אוסטרליה: ועדה חקירה פרלמנטרית מציעה להגביל את היכולת של ענקיות IT לגבות מחירים גבוהים

הוועדה מצאה שמוצרים של חברות דוגמת אדובי, אפל ומיקרוסופט עולים באוסטרליה עד פי שניים מאשר בשאר העולם ● היא ממליצה להסיר הגבלות על ייבוא מקביל או אפור, לחנך את הצרכנים ובתי העסק כיצד לעקוף חוקי חסימה גיאוגרפיים ולאסור על חסימה גיאוגרפית אם יימשך כשל השוק למרות השינויים

ועדת חקירה פרלמנטרית באוסטרליה שחקרה את התעריפים הגבוהים במדינה של מוצרים של ענקיות IT כמו אדובי (Adobe), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) מצאה, כי הם גבוהים כמעט פי שניים מהמחירים מחוץ למדינה. על כן, היא המליצה על מספר צעדים שיגבילו את היכולת של החברות לגבות את המחירים הגבוהים.

במסמך שהגישה הוועדה נכתב, כי "אי אפשר להסביר את מחירי ה-IT השונים בעלויות לענקיות ה-IT של עשיית עסקים באוסטרליה. בייחוד כאשר מדובר בתוכן דיגיטלי, הוועדה הגיעה למסקנה שמוצרי IT רבים יקרים יותר באוסטרליה בגלל אסטרטגיות של תמחור אזורי, המיושמות על ידי ספקים גדולים ובעלי זכויות יוצרים".

המסקנות העיקריות של הוועדה הן, כי יש להסיר הגבלות על ייבוא מקביל או אפור; לשנות את חוק זכויות היוצרים; לחוקק חוק למכירה חוזרת למוצרים דיגיטליים; לחנך את הצרכנים ובתי העסק האוסטרליים כיצד לעקוף חוקי חסימה גיאוגרפיים; ולאסור על חסימה גיאוגרפית, כמוצא אחרון, אם יימשך כשל השוק למרות השינויים. אם ההמלצות תתקבלנה, הצרכנים האוסטרליים יוכלו לרכוש מוצרים באוסטרליה כאילו הם נמצאים במדינה אחרת ולשלם עליהם מחירים זולים יותר.

החקירה נפתחה לפני כשנה ובמהלכה הוזמנו נציגים של אדובי, אפל ומיקרוסופט לשימוע ציבורי, כדי להסביר את מדיניות התמחור שלהם. נציג אדובי התפתל והושפל כשניסה להסביר מדוע שירות Creative Cloud עולה באוסטרליה יותר מאשר בכל מקום בעולם. עיקר טיעוניו התמצו בעלויות השינוע והאריזה. מיקרוסופט תירצה את העלויות בגישה ש-"אנחנו מחייבים בכמה שאנחנו רוצים או חושבים שנצליח לקבל". אפל טענה, כי היא גובה מחירים גבוהים על הורדת מוזיקה וסרטים בגלל עלויות זכויות היוצרים הגבוהות והגחמות שכלולות, לדבריה, בחוקי זכויות היוצרים באוסטרליה.

המחירים הגבוהים שמשלמים באוסטרליה על מוצרי IT שונים מאיימים על הפרויקט להפוך את אוסטרליה לאחת הכלכלות הדיגיטליות המובילות בעולם. פרויקט זה עומד בסכנה גם בשל הבחירות הקרבות במדינה, מאחר שהוא סובל מעיכובים ותחלופה של הגופים המנהלים אותו והמפלגה הליברלית עלולה לבטל אותו אם תזכה בבחירות. טוני אבוט, שעומד בראש המפלגה, מציג את הפרויקט כיקר ומורכב מדי ומציע תוכנית פשוטה יותר, שבמסגרתה יחוברו בתי האב לרשת בכבלי הנחושת הקיימים של חברת הטלקום האוסטרלית טלסטרה (Telstra) ובקצב הורדה נמוך בהרבה, במקום בסיבים האופטיים ובקצב המהיר שמבטיח ראש הממשלה האוסטרלי, קווין ראד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא דפני

    קוד פתוח, יותר זול, יותר בטוח.

אירועים קרובים