סקירה: האולטרה-בוק Toshiba Satellite U920t-104 – טאבלט ומחשב בשלדה אחת

ה-Satellite U920t-104 של טושיבה מציע חדשנות מעניינת ויתרון בולט מבחינת גודל המסך ● אולם, מנגנון המעבר קצת קשה לתפעול והרעש החזק בזמן מאמץ לא ממש נעים, מה שפוגם בתוצאה הסופית

אין מילה או מונח מדויקים בעברית שמגדירים מחשב כמו ה-Satellite U920t-104 של טושיבה (Toshiba). מחשב זה, כמו כמה אחרים שנמצאים בשוק, למשל ה-ThinkPad S230w Twist של לנובו (Lenovo), שבדקתי במדור זה לפני מספר חודשים, מכונים באנגלית Convertible – מילה שפירושה בעברית הוא הפיך או בר המרה. בפועל, מילה זו רק מייצגת את השילוב של מחשב רגיל, או יותר נכון מחשב אולטרה-בוק, עם אפשרות לעבודה במצב של טאבלט.

אם תרצו, ניתן לומר שמדובר במחשבים היברידיים, כאלה שמנסים לחבר בין שני העולמות: עולם המחשבים הניידים הישן, בו אינטל (Intel) שלטה ללא עוררין, והעולם החדש, של הטאבלטים, בו אינטל מנסה לתת מלחמה לחברות כמו קוואלקום (Qualcomm), סמסונג (Samsung) ומדיה-טק (Media-Tek). החברות הללו מבססות את המעבדים שלהן לתחום הנייד על הטכנולוגיה של ARM ומצליחות יותר מאינטל גם בתחום הטאבלטים, לא רק בתחום הטלפנים החכמים.

כפי שכתבתי בסקירה של ה-Twist, באינטל רואים הזדמנות לחזור לחזית המכירות בתחום המיחשוב האישי עם המחשבים ההיברידיים הללו והחברה לוחצת ומקדמת את הנושא הזה בעוצמה, בכל דרך שהיא יכולה. הסיבה היא שהמחשבים הללו מציעים את נוחות השימוש במסך מגע, ממש כמו בטאבלט, ומצד שני, בעת הצורך הם מתפקדים כמחשבים ניידים סטנדרטיים – עם מקלדת איכותית, יציאות וחיבורים. בחברה מעריכים שהחצי השני של ההיברידיות יוביל את המשתמשים לחזור לחפש את המעבדים של אינטל, שמציעים ביצועים טובים יותר, לפחות מבחינת כוח העיבוד.

המחשבים ההיברידיים מגיעים בכמה סוגים, כשהחביב ביותר הוא ה-2 ב-1 – מחשב עם מסך נתיק, שברגע ששולפים אותו הוא הופך לטאבלט לכל דבר. ה-Twist מציע מסך מסתובב ואילו ה-Satellite U920t-104 הוא מחשב בו המסך שוכב על המקלדת, וכדי להשתמש בו כמחשב נייד רגיל, כשהמקלדת מוכנה לעבודה, גוררים את המסך אחורה ומרימים אותו.

כבר במצב הטאבלט שלו אי אפשר שלא להבין מה ההבדל הגדול בין "סתם" טאבלטים למחשב הזה, מבחינת שטח מסך. ה-U920t-104 מגיע עם מסך 12.5 אינץ', כאשר ה-Surface של מיקרוסופט (Microsoft) הוא בין הבודדים שמתקרבים אליו, עם 11.6 אינץ'. רוב החברות מציעות כיום, וגם זה בקושי, טאבלטים עם מסך בגודל 10.1 אינץ'. שוק הטאבלטים מושק למטה מבחינת גודל מסך, ולכן המסך של ה-Satellite U920t-104 מציע דבר אחד מאוד חשוב: יותר מקום לחלונות ועיניים יותר בריאות.

מעבר לכך, המחשב של טושיבה כולל שתי יציאות USB 3.0, שאחת מהן תומכת גם בהטענה תוך כדי שינה, וקורא כרטיסי SD בגודל מלא. זה לא מראה נפוץ בטאבלטים.

מכשיר לא כל כך קל
ה-Satellite U920t-104 שוקל 1.52 ק"ג, כך שהידיים די מתעייפות אם מנסים לעבוד תוך כדי שמחזיקים אותו ביד במצב טאבלט. גם המעבר למצב "מחשב רגיל" לא ממש קליל, משום שצריך לדחוף או לגרור את המסך אחורה על פני המוליכים המיוחדים שלו. כשהוא מגיע לקצה המסילות אפשר להרים את המסך כלפי מעלה עד זווית ששמורה בדרך כלל למחשב נייד. את הפעולה הזו יש לבצע בשתי ידיים, אחרת זה לא הולך.

כ-5 ס"מ מרוחב המחשב "אובדים" בגלל מנגנון ההגבהה של המסך ממצב טאבלט למצב מחשב נייד. התוצאה היא שיש פחות מקום למקלדת ולמשטח העכבר. ואכן, משטח העכבר של המחשב קטן עד מאוד והוא יוצר הרגשה שלפעמים קשה להגיע למקום הרצוי בקצוות הרחוקים יותר של המסך. לעומת זאת, המקשים, אף על פי שגודלם כ-70% מזה של מקשי מקלדת שולחנית סטנדרטית, מציעים ריווח מצוין, והירידה שלהם מספיק עמוקה כדי לספק חוויית הקלדה טובה בהחלט.

המחשב מציע ביצועים דומים לכל אולטרה-בוק שמבוסס על מעבד Ivy Bridge מסוג Core i5-3317U, שפועל במהירות רגילה של 1.7 ג'יגה-הרץ (2.6 ג'יגה-הרץ בטורבו). עם זאת, במבחנים התוצאות היו קצת טובות מהממוצע למחשבי אולטרה-בוק. זאת, אף על פי שבמהלך המבחנים נרשמה הפתעה לא טובה: יותר מחמש שעות עבודה במבחן MobileMark 2012, כשבטושיבה מתחייבים בכלל רק לארבע. זה לא מספיק למחשב אולטרה-בוק, ובטח לא לטאבלט.

בנוסף, כשהמחשב מתחיל לעבוד קשה, גם המאווררים מתחילים להשמיע את קולם. הסיבה היא שבעת שמניחים את המחשב על השולחן בעצם חוסמים אותם כמעט לגמרי. יש אמנם שני חריצי אוורור מאחור, אבל כנראה שהם לא מספיקים וכנראה שהם אלה שמבצעים את פעולת הוצאת האוויר החם, בעוד המאווררים התחתונים משמשים להכנסת אוויר קר. בעיה אמיתית.

המחשב מגיע גם עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR3, שפועלים במהירות של 1,333 מגה-הרץ, וכונן SSD של סמסונג בנפח של 128 ג'יגה-בייט. הוא תומך ב-Wi-Fi בתקני 802.11b/g/n, באמצעות כרטיס Centrino Wireless-N 2230 של אינטל, בלוטות' 4.0 וכן בטכנולוגיית ה-Wireless Display של אינטל. המחשב מצויד בשתי מצלמות: אחורית באיכות של 3 מגה-פיקסלים, שמלווה במיקוד אוטומטי, וקדמית של 1 מגה-פיקסל, שמלווה בחיישן אור סביבתי ובמיקרופון לביצוע שיחות מקוונות.

המחיר של ה-Satellite U920t-104 הוא 5,075 שקלים – מחיר בהחלט סביר. בסיכומו של דבר, הוא מציע חדשנות מעניינת ובהחלט מהווה תשובה למי שרוצה טאבלט ומחשב משולבים באותה שלדה, עם יתרון בולט מבחינת גודל המסך. אולם, מנגנון המעבר קצת קשה לתפעול והרעש החזק בזמן מאמץ לא ממש נעים, מה שפוגם בתוצאה הסופית.

ציון: 77

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים