סינגפור מתמקדת באבטחת סייבר למערכות ICS-OT

דניאל ארנרייך, יועץ ומרצה בתחום אבטחת סייבר לתעשייה.

בחודש האחרון נערכו בסינגפור שני כנסים שהתמקדו בתחום אבטחת סייבר למערכות תפעוליות (OT-ICS): 2023 OTCEP, וגם 2023 ISACOT. במקביל לכנסים אלה, ארגון מקומי בשם 71 ICE פועל בעידוד הממשלה ומערך הסייבר הלאומי בסינגפור (CSA – Security Agency of Singapore Cyber) כדי להרחיב את הפעילות של אבטחת הסייבר. תחום אבטחת סייבר למערכות תפעוליות (OT-ICS) הוא מאוד ייחודי, כי המומחים בתחום זה נדרשים להכיר את התהליך התפעולי ולהעריך נכון את הסיכונים שעלולים להוביל להשבתה, נזק למכונות תפעול ובמקרים קיצוניים פגיעה בחיי אדם, באמצעות תהליך Business Impact Analysis – BIA.

כמו בשנת 2022, גם השנה הוזמנתי, כיו"ר כנס ICS Cybersec 2023 של אנשים ומחשבים וכנציג מישראל, לשאת דברים בפתיחת כנס 2023 ISAC-OT ולהעביר הדרכות בכנס זה וגם במסגרת 71 ICE, כולל הדרכה ייחודית לניהול אירוע סייבר בחדר הבקרה של תחנת כוח ו-Table Top Exercise TTX.

בכנס בסינגפור הציגו חברות מובילות בתחום אבטחת סייבר למערכות תפעוליות, כמו טנאבל (Tenable), נוזומי (Nozomi), פורסקאוט (Forescout), וגם המוצר של חברת סיגה (SIGA) הישראלית הוצג בביתן של חברה מקומית. ההדרכות בתחום אבטחת סייבר למערכות תפעוליות ICS-OT-IIOT ממומנות בעיקר על ידי תקציבים של CSA, ולכן חברות תעשייתיות מעודדות את העובדים להשתתף בהדרכות אלה כדי לשדרג את הידע שלהם.

הדרכות בתחום זה מועברות על די גם בארץ באופן שוטף במסגרות לימודיות. המטרה היא ברורה: לשדרג את הידע של העובדים בתחום זה וכך למנוע פגיעת סייבר חמורה במערכות מים, חשמל, דלקים, בניינים ועוד. חשוב לציין, כי להדרכות באבטחת סייבר יש החזר השקעה גבוה יותר מאשר השקעות בפתרונות טכנולוגיים ועלויות של כתיבת נהלים בתחום זה.

הכנס השמיני הבינלאומי ICS Cybersec 2023 של קבוצת אנשים ומחשבים, שיתקיים באולמי לאגו בראשון לציון בתאריך 29 בנובמבר 2023, יתמקד באופן פרטני בנושאים אלה ויכלול מרצים מישראל ומחו"ל. ניתן לפנות לגבי פרטים נוספים לנועה אפשטיין, [email protected], או בטל': 050-5697597.

 

הכותב הוא יועץ אבטחת סייבר ויו"ר כנס ICS Cybersec 2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים