תוכן שיווקי
לקראת כנס AI-e-GOV 2024, יום ה' 14 בנובמבר, אולמי לאגו ראשל"צ

AI בשירות המדינה: כך דאטה ו-GenAI משפרים את השירות לאזרח

11/11/2024 11:53
סמנכ"ל מכירות בכיר באולקלאוד

מאת אמיר חונגה

 

בעידן שבו הדיגיטליזציה והבינה המלאכותית משנים את פני המגזר הציבורי, ברור שהשיפור בשירות לאזרח והייעול התפעולי אינם מותרות אלא הכרח. גרטנר צופה שעד 2027, כ-40% מפתרונות הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שיוטמעו על ידי ממשלות יהיו "מולטימודליים", כלומר יכללו אינטגרציה של טקסט, תמונות, אודיו ווידיאו, וזאת בהשוואה לשיעור של 1% בלבד בשנת 2023.

מגמה זו מדגישה את הצורך של מנהלי מערכות המידע הממשלתיים לשלב AI כדי לשפר את השירותים הציבוריים, להפוך אותם למהירים יותר ולהתאים אותם לצורכי האזרח. עם זאת, יישום מוצלח דורש תכנון אסטרטגי והטמעה זהירה של טכנולוגיות מתקדמות אלה.

כיצד AI משנה את תהליך קבלת ההחלטות במשרדי הממשלה?

כשותפה בכירה של AWS, עם הסמכת Premier, ובעלת התמחויות בנושא למידת מכונה, Data & Analytics ו-GenAI, ובנוסף וכשותפה מובילה של סיילספורס (Salesforce), המציעה פתרונות מבוססי Data Cloud, אולקלאוד מספקת לאלפי לקוחות מגוון של פתרונות המבוססים על מאגרי דאטה, המאפשרים למשרדי ממשלה לייעל את תהליכי קבלת ההחלטות ולשפר את האופן שבו הם מתקשרים עם האזרחים.

יותר ממה שנגלה לעין: מערך הדיגיטל הלאומי משפר את חוויית המשתמש באתרי הממשלה עם צ'אטבוט חדשני

תחום חוויית השירות ביחידת השירותים הדיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי בישראל, בשיתוף עם מומחי אולקלאוד, רתם את השימוש במקורות מידע רבים באמצעות עיצוב צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית, המופעל על ידי Anthropic Claude 3.5 Sonnet באמצעות Amazon Bedrock.

יישום הטכנולוגיה נועד לשפר את חווית המשתמש, להנגיש את ההנחיות העיצוביות למעצבים במשרדי הממשלה ולאפשר להם להציג את השירותים לאזרח באופן אופטימלי. היכולת של הצ'אטבוט לעבד ולהשוות כמויות גדולות של מסמכים ונתונים ולענות במגוון רחב של שפות, כולל עברית, הייתה גורם מרכזי בבחירה ב-Claude 3.5 Sonnet על פני מודלים אחרים שהוצעו. בנוסף, השימוש בארכיטקטורת RAG מוסיף הקשר רלוונטי לשאילתות משתמשים, ומאפשר תשובות מדויקות ועשירות יותר.

מערך הדיגיטל נדרש לוודא שההנחיות העיצוביות שמפיק הצ'אטבוט תהיינה לא רק בהתאם למדיניות העיצוב הממשלתית, אלא גם תיקחנה בחשבון מידע רב בזמן אמת, כדי לייצר ממשק אופטימלי בין האזרח לממשלה. בהתאם, חיפש מערך הדיגיטל פתרון שיאפשר סטנדרטיזציה בעיצוב ממשק המשתמש, המאפשר להתייחס למקורות מידע רבים. החזון שהתהווה הינו שימוש בבינה מלאכותית בכדי לעבד את ההנחיות העיצוביות, לכלול מידע רלוונטי ולהנגיש את ההנחיות למעצבים בצורה פשוטה ונוחה לשימוש.

באמצעות יישומי GenAI, כל ארגון יכול להאיץ תהליכים, לשפר החלטות ולעודד חדשנות. אולקלאוד פיתחה חבילת Kickstart ל-Generative AI & ML, שמסייעת לארגונים לזהות הזדמנויות ולתכנן את ההטמעה – תוך שבועיים בלבד. החבילה כוללת מפת דרכים, מקרי בוחן עסקיים (Best Practices), והוכחת היתכנות (POC). לקבלת פרטים נוספים על חבילת ה-GenAI, צרו קשר עם מומחי ה-AI של אולקלאוד כאן.

אולקלאוד תשתתף בכנס e-GOV שיתקיים ב-14 בנובמבר, במעמד בכירי משרדי הממשלה ובשיתוף פעולה עם מנכ"לי החברות הטכנולוגיות המובילות. באירוע ישתתף אמיר חונגה, סמנכ"ל מכירות בכיר, בפאנל מיוחד בנושא "דאטה ובינה מלאכותית יוצרת במערכות המידע בממשלה". אמיר יציג את דרכי השימוש במידע ובינה מלאכותית להנגשת שירותים דיגיטליים ולשיפור התקשורת בין הממשלה לאזרחים, תוך שמירה על פרטיות ואבטחת מידע.

 

הכותב הוא סמנכ"ל מכירות בכיר באולקלאוד.

אירועים קרובים