תוכן שיווקי

מטח מדברת חדשנות: הטמיעה את מערכות ג'וניפר נטוורקס

02/05/2024 15:03
אלון סטמבולצ'יק, מנכ''ל ספיידר נטוורקינג.

כתב: הילל יוסף.

אנשי ה-IT של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) הטמיעו מערכות של ג'וניפר נטוורקס. הפרויקט, שנערך בשיתוף זברה טכנולוגיות, מפיצת פתרונות תקשורת ואבטחת מידע בישראל, וספיידר תקשורת, האינטגרטור – נמשך חצי שנה, והסתיים בסוף ספטמבר 2023. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו את שווי הפרויקט בכמיליון שקלים.

ב-2019 הביאה ג'וניפר נטוורקס בשורה משמעותית בעולמות התקשורת לארגונים: עד אז היא הייתה יצרנית תשתיות תקשורת של נתבים ומתגים ופעלה בעולם הקישוריות. בעקבות רכישת מיסט מציעה ג'וניפר פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית, עם האצה של השינוי בעזרת שורה של פתרונות מבוססי בינה מלאכותית. אלה מבטיחים את חוויית המשתמש לאורך כל הדרך, לצד שליטה על כלל הרשת, גם אם הארגון פועל באופן מבוזר, בעידן הפוסט קורונה. כך, ארגונים מקבלים תובנות לגבי בעיית אבטחה או קישוריות והסיבה לבעיה, לצד הבנת חוויית המשתמש.

"אנחנו במקום אחר לחלוטין בהיבטי הרישות והתקשורת"

המרכז לטכנולוגיה חינוכית הוא חברה לתועלת הציבור שפועלת לקידום חינוך ולמידה שרלוונטיים לשגשוג במציאות המשתנה של העידן הדיגיטלי. זאת באמצעות פיתוח, הטמעה והפעלה של סביבות למידה היברידיות שמשלבות תוכן, מיומנויות וערכים עם טכנולוגיה מתקדמת.

מטרת הפרויקט הייתה החלפת השדרה המרכזית האחורית במערך התקשורת של מטח.

דימה טיומקין, מנהל ה-IT במטח.

דימה טיומקין, מנהל ה-IT במטח. צילום: יח"צ

לדברי דימה טיומקין, מנהל ה-IT במטח, "לפני שביצענו את הפרויקט היו לנו מתגים ישנים, שדרה אחורית ישנה ובעיקר מערכות שעבר זמן התמיכה בהן. בחנו את כלל האפשרויות, ערכנו סקר שוק ולבסוף בחרנו לשדרג את מערכות ג'וניפר".

"במהלך ההיערכות לפרויקט", אמר טיומקין, "החלטנו להחליף את כלל תשתית התקשורת, לרבות המתגים. כך, היינו מהארגונים הראשונים בארץ להטמיע פתרון NAC, שמספק שליטה ובקרה על כלל רכיבי הרשת בארגון, לרבות מערכות IT/OT ונראות מלאה להתקנים, ועשינו זאת בזמן קצר להפליא – של ימים במקום חודשים".

הוא הוסיף כי "הטמענו רכיבי בינה מלאכותית לאורך ולרוחב הרשת, לטובת תפעולה באופן חכם, על בסיס פתרון ה-Mist AI של ג'וניפר. כך, הזרקנו בינה מלאכותית ברחבי הרשת שלנו".

"החלפנו גם את תשתית האלחוט שלנו", ציין טיומקין. לדבריו, "הפרויקט הניב כמה תועלות: חיסכון תפעולי וכספי, מיקוד בחוויית מאות המשתמשים שלנו, באופן שמסייע לכלל התהליכים התפעוליים בארגון, וכמובן – הגדלת הרף בהיבטי אבטחת המידע. כעת יש לנו מערכות שקופות יותר למשתמשים, עם הגנת סייבר טובה יותר ומתן התראות ממוקדות". הוא הוסיף כי "גם רמת התקלות ירדה, וכך לא היו תקלות שנדרשנו לתחקר לאחור".

חיים הרשקו-יבור, מנמ"ר מטח, אמר ש-"המטרה של הפרויקט, בשיתוף עם ג'וניפר וספיידר, הייתה לעבור לשימוש בתקשורת אלחוטית בכל הארגון, תוך כדי הוספת בקרה על גישה לרשת (NAC) ושימוש בבינה מלאכותית. היעדים היו להפוך את הרשת לזמינה ואמינה יותר, לשפר את האבטחה ולהקל על ניהולה. התוצאה היא ניהול מרכזי יעיל יותר של גישה לרשת ותגובה מהירה לאיומים, מה שמוסיף ערך רב לארגון".

"הפרויקט שינה את אופן העבודה במטח"

לדברי אלון סטמבולצ'יק, מנכ"ל ספיידר נטוורקינג, "הפרויקט שינה את אופן העבודה במטח. הם עברו לעבוד בתצורת All wireless Office, משמע – מקום עבודה ללא גבולות, עם עבודה מכל מקום, מבוססת רשת אלחוטית, ויכולת לפעול בצורה מהירה ומאובטחת, ועם Roaming מלא".

סטמבולצ'יק הוסיף כי "הבינה המלאכותית קריטית בעולם הרישות. היא מעניקה למנהלי הרשתות בארגונים את היכולת לייעל תהליכים הכרוכים בתפעול הרשת, להניב חיסכון במשאבים, להביא לשיפור הידע הטכנולוגי של הארגון ובסופו של דבר להגדיל את הרווחיות. הכנסת רכיבי AI לפרויקט גרמה לשיפור בתפקוד ה-IT בארגון, למשל בשל יכולת למדידה איכותית של שיפור חוויית המשתמש. כל פרויקט שכזה מניב חיסכון אדיר בהקמת תשתיות הכבילה. כיום, הנראות הנדרשת עבור כל מנהל מחשוב היא היבט חיוני בעבודתו ומעניקה לו יכולת לדעת על המתרחש ברשת. השילוב של נראות עם AI מעניק לטיומקין ולאנשיו כלים לניהול הרשת בצורה יעילה, משופרת ונרחבת".

גולן בן רפאל, מנהל פעילות ג'וניפר נטוורקס בזברה טכנולוגיות.

גולן בן רפאל, מנהל פעילות ג'וניפר נטוורקס בזברה טכנולוגיות. צילום: יח"צ

גולן בן רפאל, מנהל פעילות ג'וניפר נטוורקס בזברה טכנולוגיות, ציין כי "כמפיצים של ענקית התקשורת בישראל זה שנים רבות, הענקנו לפרויקט ליווי ומעטפת טכנית-מסחרית לכל אורכו. הפרויקט הוא הוכחה לעליונות הטכנולוגית של ג'וניפר בתחום. למטח יש כיום את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם האלחוט, מבוססתWi-Fi 6E , עם קצב תעבורה מהיר יותר".

"הזרקת החדשנות בארגונים עוברת דרך בינה מלאכותית"

איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס ישראל, אמר כי "הארגונים ניצבים למול שורת אתגרים: עליהם לפעול באופן יעיל וחסכוני יותר, ומנגד להגדיל את נתח השוק ואת הפעילות. כמו כן, עליהם להתחדש באופן מתמיד, כי רק החדשנות היא שתניע את הצלחת הארגון. הדרך להזרקת החדשנות בארגונים עוברת דרך בינה מלאכותית – היא שתשמש רכיב קריטי, מעין גלגל הצלה, בכל ארגון. 2024 תתאפיין בהאצת החדירה של פתרונות תקשורת ואבטחה מבוססי AI בחברות בישראל, גם מסורתיות ו-'שמרניות'. הבינה המלאכותית תאפשר תפעול קל יותר של מערכות IT, חיסכון בכוח אדם מיומן, תיקון בעיות בצורה פרו-אקטיבית ושיפור חוויית המשתמש".

אירועים קרובים