האיחוד האירופי פנה למתחרות של גוגל במסגרת החקירה על תוצאות החיפוש

בשאלון שהופץ לחברות שמציעות שירותים שמתחרים באלה של גוגל מבקשים אנשי האיחוד לדעת אם הן סבורות שהדירוג הנמוך שהן מקבלות משפיע על מספר הביקורים באתרי האינטרנט שלהן ● החברות שקיבלו את השאלון נדרשות להשיב עליו עד 16 באוגוסט

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי ממשיכה לחקור את האופן שבו מדרגת גוגל (Google) את תוצאות החיפוש: בשאלון שהופץ לחברות שמציעות שירותים שמתחרים באלה של גוגל מבקשים אנשי האיחוד לדעת אם הן סבורות שהדירוג הנמוך שהן מקבלות משפיע על מספר הביקורים באתרי האינטרנט שלהן. על החברות שקיבלו את השאלון להשיב עליו עד 16 באוגוסט.

לפני כשבועיים אמר הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, כי גוגל חייבת לעשות יותר כדי להפיג את החששות שהיא חוסמת מתחרים בתוצאות החיפוש באינטרנט, לאחר שהמתחרות טענו שהוויתורים שהציעה גוגל באפריל לא מספיקים. בין השאר, היא הציעה לסמן בצורה ברורה מוצרים שלה בתוצאות החיפוש, להציג קישורים לשלושה אתרים מתחרים לפחות ולהקל על מפרסמים לעבור לפלטפורמות מתחרות.

"הגעתי למסקנה שאין בהצעות שהגישה גוגל כדי להפיג את החששות", אמר ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד, והוסיף שביקש מגוגל להגיש הצעות משופרות. הוא לא ציין אם הציב לחברה תאריך יעד להגשת הצעות אלה, אך בעבר הוא אמר, כי יקבל החלטה בתיק עד סוף השנה הנוכחית.

לפי נתונים של comScore, גוגל מחזיקה ב-80% משוק החיפוש באירופה, ואם הסוגיה לא תיושב היא עלולה לספוג קנס בסכום של עד חמישה מיליארד דולרים.

דובר גוגל, אל ורני, מסר שבחברה מוסיפים לפעול בשיתוף עם הרשויות באירופה. "ההצעה שהגשנו נותנת מענה ברור לארבעה התחומים שהועלו", טען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים