תוכן שיווקי

אוניברסיטת תל אביב רוכשת מצג עליתה קלאסטר GPU

הרכישה תסייע לפקולטה להנדסה באוניברסיטה להפוך לשחקן מרכזי במחקר בינה מלאכותית

04/01/2024 14:57
הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב

מעטות הפקולטות בארץ שמתקצבות כוח מחשוב שמשרת את המחקר כמשאב מרכזי, ואלה שמצליחות לעשות זאת מושכות אליהן את מיטב החוקרים ומאפשרות סביבה פורה ופורצת דרך להמצאות חדשות בתחום. הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב רכשה באחרונה שרתי מחשוב, שמאפשרים למחקר שמתנהל בה קרקע פורייה למגוון מחקרים פורצי דרך, שיעצבו את המציאות שלנו במהירות רבה יותר מבעבר.

בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב מייצרים חומרים שלא היו קיימים לפני כן, שמשפיעים על צריכת האנרגיה, הרפואה, תעשיית המזון, החלל, הרכבים האוטונומיים ועוד.

"הפקולטה להנדסה עוסקת במחקר ובהוראה, ומתגאה בחוקרים ובחוקרות שלה. ככזו, היא שואפת לאפשר להם סביבת עבודה מיטבית, ובפרט סביבת מחשוב מתקדמת", ציין דותן דקל, מנהל המחשוב בפקולטה. לדבריו, "הבנו את היתרון במעבר מעבודה על שרתי מחקר מבוזרים למערכת אחת, שתרכז את הניהול שלהם, וכן תאפשר מיטוב הגישה למשאבים חישוביים לצרכי מחקר. עם אשכול השרתים החדש, לחוקרים תהיה גישה לכל המשאבים שלו, עם יכולות ניהול חזקות והקצאת משאבים דינמית, כדי לענות על הדרישות שלהם".

את פרויקט המעבר ביצעה צג עליתה – חברה שמתמחה בתחום זה, ומקיימת פרויקטים דומים באוניברסיטאות רבות אחרות. צג עליתה היא הספק הרשמי והיחיד בישראל של שרתי Gigabyte הטייוואנית, שהינה אחת החברות המובילות בעולם בשרתי בינה מלאכותית (AI) ומחשוב עתיר ביצועים (HPC).

בין החברות הנוספות שהשתתפו בפרויקט: Run:ai ו-DDN Storage

בפרויקט השתתפו מגוון חברות, שהבולטות שבהן אלה Run:ai הישראלית ו-DDN Storage האמריקנית. Run:ai היא חברת תוכנה שמתמחה בניהול משאבי חישוב ומציעה מוצר ייחודי, שמפשט את ניהול משאבי הבינה המלאכותית ומספק לחוקרים גישה לפי דרישה למשאבים מאוחדים. המוצר מאפשר הגברת הפרודוקטיביות של צוות מדעי הנתונים וניצול משאבי ה-GPU באמצעות מערכת תזמון וניהול חדשנית.

DDN Storage היא חברה שמציעה פתרונות אחסון בעלי ביצועים גבוהים, עם מערכת קבצים של EXASCALER DDN's Lustre. המערכת מאפשרת גישה מקבילה (בניגוד ל-NFS) ומיועדת לסביבות עתירות ביצועים.

מנהל הטכנולוגיות הראשי של צג עליתה, ירון גיא.

מנהל הטכנולוגיות הראשי של צג עליתה, ירון גיא. צילום: יח"צ

"מדובר בהשקעה בעלת משמעות רבה בדור העתיד. השקעה בטכנולוגיה היא, למעשה, השקעה בחוקרים, שהם המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל", אמר מנהל הטכנולוגיות הראשי של צג עליתה, ירון גיא. הוא ציין כי "אנחנו עובדים עם מגוון חברות היי-טק ואוניברסיטאות מרחבי הארץ כבר 35 שנה, ותמיד זה מרגש לראות איך הטכנולוגיה מאפשרת לשפר את אופן המחקר. לפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב יש כעת ציוד חדיש, שהוא המילה האחרונה בתחום מערכות ה-GPU, כמו גם סביבת תוכנה, שהיא מהמתקדמות שיש לשוק להציע (זו של Run.AI) ומתפקדת כמערכת אחת, שמעניקה ערך רב בניהול וחלוקת המשאבים בין החוקרים בפקולטה".

אירועים קרובים