שמונה ימים אחרי הפריצה: חודשה הגישה למחצית מהשירותים שאפל מציעה באתר המפתחים

עד כה חודשה הגישה לשבעה מ-15 השירותים שאפל מציעה באתר ● זאת, אחרי שהחברה מיהרה לשדרג את המערכות כדי למנוע פריצות נוספות ● בהודעה שנשלחה בסוף השבוע למפתחים כתבה אפל, כי "כעת ניתן לגשת לאישורים האלקטרוניים, למזהים, לפרופילים ולשירותים נוספים המוצעים למפתחים"

שמונה ימים לאחר שאתר המפתחים של אפל (Apple) נסגר בעקבות פריצה, ולאחר שהחברה מיהרה לשדרג את המערכות כדי למנוע פריצות נוספות, היא חידשה ביום ו' את הגישה לחלק מהשירותים המוצעים באתר. עם זאת, עדיין לא ניתן לגשת לפורומים ולמרכז החברים.

בהודעה שנשלחה בסוף השבוע למפתחים כתבה אפל, כי "כעת ניתן לגשת לאישורים האלקטרוניים, למזהים, לפרופילים ולשירותים נוספים המוצעים למפתחים". בסך הכול היו זמינים ביום ו' שבעה מ-15 השירותים של האתר.

בשבוע שעבר הודתה אפל, כי אתר המפתחים שלה, שהושבת מאז 18 ביולי, נפרץ וכי מידע מסוים נגנב. בעקבות ההשבתה הממושכת עלו תיאוריות רבות ברשת באשר לסיבה וההודאה של אפל בפריצה הייתה בבחינת אישור לחששות הגרועים ביותר של רבים מהמפתחים.

"פורצים ניסו להגיע לפרטים אישיים של המפתחים הרשומים שלנו מאתר המפתחים", כתבה אפל בהודעה. "לא ניתן לגשת לפרטים אישיים רגישים, מפני שהם מוצפנים, אך לא ניתן לשלול את האפשרות שבוצעה גישה לחלק מהפרטים של המפתחים, דוגמת שמות, כתובות פיזיות וכתובות דואר אלקטרוני".

אפל הוסיפה אז, כי בעקבות הפריצה ייערך "שיפוץ כולל" באתר, במסגרתו תעודכן, בין השאר, התוכנה של השרת ומסד הנתונים של המפתחים ייבנה מחדש, על מנת "למנוע הישנות של איומי אבטחה כאלה".

אירועים קרובים