"לנתונים במצב סטטי אין ערך"
מאת הילל יוסף
"2024 הולכת להיות שנת הקליטה המוגברת של הזרמת נתונים: עד כה, ארגונים רבים נמצאו במצב שבו יש להם נתונים, אלא שהם נייחים, במצב סטטי, וככאלה, אין בהם ערך. כיום, ארגונים מתחילים להבין לעומק את הערך שזרימת נתונים יכולה לספק, וזה מה שאנו עושים", כך אמר דניאל לוית, מנהל פעילות קונפלואנט (Confluent) ישראל.
לוית דיבר לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של החברה, תחת הנושא Data In Motion. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 9 באפריל, באולם אירועים איסט, תל אביב.
לדבריו, "רק מידע המגיע בזמן אמת – מביא ערך. כך, למשל, כאשר שירות מוניות שולח ללקוח עדכון על המיקום של המונית, הוא בעל ערך רק אם זה נעשה בזמן אמת, בעת ההמתנה למונית. אם הנתון לא יגיע בזמן אמת, שהמונית תקועה באלנבי, אבל היא בדרך – זה לא מעניין את הלקוח. המשימה היא להביא את המידע העדכני ביותר לנקודת הקצה הרלוונטית – בין אם זו אפליקציית היסעים או חברת הגנת סייבר".
לפי לוית, "ככל שהעניין סביב בינה מלאכותית צובר תאוצה, ארגונים מתחילים לנסות להבין כיצד ניתן למנף את הטכנולוגיה הזו בצורה הטובה ביותר. אולם דבר אחד הולך ונהיה ברור יותר ויותר: AI בלא גישה לנתונים מדויקים בזמן אמת – לא מניב ערך".
"אתגר נוסף הצפוי השנה", ציין, "הוא, שארגונים מעוניינים לפשט את ניהול הנתונים שלהם ולבנות תהליכים חדשים סביב יצירת מודלים של AI, כשהטכנולוגיה היא שתביא להם ערך מוסף עסקי".
"עד כה", הוסיף, "ארגונים ניסו לערוך הזרמת נתונים במקרים מעטים בלבד. כעת הם רוצים להפוך את המשימה הזו לקריטית – ולעשות זאת במגוון קווי עסקים, עד הפיכת היעד ל'מערכת העצבים המרכזית' בכל הארגון שלהם. חברות מעוניינות לפשט את ניהול הנתונים שלהן, שהפך למורכב בשני העשורים האחרונים, כחלק מהמורכבות של סביבות ה-IT".
החברה, אמר, "הוקמה ב-2008, על מנת להעניק פתרון ארגוני לעולם הקפקא (Apache Kafka), הקוד הפתוח הנפוץ בעולם. היא מאפשרת העברת מסרים בזמן אמת, בלא להיכנס לתוכן המסרים המועבר. לפני שנה וחצי קונפלואנט רכשה חברה ש'יודעת' להביט על המסר ולהפעיל עליו חוקיות. היא בעלת יכולת גידול (סקלביליות) גבוהה, ויודעת להעביר מיליוני תעבורות בזמן אמת".
כיום, ציין לוית, "אנו מעניקים פתרונות המאפשרים לנהל Kafka בצורה יעילה יותר ומעל תשתית קוברנטיס או כשירות מנוהל, מה שחוסך משמעותית בעלויות ובתקורות ניהוליות. כך, בראשונה, הארגון מקבל SLA מובטח עם תמיכה ל-Kafka. ארגונים מובילים משתמשים בפתרון זה כדי לשפר את זמן ההגעה שלהם לשוק, ולנהל נפח גדול של נתוני זמן אמת בכל מקום, ועדיין לחלוק זאת עם כל הארגון – תוך עיבוד נתונים בזמן אמת".
לוית עומד בראש הפעילות של הסניף הישראלי זה כשנה. "הסניף הישראלי", סיכם לוית, "הוקם בתחילת העשור האחרון, ב-2020, והייתי העובד הראשון שלו. יש לנו כמאה לקוחות ארגוניים, חלקם הגדול מההיי-טק, עם דומיננטיות במגזר הפיננסי. עולמות הבנקאות והביטוח נדרשים למידע בזמן אמת לתפעול מהיר ויעיל שלהם, לטובת ניהול וצמצום סיכונים. היכולת להזרמת מידע עדכני בזמן אמת היא קריטית – והיא הסיבה לכך – לצד הופעת הבינה המלאכותית היוצרת – שהיקף הפעילות שלנו יצמח השנה משמעותית".