תוכן שיווקי
לקראת הוובינר Netskope live for Israel, ביום ה', ה-23 בנובמבר

כך הפתרונות של נטסקופ מסייעים לקופת חולים מאוחדת

ראיון עם אלון יפה, סגן מנהל אגף מערכות מידע ומנהל טכנולוגיות ראשי בקופת החולים, שאחראי בין היתר על תחום הסייבר ההגנתי בה

15/11/2023 17:58
אלון יפה, ה-CTO של קופת חולים מאוחדת.

ספר על החברה שבה אתה מועסק ועל תחום הפעילות שלה.
"מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל, והיא מספקת שירותים ליותר מ-15% מאזרחי המדינה, כלומר – למעל 1.3 מיליון לקוחות.

במאוחדת יש כ-10,000 עובדים ותחנות עבודה, שפרוסים ברחבי הארץ ב-400 סניפים ובכ-1,300 מרפאות. אנחנו מספקים את כל שירותי הרפואה האפשריים ללקוחות שלנו: החל מרופאים בכל מקצוע אפשרי, עבור בסיעוד ובתי מרקחת, דרך מרפאות שיניים ושיקום, ועד למרפאות התפתחות הילד ולשירותים נוספים".

איך פתרונות נטסקופ (Netskope) משולבים במאוחדת?
"חלק מתפקידי הוא להיות מעודכן בכל טכנולוגיה חדשה ולבחון את ההתאמה שלה למאוחדת, וכן לנסות לצפות את הכיוונים ואת העתיד של כל תחום. את תחום ה-SASE בחנתי לפני הקורונה, וצפיתי שהטכנולוגיה הזו תתפוס מקום מכובד באסטרטגיה ובמפת הדרכים של מאוחדת.

היה לי ברור שהמעבר לעבודה היברידית והרצון של ארגונים לאפשר לעובדים לעבוד מכל מקום, שהתעצם במהלך הקורונה, כמו גם המעבר של הרבה כלים ומערכות לתצורת תוכנה כשירות (SaaS), מחייבים שינוי תפיסה מפרוקסי פשוט ומוגבל, במקום אחד, לפלטפורמה אחת, רחבה, שמסופקת כשירות וכוללת יכולות שכולן מתמקדות בדרך שבה המשתמש צורך שירותים – יהיו אשר יהיו.

יחד עם זאת, ברור שהטמעה של פלטפורמת SASE, שכוללת מספר רב של כלים, לא תקרה ביום אחד.

ההטמעה של טכנולוגיית נטסקופ במאוחדת החלה, לפי סדרי העדיפויות של הקופה, בהחלפת מערכת הפרוקסי הקודמת שלנו במערכת SWG לכלל המשתמשים בארגון. בשלב השני התמקדנו בנושא ה-DLP, שהוא חלק הכרחי במדיניות האבטחה של מאוחדת. מעבר לכך, אנחנו עובדים במקביל על הטמעת ה-CASB, כדי לקבל נראות מלאה, וכבר מצאנו ממצאים מעניינים, שמטופלים. בנוסף, אנחנו מפעילים RBI כמעט מהיום הראשון לאתרים לא מזוהים או כאלה שאנחנו לא רוצים לאפשר גלישה אליהם מתחנת המשתמש.

חשוב לציין שככל שעובר הזמן אנחנו מוסיפים אינטגרציות נוספות, אם בשימוש ב-API של המערכת ואם באינטגרציות שמובנות בה.

בשנה הבאה אנחנו מתכננים לבחון את האפשרות להטמיע את מודול ה-ZTNA".

מדוע פתרונות אלה טובים יותר מפתרונות אחרים שקיימים בשוק?
"ראינו במעבר לפתרונות SSE או SASE החלטה אסטרטגית, ולכן שקלנו בכובד ראש אילו פתרונות מתאימים. רצינו להטמיע טכנולוגיות ופתרונות בשלים. ביצענו סקר שוק, קראנו ושמענו מה אומרים בגרטנר ואצל אחרים, ואז גילינו שאנחנו חלוצים.

בחרנו חמישה פתרונות שונים, התעמקנו בהם, התקנו אותם אצלנו למשך חודשיים-שלושה, בקרב כמה מאות משתמשים, כדי לקבל מבט כולל בהיבטי אבטחת המידע, הניהול, הגמישות, חוויית המשתמשים, האינטגרציה עם מוצרים אחרים, מפת הדרכים של החברה, ההתנהלות שלה לאורך זמן ועוד.

העבודה הזו שעשינו אפשרה לנו להשוות בין המוצרים. בחרנו בפתרון של נטסקופ כי הוא ענה על כל הדרישות בצורה הטובה ביותר. להלן כלל ההיבטים שבחנו ואיך הפתרון של נטסקופ עונה עליהם:

פשטות בהתקנה והטמעה ראשונית – מצאנו שהפתרון של נטסקופ טוב משמעותית ממרבית המתחרים, עם או בלי GRE, עם או בלי סוכן – רק לבחור מה מתאים. השלמנו את העברת כל משתמשי מאוחדת, כלל 10,000 תחנות העבודה שלה, לגלישה דרך המערכת בתוך פחות מחודש.

קלות בניהול השוטף, פחות משאבי כוח אדם – אנחנו מתמודדים עם מצוקת כוח אדם ומיישמי סייבר איכותיים. היה לנו חשוב שהפתרון יהיה אינטואיטיבי ושהעבודה מולו תהיה פשוטה, קלה ללימוד ולתחזוקה שוטפת.

גמישות – ניתן לכונן את המוצר כרצוננו ולא להיות מוגבלים ביישום.

חוויית הלקוח – עובד או מנהל ממאוחדת שעיקר עבודתו מול האינטרנט דרך המערכת חייב לראות שיפור (ואפילו חוויה מתקנת) בחוויה היומיומית שלו.

אבטחת המידע – זהו היבט קריטי. מדובר במוצר אבטחת מידע שזה הייעוד העיקרי שלו, וגם בתחום זה הוא היה עדיף על מוצרים אחרים שבחנו.

הידיעה שבחרנו נכון מקבלת תוקף בכל יום שעובר מאז ההתקנה".

מהו הערך המוסף שנטסקופ מציעה?
"הערך המוסף הראשון במעלה של הפתרון של נטסקופ הוא שלכל אתגר, יהיה אשר יהיה, יש מענה, יש עם מי לדבר. אנחנו עובדים לפעמים קצת אחרת, בקצב שלנו ועם למידה לבד – אבל לפעמים נתקעים. בכל פעם שזה קרה מצאנו אצל נטסקופ פתרון, רעיון, אלטרנטיבה ולפעמים גם אוזן קשבת. אנחנו עובדים מול יצרנים שונים, קטנים וגדולים ולא מעט מהם לוקים בעניין הזה.

יתרון נוסף הוא נושא היציבות של הפתרון. המערכת יציבה, ב-Uptime קבוע, לא נתקעת, לא מפסיקה לעבוד ולא דורשת התעסקות. זאת מערכת אמינה מאוד.

מעבר לכך, בתחום ה-IT, חברות ששוקטות על השמרים ולא מטמיעות פתרונות עם יכולות חדשות חיות על זמן שאול, ואנחנו, כלקוחות רבים אחרים, שנמצאים תחת הסכמים לכמה שנים קדימה – בבעיה. כמי שנמצא בפגישות מפת הדרכים של נטסקופ, אני רואה שהחברה חושבת על הדבר הבא, מוסיפה יכולות, תכונות ובאמת מתכננת מה הלאה".

מתעניינים באבטחת מידע? רוצים לשמוע על הפתרונות של נטסקופ? לפרטים נוספים ולהרשמה ל-וובינר Netskope live for Israel לחצו כאן.

 

אירועים קרובים