLP מאז חשיפת המנועים של Open AI בהם משקיעה גם מיקרוסופט – ה-2Dall E ליצירת תמונות בהתאם לתיאור טקסטואלי, והבוט Chat GPT ליישומיו הפוטנציאליים השונים. אנו מעריכים שמגמה זאת רק תגבר, ובעקבותיה גם פיתוח תהליכים רבים מהדור הבא של ה-RPA בארגונים ישראליים.

על מגמות שוק אלו ותוצאות סקר הלקוחות המלא של החברות המובילות ביישום RPA בישראל ניתן יהיה ללמוד בהרצאתו של מנכ"ל HMS, מיכאל הלפרין  בכנס ה-RPA השנתי של אנשים ומחשבים, ב-13.2.23.

הכותב הוא חבר הנהלה ומנהל תחום רובוטיקה ב-HMS.

אירועים קרובים