תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של דל טכנולוגיות ישראל, ביום ג', 17 בספטמבר, באקספו תל אביב

"הטמעת AI היא מהלך של 'להיות או לחדול' עבור הארגונים"

נתי שלום, דל טכנולוגיות: "במפעל הבינה, ה-AI Factory, שלנו - חומרי הגלם הם הדאטה סנטר והאלגוריתמים, והתוצר הוא מערכות אוטונומיות, שמנתחות נתונים ומספקות תובנות לפעולה"

11/09/2024 15:47
נתי שלום, עמית בכיר בקבוצת ה-Native Edge ב-דל טכנולוגיות ישראל.

כתב: הילל יוסף.

"הטמעת רכיבי בינה מלאכותית במערכי המחשוב בארגונים איננה עוד שינוי, זה לא עוד שלב בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. ה-AI נוגעת בכל תחומי החיים ומגזרי הפעילות הארגוניים. זה לא רק שימוש ב-GPT, אלא שינוי הרבה יותר רוחבי, שהופך את הארגון ליעיל ותחרותי. משמעות המהלך עבור הארגון היא 'להיות או לחדול'. אם ארגונים לא יעשו כך, חברות חדשות, שמתחרות בהם, ישיגו אותם: הן יעבדו יעיל יותר ויביאו לשוק מוצרים ושירותים חדשים מהר יותר. ארגונים יצטרכו לפתח יכולות AI, ומי שלא ישלוט בשרשרת המזון של הנתונים בתחום שלו – סופו שלא יוכל להיות תחרותי מול חברות חדשות, שייבנו מראש לעולם הבינה המלאכותית", כך אמר נתי שלום, עמית בכיר בקבוצת ה-Native Edge ב-דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל.

שלום התראיין לקראת כנס הלקוחות והשותפים השנתי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג, ה-17 בספטמבר, באקספו תל אביב, תחת הנושא Accelerating ​AI-powered innovation (האצת חדשנות מבוססת בינה מלאכותית).

לדבריו, "עם כניסת הבינה המלאכותית לארגונים, היא נכנסת גם ליחידות הקצה בהם, ויש מעבר מהתמקדות באימון מודלים לשימוש במודלים מאומנים. המהלך מאפשר כניסת עוד שחקנים לתחום. הפתרון של דל נבנה עם מענה גנרי, חוצה פלטפורמות. הבינה המלאכותית נכנסת לעולם הקוד הפתוח, בעיקר במודלים כמו Llama ותשתיות כמו קוברנטיס. כך, ארגונים יכולים לפתח תשתיות ופתרונות מבוססי AI – בלא נעילת ספק, או ענן".

"אחד האתגרים באימוץ בינה מלאכותית", ציין, "הוא העלויות, שעדיין גבוהות. רכישת ברודקום את VMware הביאה גם היא לעליית מחירים לארגונים, והניהול מבוסס ה-AI של התשתיות היה לעוד יותר משמעותי – גם בענן הציבורי וגם בזה הפרטי".

"מפעל הבינה" של דל טכנולוגיות

שלום אמר כי "דל טכנולוגיות הכריזה על AI Factory – 'מפעל בינה'. חומרי הגלם של מפעל זה הם המידע הארגוני והאלגוריתמים, ואילו התוצר שלו הוא מערכות אוטונומיות, שמנתחות נתונים ומספקות תובנות מגוונות לפעולה".

לדבריו, "מפעל הבינה נשען על חמש תפיסות: האחת – הדאטה היא מבדלת ומספקת יתרון תחרותי. 83% מהמידע הארגוני שהצטבר אינו פומבי, מצוי בדאטה סנטר הארגוני וניתן לחשוף אותו למודלי AI. התפיסה השנייה גורסת שיש להביא את ה-AI אל הדאטה: זה יעיל ונכון יותר מהמהלך ההפוך. השלישית – יותר מחשוב עובר מהמרכז לקצה, ונדרשת תשתית גמישה לטיפול בו. הרביעית – יש לבנות את רכיבי הבינה המלאכותית באופן מודולרי, כדי לבחור את הטוב שבעולמות, עם יכולת להרצת אותו שירות על תשתית של אנבידיה, אינטל או AMD – בלא שינויים. התפיסה החמישית – סביבה פתוחה לטובת פתרון המשלב בין סביבות של ספקיות תוכנה שונות, בעולמות הנתונים והתפעול".

"אנחנו מציעים את כל רכיבי הפתרון – תשתיות, חומרה, אחסון, רישות ומיתוג, עם יכולות AI", הוסיף. "עוד אנחנו מציעים להריץ בינה במחשב – AI PC. דל מציעה גם תשתיות המאפשרות לקחת את כל הסביבה ולנהל אותה מרחוק, כיחידה אחת של חומרה ותוכנה. יש לנו אינטגרציה עם נוטניקס, רד האט וסרוויס נאו, לצד עבודה מול ספקי הענן המובילים".

לסיכום אמר שלום ש-"היצע מפעל הבינה שלנו מעניק פשטות, אבטחה בהתקנות מקומיות וגם בקצה, עם הגנה ושליטה בשימוש בנתונים – בעיקר בהיבט של קניין רוחני. המפעל מצליח להיות כלכלי, כי באמצעות האקו-סיסטם הנרחב אנחנו יכולים להתאים לכל לקוח השקעות מדויקות בהתאם לגודל ולצרכים, ותוך מינוף משאבים קיימים. כך, אנחנו יכולים להוריד את עלות הבעלות הכוללת (TCO) של הטמעת בינה מלאכותית בארגון עד 75%".

מתעניינים בתחום? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים