ה-IT הפך לג'ונגל ארגוני – אבל זו לא גזירת גורל
תקשורת, ענן, אוטומציה ואבטחת מידע - מודל השירותים המנוהלים שם סוף לכאוס, מוזיל עלויות ומפנה את הארגון למשימות הליבה * פרטנר עסקים לוקחת השנה את המודל צעד קדימה

ארגונים משקיעים הון ברובוטיקה, AI ואנליטיקות מתקדמות, אבל בסוף נופלים דווקא על ה-"קטנות" – האינטרנט שמזדחל, ה-Wi-Fi שנתקע, המרכזייה הטלפונית שמושבתת ברגע הקריטי ושירותי הענן שקורעים את הכיס. מעבר להוצאות, שמטפסות לשמיים, כל תקלה עולה בחצי יום עבודה, כשבמקום לעסוק במוצר או בשירות ולקדם את הביזנס – הזמן מתבזבז על המתנה לנציג מטעם אינטגרטור כזה או אחר. בינתיים, המתחרים חוגגים. אבל כאוס ה-IT הזה, עם מערכות שנבנות טלאי על טלאי ותלויות במגוון רחב של ספקים וספקי משנה, הוא לא גזירת גורל – ואין כל סיבה להשלים איתו.
פרטנר עסקים הכריזה על 2025 כשנת "הלקוח במרכז" – ולא כסלוגן שחוק, אלא כמצפן וקריאה ברורה לפעולה. מדובר באוסף של פלטפורמות, מערכות וכלים שמסופקים לארגון, בהתאם לצרכיו ולדרישותיו, על ידי גורם אחד ובמתכונת של שירותים מנוהלים (MSP). מודל כזה הוא לא רק נוח יותר, אלא גם אפקטיבי לאין שיעור במקרה של תקלה, פגיעה זדונית או מתקפת כופר, שלא ברור מיד מה מקורה. על כל פנים, לפחות במה שנוגע לתקשורת, מחשוב ו-IT – אפשר להכריז על סוף הג'ונגל הארגוני.
"במהלך 2025 נשיק מספר שירותים מנוהלים בשילוב עם ליבות פרטיות בדור 5", אומר עידן וינטפלד, מנהל אגף אינטגרציה בפרטנר עסקים. הוא מונה שלוש משמעויות מיידיות: ראשית, השירות המנוהל מפנה את העסקים למשימות שבשמן ולמענן הוקמו, במקום לבזבז שעות יקרות על תקלות. שנית, הוא מאפשר לייעל באופן משמעותי את תהליכי מערך ה-IT הארגוני – עם תמיכה רציפה וזמינות מלאה. שלישית, בכל תחום ותחום, המערכות והציוד הם מהשורה הראשונה בשוק – יתרון תחרותי בפני עצמו. אגב, כל עוד האיכויות זהות ברמתן, ההעדפה היא תמיד ליצרנים וספקים כחול לבן, כאחד מערכי הדגל של פרטנר.
שירותים מנוהלים – מהתכנון וההתקנה ועד לעבודה השוטפת
המהלך האסטרטגי של פרטנר עסקים ל-2025 כולל גם שורה של בנדלים בעולמות אבטחת המידע, כאשר גם כאן מילת המפתח היא שירותים מנוהלים (MSSP) – מהתכנון וההתקנה ועד לעבודה השוטפת. בין היתר, מדובר בשירותי EDR להגנה על תחנות קצה, הגנה מלאה על כתובות ותכתובות מייל, מטריית הגנה פורצת דרך מפני מתקפות DDoS, פיירוול בענן והגנה על שרתים, הגנה על רכיבי OT מכל סוג וניטור אקטיבי (SOC/SIEM) בכלל מערכות הארגון. הכול נעשה מכתובת אחת ובשירות חודשי מתחדש, תוך התחייבות מינימלית, עם פירוט נהיר ונגיש בחשבונית.
פתרון חדשני נוסף שיכול להיכלל בחבילת השירותים המנוהלים הוא הרשת הפרטית של פרטנר, שמספקת כיום רציפות והמשכיות עסקית למפעלים, נמלים ומתקנים חיוניים בעתות משבר ונפילות של הרשת הציבורית. כן מוצע לארגונים להצטייד במרכזייה הווירטואלית החדשה בענן (IP Centrex), שלמעשה הופכת כל סמארטפון לשלוחה עם ניהול תקשורת גמיש ואפקטיבי.
"ב-2025 אנחנו הולכים לפשט ללקוח את החיים בעולמות ה-IT", מסכם וינטפלד. "זה מתחיל בלספק לו בצורה הכי מהירה שאפשר קו למשרד עם כל ההגנות הנדרשות – נדרשות הן רגולטורית והן לצורך התפקוד וההמשכיות – וממשיך בלבנות עבורו מערך ברור וידידותי של ניהול תקשורת, ענן, אוטומציה ואבטחת מידע. בעצם, הוא יוכל להרכיב לעצמו פאזל ולקבל דרכנו, כ-One-stop shop, כל פתרון ומענה לצרכי ה-IT עם שירות 24/7 ואופציה למערך התרעות – והכול במחירים אטרקטיביים במיוחד".
המומחים שלנו מחכים לכם. לפרטים נוספים לחצו כאן.