אורקל רוכשת את ספקית התקשורת אקמה פאקט תמורת 2.1 מיליארד דולרים במזומן

אקמה פאקט מספקת פתרונות תקשורת ורישות, מוצרים ושירותי שמע, וידיאו ותקשורת של הדור הבא, כמו גם יישומים ברשתות IP ● עיקר פעילותה בארצות הברית, אולם יש לה גם 330 שותפים בעולם ● הרכישה תאפשר לאורקל התבססות בעולם התקשורת, עם אספקת מוצרי שמע שונים המשמשים בתעשיות האינטרנט והסלולר ● מדובר ברכישת הענק התשיעית של אורקל בשנה האחרונה והראשונה ב-2013

אורקל (Oracle) ממשיכה ברכישות הענק שלה ומבצעת את הרכישה הגדולה התשיעית שלה בשנה האחרונה: אמש (ב') הודיעה החברה, כי תקנה את אקמה פאקט (Acme Packet), שמייצרת ציוד לרשתות תקשורת, תמורת 2.1 מיליארד דולרים. הנהלת אקמה פאקט אישרה פה אחד את העסקה, שצפויה להיסגר במחצית הראשונה של השנה, לאחר אישור בעלי המניות של אקמה ואישור הרגולטורים.

אקמה פאקט מספקת פתרונות תקשורת ורישות, מוצרים ושירותי שמע, וידיאו ותקשורת של הדור הבא, כמו גם יישומים ברשתות IP. עיקר פעילותה בארצות הברית, אולם יש לה גם 330 שותפים בעולם – ספקיות ציוד רשתות ותקשורת IP. לנרכשת יותר מ-1,900 לקוחות בעולם, ב-109 מדינות, כאשר 89 מ-100 ספקיות התקשורת המובילות בעולם הם לקוחות שלה. החברה נוסדה בשנת 2000 ומונה 800 עובדים – בבסיסה בבדפורד, מסצ'וסטס. ובמשרדים שלה בספרד, גרמניה, יפן, דרום קוריאה ובריטניה.

הרכישה תאפשר לאורקל התבססות בעולם התקשורת, עם אספקת מוצרי שמע שונים המשמשים בתעשיות האינטרנט והסלולר.

בהודעה שפרסמו שתי החברות נמסר, כי "הצטרפותה של אקמה לאורקל תביא להאצת המעבר למיחשוב ענן והמעבר לרשתות מבוססות אינטרנט (all-IP networks), ותאפשר שימוש בתקשורת מאובטחת ומהימנה מכל מכשיר וברחבי כל הרשתות".

רכישות ביותר מ-50 מיליארד דולרים מאז 2005
לארי אליסון
, מייסד ומנכ"ל אורקל, השקיע יותר מ-50 מיליארד דולרים על למעלה מ-80 רכישות מאז 2005, כאשר יעד העל שלו הוא להרחיב את היצע החברה, עם תוכנה וחומרה המספקים מיחשוב על גבי האינטרנט. אורקל נעה ממקומה המסורתי, בסיסי נתונים ויישומים, לעבר עולם החומרה, עם שרתיה, מבוססי הרכישה של סאן (Sun). הכלים של אקמה פאקט להעברת קול ו-וידיאו דרך האינטרנט עשויים לסייע לאורקל במלחמה מול סיסקו (Cisco) בעולם הרישות – שוק שנהנה מגאות, בשל השימוש ההולך וגובר במכשירים ניידים.

לדברי גרג מסנייף, אנליסט ב-Maxim Group, "ייתכן שיש לאורקל חוש עסקי מפותח, לפיו המודל העסקי העתידי שלה הוא בשליטה על זרימת תקשורת נתונים. אם כך, אז הרכישה, יקרה ככל שתהיה, היא ראש גשר בטוח לתחום חדש של צמיחה". הוא העריך שהפתרונות של אקמה פאקט עשויים לסייע להחיות את מכירות החומרה של אורקל, שחוות נפילה.

רוס מקמילן, אנליסט ב-Jefferies & Co, ציין ש-"יש ביקוש רב יותר לחומרה של סאן, להרחבת ההיצע של מוצרי התקשורת האחודה של אורקל ולהרחבת היחסים של החברה עם ספקי שירותי טלקום גדולים".

מארק הארד, נשיא משותף באורקל, אמר ש-"הרכישה הצפויה מהווה חלק חשוב נוסף באסטרטגיה הכללית של החברה, לספק מוצרים משולבים איכותיים, שעונים על דרישות הלקוחות בתעשיות מרכזיות".

בשקר גורטי, סגן נשיא בכיר באורקל, אמר ש-"ענף התקשרות עובר שינוי דרמטי. המשתמשים מעוניינים לנהל את רוב חייהם דרך הטלפונים החכמים. ספקי השירות וארגונים זקוקים לפיתרונות תקשורת רחבים שיקלו עליהם את הגישה ללקוחותיהם".

הרכישה הראשונה של אורקל מתחילת השנה
הרכישה של אקמה פאקט היא העסקה הראשונה של אורקל מאז תחילת 2013 והשמינית שלה בשנה האחרונה.

בפברואר אשתקד המשיכה אורקל להסתער על מיחשוב הענן ורכשה את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולרים. רכישה זו היא חלק מהמאבק החזיתי שאורקל מנהלת מול סאפ (SAP) ו-Salesforce.com. טליאו פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום, בתצורת מיחשוב ענן. הרכישה סייעה לאורקל לחזק את פעילותה בעולם ניהול משאבי האנוש בענן הציבורי שלה והעניקה לה יכולת הקצאת יישומים בתחום.

חמישה חודשים מאוחר יותר, ביולי 2012, רכשה אורקל את Xsigo, שמפתחת טכנולוגיות לווירטואליזציה של רשתות ומציעה פתרונות לתקשורת מהירה וגמישה בין שרתים, התקני אחסון ורשתות. כמו כן, היא מספקת טכנולוגיה להגדרה של רשתות באמצעות תוכנה (SDN).

בספטמבר קנתה החברה את SelectMinds, ספקית של תוכנות מבוססות ענן, שמשתמשת במדיה החברתית כדי למצוא כישרונות ולנהל יחסי עובד-מעביד בחברות. רכישת SelectMinds עזרה לאורקל להרחיב את עסקי המדיה החברתית שלה בארגונים. אנליסטים ציינו, כי עסקה זו היא אבן דרך נוספת בפעילות של אורקל להרחבת עסקי המדיה החברתית לארגונים.

עוד בספטמבר חשפה ענקית ה-IT פלטפורמה לניהול יחסים חברתיים. זו מתבססת על שלוש רכישות שלה: ויטרו (Vitrue), שנקנתה במאי 2012 – חברה שיוצרת של קמפיינים שיווקיים מבוססי מדיה חברתית בענן; Collective Intellect, שנרכשה חודש לאחר מכן, ביוני אשתקד, ולה תוכנה מבוססת ענן שמסייעת להבין ולהגיב על שיחות של לקוחות עליהם ברשתות החברתיות; ו-Involver, אותה קנתה אורקל ביולי אשתקד, שמספקת פלטפורמה לפיתוח תוכנה במדיה החברתית.

בנובמבר הודיעה אורקל, כי רכשה את אינסטנטיס (Instantis), שמספקת שירותי ניהול פרויקטים בענן וברישוי תוכנה מסורתי.

בדצמבר היא קנתה את Eloqua – ספקית של תוכנות בתצורת ענן למיכון השיווק ולניהול ביצועים. הרכישה נועדה לספק לארגונים יכולת להעניק ללקוחותיהם חוויית משתמש זהה בכל ערוצי ההתקשרות עימם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים