פירמת הייעוץ ISS המליצה לבעלי המניות לקבל את הצעת הרכש של מייקל דל

ההצעה של דל, לרכישת החברה תמורת 24.4 מיליארד דולרים, מאפשרת "להעביר לקבוצת הרוכשים את הסיכונים הנובעים מההידרדרות בעסקי ה-PC ומהתמורות העסקיות שעוברת החברה", על פי ISS ● בפירמה הבהירו שאפילו אם בעלי המניות של דל ידחו את הצעתה, אין הם יכולים לקבל מיד את ההצעה החלופית, של קארל אייקן, שכן קודם עליהם לבחור בדירקטורים חדשים של אייקן ● זה הציע לקנות את דל תמורת 1.1 מיליארד מניות, לפי שער של 14 דולרים למנייה

התרומות לצה"ל. מייקל דל, מייסד דל

ISS, הפירמה הגדולה ביותר המייעצת לבעלי מניות בארצות הברית, המליצה אתמול (ב') לבעלי המניות של חברת דל (Dell) להעדיף את הצעת הרכש של המנכ"ל, מייקל דל, על פני זו של המשקיע המיליארדר קארל אייקן. ההצעה של דל, לרכישת החברה תמורת 24.4 מיליארד דולרים, מאפשרת "להעביר לקבוצת הרוכשים את הסיכונים הנובעים מההידרדרות בעסקי ה-PC ומהתמורות העסקיות שעוברת החברה", על פי ההמלצה של ISS.

פירמת ISS (ר"ת Institutional Shareholder Services) מספקת ייעוץ לבעלי מניות שמבקשים הכוונה וההמלצה שלה עשויה לשפר את סיכויי ההצעה של מייקל דל להתקבל. "חותמת ההכשר של ISS מגבירה את הסיכויים שההצעה של מייקל דל וחברת ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake) תזכה לאישור מבעלי המניות", אמר בריאן ווייט, אנליסט מפירמת Topeka Capital Markets. להערכתו, ב-ISS סבורים שההצעה של אייקן, ביחד עם פירמת Southeastern Asset Management, לרכישת החברה תמורת 1.1 מיליארד מניות, לפי שער של 14 דולרים למנייה, כרוכה "במידה גבוהה מדי של חוסר ודאות".

גם Egan-Jones, פירמת ייעוץ שמתמחה במקרים של ניסיונות השתלטות על חברות, פרסמה אתמול דו"ח המביע תמיכה בהצעה של דל. בעלי המניות אמורים להתכנס ב-18 ביולי לאסיפה על מנת להצביע על ההצעות השונות.

פירמת ISS הבהירה, כי אפילו אם הם ידחו את הצעתה, אין הם יכולים לקבל מיד את ההצעה של אייקן, שכן בטרם יעשו זאת עליהם לבחור בדירקטורים חדשים של אייקן. על פי הפירמה, בעלי המניות "חייבים להצביע בעד החלפה של כל מועצת המנהלים והמנכ"ל באסיפה השנתית הבאה, ועלולים למצוא את עצמם עם מזומנים ומניות אם ההצעה של אייקן תזכה לרישום יתר".

לעומת זאת, אייקן ופירמת Southeastern Asset Management מסרו, כי "על סמך שיחות רבות עם עמיתינו, בעלי המניות של חברת דל, אנחנו משוכנעים שרבים מבעלי המניות הגדולים של דל שותפים לעמדתנו".

מייקל דל אמר שהתמורה שעוברת דל, מיצרנית מחשבים לספקית של שירותי מיחשוב לארגונים, יכולה להיעשות בצורה הטובה ביותר הרחק מעינו הפקוחה של הציבור. מקורות יודעי דבר מסרו בשבוע שעבר, כי אין בכוונתו של דל לשפר את ההצעה שהגיש, לרכישת המניות לפי שער של 13.65 דולרים למנייה.

בתחילת פברואר השנה הודיעה דל שהעסקה לרכישתה על ידי מייקל דל וקרן סילבר לייק יצאה לפועל, אלא שמאז העניינים הלכו והסתבכו, כאשר בעלי מניות טענו שהיקף העסקה נמוך מדי וביקשו לפתוח את ספרי החשבונות של החברה. קרן בלקסטון אף חזרה באפריל מהצעה שהגישה היא לרכישת דל. פחות מחודש מאוחר יותר, במאי, הגיש אייקן את הצעתו. בשבוע הבא, על פי הצפי, נדע איזו הצעה יקבלו בעלי המניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים