מנכ"ל קבוצת השירותים של יבמ הולך הביתה מבלי שמונה לו מחליף

המנכ"ל, מייקל דניאלס, יעזוב את תפקידו במרץ הקרוב, לאחר 36 שנים בענק הכחול ● קבוצת השירותים היא הגדולה בקבוצות של יבמ ואחראית ליותר מ-60% מהמכירות ומההכנסות שלה ● במקומו של דניאלס יכהנו שני סגניו

מייקל דניאלס, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת השירותים ביבמ (IBM), יעזוב את תפקידו בסוף מרץ מבלי שמונה לו מחליף.

דניאלס בן ה-58 יעזוב את החברה בתום 36 שנות עבודה בה. יירשו אותו שני סגניו – אריך קלמנטי, סגן נשיא בכיר לשירותי טכנולוגיה גלובליים, ובריג'ט אן קרלינגן, סגנית נשיא בכירה לשירותים עסקיים גלובליים. השניים ידווחו ישירות לג'יני רומטי, מנכ"לית הענק הכחול.

קבוצת השירותים של יבמ, אותה ניהל דניאלס, היא הקבוצה הגדולה בחברה והמחזור שלה מהווה 60% מהכנסותיה. דניאלס היה אחראי למערך השירותים הבינלאומי של הענק הכחול, שכולל מיקור-חוץ, ייעוץ ואינטגרציית מערכות, ניהול יישומים, שילוב שירותים טכנולוגיים, תחזוקה ושירותים טכנולוגיים ואספקה גלובלית. השירותים הללו מהווים יותר ממחצית ממחזור המכירות בחברה.

שמו של דניאלס הוזכר כאחד המועמדים לרשת את סם פלמיסאנו כמנכ"ל יבמ – תפקיד לו מונתה בסופו של דבר רומטי. הוא הותיר את חותמו ביבמ כמי שקיצץ בהוצאותיה ובכך סייע לרווחיה בשנים האחרונות.

דניאלס הצטרף ליבמ היישר בתום לימודיו בקולג', עם מסלול דומה לזה של רומטי במכירות ושירותים. בשנת 2005, כאשר פלמיסאנו החליט לפצל את עסקי שירותים ליחידות ייעוץ וטכנולוגיה, דניאלס עמד בראש יחידת הטכנולוגיה ולאחר מכן מונה לעמוד בראש הקבוצה כולה. הוא נודע לשלילה על שפיטר אלפי עובדים והעביר עבודות לאזורים שהשכר בהם בעלות נמוכה יותר, כגון הודו, על מנת לקצץ בהוצאות ולהגדיל את רווחי הענק הכחול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים