תוכן שיווקי

החשיבות והמורכבות בשמירה על דאטה סנטרים בזמן מלחמה

חברות מבינות שצריך חוות שרתים ממוגנות עם מערכות כפולות, שיאפשרו רציפות עסקית גם בחירום ● טקטוניק קיבלה הסמכה לתקן Tier IV על תכנון המתקן שלה, שמגן מפני פגיעות של טילים ארוכי טווח

30/06/2024 18:16
גד בנט, מייסד ומנכ"ל טקטוניק.

ענף חוות השרתים תופס תאוצה בשנים האחרונות, ויותר ויותר ארגונים וחברות מבינים את הצורך והחשיבות של שמירה על התשתיות שלהם והמשך רציפות תפעול המערכות בשעת חירום.

אחת החברות המובילות בתחום היא טקטוניק (Techtonic), שייסד גד בנט – מהנדס תוכנה ויזם היי-טק, בעל משרד פטנטים מוביל ומנהל טכנולוגי ועסקי, שעבד במשך כ-15 שנים בשורה של חברות טכנולוגיה בארצות הברית ובאירופה. בנט, שמכהן גם כמנכ"ל החברה, מציין שהיא קיבלה את הסמכת Tier IV עבור חוות השרתים שהיא בונה, שהינה הסמכה בסטנדרט אחר מכל מה שהכיר הענף בישראל עד כה.

הדמיה של חוות השרתים של טקטוניק, שנבנית באזור התעשייה בית שמש.

הדמיה של חוות השרתים של טקטוניק, שנבנית באזור התעשייה בית שמש. צילום: אסף פרץ

לדברי בנט, "חוות השרתים שאנחנו מקימים באזור התעשייה בית שמש היא ייחודית ושונה ממה שמוכר כיום בארץ. החווה, שבבנייתה יושקעו מאות מיליוני שקלים, צפויה לשנות את פני ענף חוות השרתים בישראל. המתקן התת קרקעי הגדול, הממוגן מפני פגיעות ישירות של טילים, יתפרס על פני שטח של 15 אלף מ"ר, ותוכנן בקפדנות בכדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות וביטחון. הוא יכלול שני קווי חשמל – קו ראשי וקו גיבוי, בהספק גבוה של 16 MVA. ההסמכה היוקרתית שקיבלנו מאפשרת לבנות את חוות השרתים החדשה ברמות הגבוהות ביותר של אל-כשל, זמינות, תשתיות ויתירות".

"Tier IV הוגדר כרמה הגבוהה ביותר של רציפות תפעולית על ידי Uptime Institute, המספק הסמכות לתכנון ובנייה של חוות שרתים ברחבי העולם", אומר אליאל שליידר, שותף מייסד ומי שאחראי על הרכש והרישוי בטקטוניק.

חוות שרתים שתשלב אמצעי ביטחון רבי עוצמה

לאור המצב הביטחוני המורכב בישראל והתרחישים הרבים שאיתם עתידים המשק והעורף הישראליים להתמודד עולה, כאמור, החשיבות במיגון מקסימלי עבור חוות השרתים בישראל. בנט מספר כי חוות השרתים בבית שמש תשלב אמצעי ביטחון רבי עוצמה, ותהווה אתר מוגן נגד איומים מלחמתיים, דוגמת פגיעה ישירה של טילים, שגם אם תתרחש – היא לא תוכל להשבית את המתקן.

לדבריו, "אמצעי המיגון החדשניים יספקו רמת מיגון חסרת תקדים בענף חוות השרתים הפרטיות בישראל – דבר שהוא הכרחי במדינה שמתמודדת עם סיטואציות ביטחוניות מורכבות אחת לכמה שנים".

בנט מוסיף כי "על אף שהמדינה חווה איומים על מתקנים אסטרטגיים, עדיין יש התעניינות רבה בקרב חברות בין לאומיות בחוות השרתים שלנו. ייתכן שעל אף התקופה והאיומים, עדיין ישראל הינה המדינה היציבה ביותר במזרח התיכון לשמירה על הנכס היקר ביותר שיש לחברות טכנולוגיות".

אירועים קרובים