תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של בוגרי ובוגרות ממר"ם, ב-4 בספטמבר באקספו תל אביב

יוצאי יחידות טכנולוגיות? הגיע הזמן להכיר את היחידה מבית גוטפרנדס

"המפתחים המוכשרים שמשתחררים מהצבא זקוקים להכוונה במה שקשור לעולם העבודה; אנחנו נותנות להם את הכלים להגיע למקום שהם רוצים", אמרה שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס

14/08/2023 14:30
שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס.

גוטפרנדס (Gotfriends) הינה חברת השמה להיי-טק גדולה בישראל. החברה מתמחה בחיבור בין מפתחים למשרות בסטארט-אפים ובחברות היי-טק. בכל שנה מנוהלים בחברה אלפי תהליכי גיוס טכנולוגיים עבור חברות היי-טק מובילות במשק, תוך ביצוע התאמה מדויקת בין טאלנטים טכנולוגיים למשרות פיתוח אטרקטיביות. תחומי ההתמחות של גוטפרנדס הינם תוכנה, אלגוריתמים, אבטחת מידע וסייבר, תשתיות, בדיקות ואוטומציה, ניהול מוצר, ביג דאטה ובכירים.

שוחחנו עם שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס, שסיפרה לנו על החברה ועל השירות שלה, שניתן למועמדים ולמועמדות ללא עלות, וכולל ייעוץ, הכוונה וליווי מלא לאורך תהליך הגיוס.

מה ההתמחות הספציפית שלכן עבור יוצאי יחידות טכנולוגיות?
"הבנו שליוצאי יחידות טכנולוגיות יש צורך אחר לקראת השחרור, ובמיוחד עבור הקהל הזה הקמנו את 'היחידה' – מחלקה ייעודית שמנהלת עבורם את תהליכי הגיוס הטכנולוגיים. המחלקה מורכבת מקצינות איתור לשעבר, שמומחיות בעבודת גיוס והשמה בתחום הטכנולוגי, מכירות את היחידות והמרכזים השונים בצבא, 'שוחות' בחומר הטכנולוגי, ויודעות לתרגם כל קורס והכשרה צבאית למקבילה שלהם בעולם האזרחי".

מה השירות שאתן מציעות?
"אנחנו פוגשות את החיילים לקראת השחרור ומלוות אותם לאורך התהליך – החל מכתיבת קובץ קורות חיים בצורה נכונה ומקצועית, דרך סימולציות לראיונות משאבי אנוש, שיתוף מבחנים ושאלות מראיונות עבודה מקצועיים, בייעוץ והכוונה – לאיזו חברה כדאי להם לפנות? כיצד להתראיין? מה השכר שהם יכולים לדרוש, ובאילו תנאים?, ועד לחתימה על חוזה העבודה ותחילת העבודה בחברה. זאת, תוך התחשבות ברצונות ובצרכים האישיים של כל מועמדת ומועמד.

יש חיילים שמשתחררים ומתחילים איתנו תהליך, טסים לכמה חודשים לחו"ל לנקות את הראש והם יודעים שכשהם חוזרים, יש להם עם מי לדבר ולהתייעץ, עד להגעה למשרה המיוחלת. המטרה שלנו היא להפוך את המעבר מהצבא לאזרחות לנגיש הרבה יותר. כל זאת ללא עלות למועמדים".

לדברי וקס, "אנחנו פוגשות את המועמדים יוצאי היחידות כשהם פחות מנוסים בעולם העבודה ומעט חוששים, ונוצרת מערכת יחסים קרובה בינם לבין צוות הגיוס. אנחנו רואות את זה בתהליכי המשך, שאנחנו עושות עם מועמדים שמצאו דרכנו את העבודה הראשונה וממשיכים איתנו גם לתפקידים הבאים כשהם כבר מנוסים יותר באזרחות. זה מספק, תחושת השליחות והגאווה מתעצמת מכל תהליך ותהליך".

ליוויתן כבר מאות מועמדים יוצאי יחידות למשרה בהיי-טק. אילו טיפים היית נותנת לאלה שעומדים בפני שחרור?
"אם אתם רוצים להתחיל עבודה באזרחות ממש בסמוך לשחרור, כדאי לפנות אלינו כשלושה חודשים לפני שאתם פושטים את המדים, לעבוד על קורות החיים, ולהתחיל להבין מה אתם מחפשים ומה המשרות הפתוחות בשוק כעת. התפקיד הראשון לרוב מתווה את המשך הדרך ומעצב את דמות העובד שלכם מבחינה מקצועית. לכן, חשוב לא 'לקפוץ' על המשרה הראשונה שרואים, להסתכל קדימה ולמצוא חברה שתוכלו להשתלב בה בטווח הרחוק, שיש לה אופק המשכי, שתוכלו ללמוד ממנה כמה שאפשר ושתהווה עבורכם מקפצה להמשך הקריירה. חשוב למצות את ההזדמנויות הנקרות לפניכם".

מעניין אתכם לשמוע על ההזדמנויות שמחכות לכם בשוק? היכנסו ללוח המשרות של גוטפרנדס ליוצאי יחידות טכנולוגיות בצה"ל. כמו כן, אתם מוזמנים להצטרף לקהילה הסגורה שלנו בפייסבוק (ליוצאי יחידות מאומתים בלבד) ולקבוצה בטלגרם.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים