סאפ: נגדיל את הרווחים שלנו בזכות מכירות מוצרים מבוססי ווב

החברה חוזה, כי רווחיה יגדלו מהר יותר מההכנסות מתוכנות מסורתיות ומשירותים נלווים בעזרת מיחשוב ענן, ניתוח נתונים ועוד ● החברה הגרמנית מהמרת על גידול מהיר במכירת מוצרי תוכנה מבוססי אינטרנט, שכן הם פחות פגיעים ויותר חסינים מפני ההאטה הכלכלית ● זאת, מאחר שאין עלויות ישירות לרישיונות תוכנה, חומרה או התקנה

ענקית היישומים הארגוניים סאפ (SAP) חוזה, כי רווחיה יגדלו מהר יותר מההכנסות מתוכנות מסורתיות ומשירותים נלווים, בעזרת מוצרי תוכנת אינטרנט חדשים, כמו מיחשוב ענן וניתוח נתונים.

החברה הגרמנית מהמרת על גידול מהיר במכירת מוצרי תוכנה מבוססי אינטרנט, שכן הם פחות פגיעים ויותר חסינים מפני ההאטה הכלכלית. זאת, מאחר שאין עלויות ישירות לרישיונות תוכנה, חומרה או התקנה.

סאפ הודיעה אתמול (ד'), כי היא צופה שהרווח התפעולי שלה יעמוד השנה על בין 5.85 ל-5.95 מיליארד יורו – גידול של 12%-14% לעומת 5.21 מיליארד ב-2012 – ובכך תכה את תחזית האנליסטים הממוצעת לעלייה של 6%. עם זאת, החברה צופה שהגידול בהכנסות בתחומי התוכנה ושירותי התוכנה יקטן ויעמוד השנה על 11%-13%. זאת, לאחר שבשנה שעברה הוא עמד על 17% והביא את ההכנסות של סאפ בשוק זה ל-13.2 מיליארד יורו.

מוחמד מואוואללה, אנליסט בגולדמן זאקס (Goldman Sachs), אמר שיש למכירות תוכנה שולי רווח גבוה, עם חוזי תחזוקה לטווח ארוך, והן מהוות מדד חשוב של רווח עתידי. לדבריו, החברה משפרת את הרווח התפעולי שלה בקביעות. "אנחנו מאמינים ש-2012-13 הן שנות שיא של השקעות ומצפים למינוף תפעולי טוב יותר בעתיד", אמר. הוא דירג את מניית סאפ כ-"קנה".

בחודש מאי האחרון רכשה ענקית התוכנה הגרמנית את חברת התוכנה האמריקנית אריבה (Ariba) תמורת 4.3 מיליארד דולרים. אריבה מספקת פתרונות רשת ותוכנות למסחר אלקטרוני ונחשבת למובילה בתחום מיחשוב הענן מבוסס מסחר. היא פועלת כחטיבה עסקית עצמאית שמאגדת תחתיה שירותי ענן נוספים של סאפ. אנליסטים העריכו שרכישת הענק נועדה להגביר את התחרות של סאפ בזירה הצומחת של מיחשוב ענן מול אורקל (Oracle), יריבתה בעולם היישומים. בדומה לאורקל, הספקית השנייה בגודלה בעולם של תוכנות לניהול עסקים, מנסה סאפ להדביק את הפער מול Salesforce.com, המובילה בתוכנות המסופקות במתכונת של שירותי ענן.

העסקה לרכישת אריבה הצטרפה לסדרה של רכישות שביצעה סאפ בשנים 2011 ו-2012, בניסיון להזין את הגידול בהכנסות. הייתה זו הרכישה השנייה של סאפ בתחום הענן תוך מספר חודשים, לאחר שבדצמבר 2011 היא רכשה את SuccessFactors תמורת 3.4 מיליארד דולרים.

"הענן שינה משמעותית את האופן בו אנשים פועלים ומתקשרים", אמרו ביל מקדרמוט וג'ים הגמן סנאבה, מנכ"לים משותפים בסאפ, עם רכישת אריבה. "ההשפעה של הענן על ארגונים תהיה גדולה והיא תשנה את הדרך בה ארגונים פועלים, משתפים מידע, מתקשרים – במגוון צורות. השינוי יובחן בכל הרמות: מול העובדים, הלקוחות, השותפים והספקים".

השניים הוסיפו, כי "שיתופיות מבוססת ענן מגדירה מחדש את החדשנות והקשרים בארגון, ואנחנו תופסים את הגל הזה מוקדם. התוספת של אריבה תהווה את השלד והבסיס לרשת העסקית הארגונית בעתיד, והיא תניב ערך עסקי מיידי ללקוחות שלנו. כמו כן, היא תהיה דלק במסע שלנו לצמיחה באמצעות הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים