ג'יימס ריינדרס, אינטל: "נמשיך להוביל את עולם המעבדים מרובי הליבות בחומרה ובכלי הפיתוח"

ריינדרס, אוונגאליסט ראשי בחטיבת מוצרי התוכנה, אמר במסגרת כנס התוכנה השמיני של אינטל באזור EMEA, כי "אנחנו מעוניינים בהמשכיות של המודלים והשפות הקיימות, וזאת כדי להגיע לקהל המפתחים הרחב ביותר" ● בכנס הוצגו כלי תוכנה שהשיקה אינטל באחרונה בתחום ביצועי יישומים ואופטימיזציה, וכלי פיתוח בתחום המקביליות ● וורנר קרוטז-ווגל, מנהל שיווק טכני: "למרות שיש עוד צעדים משמעותיים לעשות בתחום המקביליות, הרי שבינתיים התפתחו וגובשו מספר סטנדרטים המאפשרים לפתח קונספטים מקבילים לניידות ותחזוקה"

21/04/2013 17:18

ברשימת הנואמים באירוע העיתונאים שנערך בכנס התוכנה השמיני של אינטל (Intel) באזור EMEA, שנערך השנה בצ'נטלי שבצרפת, בלט שמו של הישראלי אייל מאור, מנכ"ל IncrediBuild – שותפה עסקית של אינטל, שהיה היחיד מבין הנואמים שאינו מבכירי אינטל. מאור סיפר לנוכחים – עיתונאים, משווקים ושותפים עסקיים – על הצלחתה של IncrediBuild הישראלית בעולם ה-Grid בתחום הקומפילציות וניתוח הקוד, ועל שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק עם אינטל. במסגרת היחסים ביניהן, תקדם אינטל את השימוש בכלי IncrediBuild בקרב לקוחותיה ברחבי העולם.

תומאס ציפליס, מנהל התמיכה הטכנית ב-EMEA, היה ראשון הנואמים באירוע העיתונאים בכנס. ציפליס הציג את סוויטת System Studio שהושקה בפברואר השנה. מנהל התמיכה, שהציג את היכולות המרכזיות הכלולות בסוויטה והיתרונות שבהן, סיפר כי היא מאגדת יחד פתרונות קיימים אותם אינטל הציעה בעבר עבור שוק המערכות המשובצות. יצוין, כי רוב הפתרונות המוצעים תחת מטריית הסוויטה עברו שיפורים והרחבות. לדבריו, סוויטת System Studio מהווה כלי מקיף שנותן בידי המפתחים טכנולוגיות וכלים שמאפשרים להאיץ מערכות משובצות מהדור הבא והתקני מובייל, תוך מימוש יכולות של מהימנות, צריכת כוח יעילה, וביצועים גבוהים.

אייל מאור, מנכ"ל IncrediBuild ציפליס עלה בהמשך להרצאה נוספת. הפעם סיפר לנוכחים כיצד אינטל תורמת לעולם הקוד הפתוח ומספקת כלים ומשאבים לתמיכה בסביבת הפיתוח HTML5, משלב הפיתוח ועד הפריסה. הרצאתו נפתחה בסקר שפרסמה באחרונה חברת המחקר Vision Mobile, בו נמצא כי מה שהכי דרוש למפתחי יישומים הם כלי פלטפורמה מוצלבת (Cross-platform) שיאפשרו להם מהירות פיתוח גבוהה, עקומת לימוד נמוכה, גישה ל-APIs מקורי (Native), ביצועים וחווית ממשק משתמש מקורי. לדבריו, אינטל מסייעת למפתחי תוכנה בכל רחבי העולם לבנות ולפרוש פלטפורמות מוצלבות, להפחית הוצאות, לשפר time-to-market ולהגיע להרבה יותר לקוחות. עוד הוא הציג את Intel HTML5 Development Environment ואת Intel XDK, סביבת פיתוח לאפליקציית פלטפורמה מוצלבת, המתארחת בדפדפן.

תומאס ציפליס, מנהל התמיכה הטכנית באינטל לאזור EMEAג'יימס ריינדרס, אוונגאליסט ראשי בחטיבת מוצרי התוכנה של אינטל שסיים באחרונה את כתיבת ספרו על מודלים חדשים לפיתוח עבור מעבדי Xeon (כולל מעבד מרובה הליבות Xeon Phi), אמר בהרצאתו כי אינטל תמשיך להוביל את עולם המעבדים מרובי הליבות בחומרה ובכלי הפיתוח. ריינדרס הציג את הגישה של אינטל בעולם הפיתוח המקבילי. לדבריו, אינטל דוגלת באבולוציה במקום מהפכה. "אנחנו מעוניינים בהמשכיות של המודלים והשפות הקיימות, וזאת כדי להגיע לקהל המפתחים הרחב ביותר", אמר ריינדרס. הוא הדגיש, כי עמדה אבולוציונית זו באה מתוך אחריות לתעשייה ושימור ההשקעות העצומות שעשו ארגונים בכל רחבי העולם. עוד אמר ריינדרס, כי אינטל שוללת את הרעיון שתכנות מקבילי כרוך במאמצי פיתוח קשים יותר, וזאת בניגוד לקולות אחרים שנשמעים בתעשייה בנושא זה. "אנחנו משקיעים משאבים עצומים בניסיון לשמור שהתכנות סביב החומרה שלנו יהיה קל ונגיש, או לכל הפחות לא קשה יותר כשהפיתוח הופך למקבילי", סיכם את דבריו.

וורנר קרוטז-ווגל, מנהל שיווק טכני באינטל, אמר בהרצאתו כי פיתוח מקבילי הינו הדרך לביצועים גבוהים. "פיתוח מקבילי נושא עמו יתרונות רבים וגם לא מעט ציפיות", אמר. "למרות שיש עוד צעדים משמעותיים לעשות בתחום המקביליות, הרי שבינתיים התפתחו וגובשו מספר סטנדרטים המאפשרים לפתח קונספטים מקבילים לניידות ותחזוקה. זאת, תוך מענה על היבטי ביצוע מרכזיים של ארכיטקטורות מחשוב עכשוויות ועתידיות". קרוטז-ווגל הסביר כיצד סביבת פיתוח התוכנה של אינטל מתמקדת בסט של שפות וכלים אשר נותנים מענה לדרישות סטנדרטי הפיתוח המקבילי הנוכחי והעתידי. עוד הציג קרוטז-ווגל את היתרונות ופשטות השימוש בכלים כמו MPI של אינטל ו-Trace Analyzer and collector בארכיטקטורות Xeon ו-MIC.

היינץ באסט, מנהל תוכנה בכיר באינטל, סיפר על יכולות חדשות שנוספו בחודשים האחרונים לפתרון Composer XE, ואף על יכולות נוספות שאמורות לראות אור במהלך השנה הנוכחית. בין היתר הציג באסט את ה-Pointer checker, שיפור באיתור הבאגים של הקומפיילר, אשר מאפשר איתור ממוכן טעויות אופייניות בזמן הריצה, כמו גם שינויים עתידיים צפויים בהיצע מאתר הבאגים.

בהרצאה נוספת שחתמה את אירוע העיתונאים בכנס התוכנה, סיפר באסט על שיפורים ותמיכה במוצרי הדור הרביעי של מעבדי ה-Core של אינטל, שהשקתם צפויה עוד במהלך השנה הנוכחית. לאחר שהציג את השינויים הצפויים בארכיטקטורה וההרחבות בגוף הידע המתייחס לשינויים אלה, סיפק באסט מבט כולל על האופן בו ניתן לנצל באופן המיטבי את היכולות החדשות, תוך שימוש במוצרי הפיתוח של אינטל.

אירועים קרובים