אריה מצליח, החברה לאוטומציה: "ברוב הרשויות המקומיות ה-IT לא ערוך לחירום"

"לרוב הארגונים, בתוכם רשויות מקומיות, אין תוכניות כתובות להיערכות לשעת חירום", אמר מצליח, מנכ"ל החברה ● הוא ציין שלפי מחקרים, "42% מהם לא יודעים מה היקף התקציב שמושקע בתחום וברוב תרגילי ההתאוששות לא מפעילים DR אמיתי ושינוי מידע אמיתי" ● מצליח המליץ "להסתכל על חירום כעל שגרה"

"מערכי ה-IT של רוב העיריות, כמו גם של רוב שאר הרשויות המקומיות, אינם ערוכים למצבי חירום", כך אמר אריה מצליח, מנכ"ל החברה לאוטומציה. הוא המליץ "להסתכל על חירום כעל שגרה".

מצליח דיבר בכנס IT מוניציפאלי 2013. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מצליח, על פי מחקרים, "הנזק אחרי אסון הוא גדול. כך, 40% מהארגונים לא מתאוששים לאחר אירוע כגון שריפה או רעידת אדמה. בין השורדים, אצל רק 30% מהארגונים זה ליותר משלוש שנים. לרוב הארגונים, בתוכם רשויות מקומיות, אין תוכניות כתובות להיערכות לשעת חירום. 42% מהם לא יודעים מה היקף התקציב שמושקע בתחום. ברוב תרגילי ההתאוששות לא מפעילים DR אמיתי ושינוי מידע אמיתי. כמו כן, רק ארגונים מעטים מקיימים תרגיל המשכיות עסקי מלא".

הוא ציין, כי בממוצע, אחת לחמש שנים מתרחש אירוע שמחייב את הארגונים לעבור לאתר המשני שלהם. "ההיערכות לחירום וההתאוששות מאסון מחייבות לא רק ידע טכנולוגי, אלא גם ידע עסקי-ארגוני, התעמקות בפעילות העסקית של הארגון", אמר מצליח.

החברה לאוטומציה קמה לפני 45 שנים ומספקת מגוון שירותי IT למגזר המוניציפאלי, הוסיף. לדבריו, "החברה נותנת פתרון IT להפעלה בחירום של רשות מקומית, לרבות מסדי נתונים, מערכות מידע בכל התחומים, כולל שכר וחינוך, שכבת אינטגרציה בין המערכות, עם תהליכים עסקיים חוצי ארגון ומערכות לניהול תוכן ומסמכים. מעל הכול יש לנו פורטל ארגוני שמאפשר גישה למערכות הללו. כמו כן, מערך ה-DR שלנו מוכח".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: קובי קנטור"יש לנו אתר ראשי בפתח תקווה ומשני בחיפה", אמר מצליח. "הפתרונות שלנו מצויים בסביבה וירטואלית עם סינכרון מלא בכל 20 שניות, תוך אספקת גישה מאובטחת. בנוסף, יש לחברה לאוטומציה יכולת הקמה מהירה של מוקד חירום חלופי מאויש ויכולת כריית נתונים ממערכת מידע גיאוגרפית".

Wi-Fi בחינם בתל אביב-יפו
ליאורה שכטר
, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, אמרה ש-"השאלה היא כיצד להתאים את השירותים העירוניים לאופי המתפתח של העיר ולאוכלוסייה".

כך, היא ציינה את הפרויקט במסגרתו תקים מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) עבור עיריית תל אביב-יפו רשת Wi-Fi במרחב הציבורי, שתעמוד לרשות תושבי העיר ומבקריה ללא עלות. במהלך החודשים הקרובים תפרוש החברה, בהדרגה, רשת אלחוטית ב-80 אתרים שונים ברחבי העיר, כאשר כל נקודת גישה תספק רוחב פס של 20 מגה לפחות. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל בימים אלה ויסתיים עד תום המחצית הראשונה של השנה, עומד על שישה מיליון שקלים.

בין האתרים שניתן יהיה לגלוש בהם בחינם במסגרת הפרויקט נמנים רצועת חוף הים, השדרות המרכזיות בעיר, פארק דרום, רחוב פלורנטין, שוק התקווה, גינות קהילתיות בדרום ובצפון העיר, טיילת הרברט סמואל, יפו העתיקה ורחוב אבן גבירול. "כמו כן, העירייה תעמיד לרשות הגולשים מוקד תמיכה ייעודי שיפעל 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע", ציינה שכטר.

"בנוסף, העירייה מספקת שירות נתונים בשיוך מיקום, באמצעות מערכת GIS", אמרה. "השירות מיועד לבעלי מקצוע, למהנדסים וגם לתיירים. יש בו שכבות מידע שמונגשות לציבור ומונעות ממנו את הצורך להגיע פיזית ללשכות שירות".

פרויקט נוסף עליו דיברה שכטר הוא "תושבים עושים עיר", במסגרתו העירייה מעודדת קבלת משובים מהתושבים על שיפור התשתיות בתל אביב-יפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים