תוכן שיווקי

"הפעילות של רד האט עם מגזר הביטחון היא שותפות"

שון פז, מנהל צוות ארכיטקטי פתרונות ברד האט ישראל, מסביר על השינוי שעבר מגזר הביטחון בשנים האחרונות, האימוץ של הקוד הפתוח ושיתוף הפעולה של ארגונים עם רד האט

12/07/2023 11:12
שון פז, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד האט ישראל.

"בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי משמעותי שנעשה בשימוש ובפיתוח האפליקציות במגזר הביטחוני – ממערכות תומכות לחימה למערכות לחימה שמנגישות כלים מבצעיים. השינוי הגיע בעיקר בעקבות התפתחות הצורך המבצעי במגזר הביטחון. שדה הקרב מאופיין בדינמיות אפליקטיבית, אבטחה, זמינות גבוהה והנגשת השירותים האפליקטיביים לקצוות. תמונת קרב נכונה, מהימנה, עם מידע תומך החלטה מהענן המרכזי ועד לחייל בשטח", מסביר שון פז, מנהל צוות ארכיטקטי פתרונות ברד האט ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של החברה עבור מגזר הביטחון, שיתקיים במהלך חודש יולי.

"יכולות אלו מתאפשרות באמצעות תכונות מחשוב ענן בהיקפים שונים לניהול והנגשה של שירותים ואפליקציות בתצורה מוטת-ענן (Cloud Native), המאפשרת דינמיות גבוהה ויכולות עבודה אוטונומיות (בנתק). מערכת ניהול הענן המובילה בעולם היא קוברנטיס ומוצר הדגל Red Hat OpenShift מבוסס טכנולוגיה זו", ציין פז.

קוד פתוח במגזר הביטחון? נשמע בלתי אפשרי.

"אנשים נוטים לחשוב שקוד פתוח פחות מאובטח מקוד סגור, אבל ההפך הוא הנכון", מתקן פז את הטעות הנפוצה. "לדוגמה, פיתוח בקוד סגור לא מאפשר לגורמים מחוץ לחברה לתקן, לסרוק ולהבין מה כלוא בקוד הסגור. אם יש באג או פגיעות בקוד, היכולת לזיהוי מוגבלת ותלויה ביכולת של האנשים המפתחים את המוצר. לעומת זאת, מוצר כמו קוברנטיס – המערכת הגדולה ביותר היום בעולם הקוד הפתוח – עשרות אלפי מפתחים עושים בו שימוש מדי שנה ומאות מדי יום, ולכן סטטיסטית הסיכוי שנעלה על באגים או פגיעויות אבטחה הוא הרבה יותר גדול".

עוד מציין פז, כי "בצבא, הקוד הפתוח מאפשר ליחידות הטכנולוגיות השונות ליהנות מהחדשנות שמתפתחת בקהילות הקוד הפתוח באינטרנט, ובחלק מהמקרים לתרום קוד בחזרה. בסופו של דבר, היכולת הזו תורמת ליכולות הפנימיות וליחידות שלהם".

כיצד רד האט משתלבת במגזר הביטחון?

"הפעילות של רד האט עם מגזר הביטחון היום היא בעצם שותפות. אלו לא יחסים של ספק וצרכן, אלא יחסים של שותפים לכל דבר ועניין והמפתח לאמון היא שקיפות מלאה בין שני הגופים", מציין פז. "מגזר הביטחון רואה ברד האט שותף מהימן, והעובדים של רד האט משולבים בתהליכים היום יומיים של היחידות הטכנולוגיות השונות בצה"ל. ישנם לא מעט שיתופי פעולה בין גוף המחקר והפיתוח של רד האט ישראל ובין גופי הפיתוח ביחידות השונות".

פז מוסיף כי, "פלטפורמת Red Hat OpenShift משמשת כיום את רוב היחידות בצבא, ועליה פרוסות אפליקציות ודטה החשובות לפעילות השוטפת שלהן. Red Hat OpenShift מאפשרת לפתח ולהריץ אפליקציות ומודלי בינה מלאכותית מוטי-ענן בענן המרכזי ובקצה בצורה אוטומטית לחלוטין, דבר המקל על שלבי הפיתוח והפריסה מבחינה תפעולית".

"האגנוסטיות אותה מספקים פתרונות רד האט יאפשרו בעתיד גמישות ללקוחות החברה בבחירת ספק הענן שאיתו הם רוצים לעבוד. בעזרת פלטפורמות פתוחות ואגנוסטיות לתשתית, תתאפשר גמישות מלאה ב'הקפצת' האפליקציה בין עננים ציבוריים, באופן היברידי בין הענן הפרטי לציבורי ואפילו לקצוות", מסכם פז.

בכנס השנתי עבור מגזר הביטחון יציגו היחידות הטכנולוגיות השונות בצה"ל יכולות בתחומים שונים כמו דאטה, מחשוב קצה, סביבות מרובות עננים ועוד.

אירועים קרובים