"שמעון בוקשפן היה בעל מעלות רבות, מדור המייסדים והנפילים של ענף המחשבים בישראל"

בכירים בענף ההיי-טק הישראלי מתארים את שמעון בוקשפן ז"ל, שהלך לעולמו לפני ימים אחדים, כבן אדם, יהודי מסור ומודל לחיקוי ● לדברי עצמון מינס, מנמ"ר צמרת מימונים, "די היה לראות את סוללת הבכירים והמנכ"לים של החברות הגדולות בענף שהגיעו לכבד אותו בדרכו האחרונה כדי להבין את ההערכה העצומה שכולם רחשו לו" ● פרידה

פטירתו בשבת האחרונה של שמעון בוקשפן ז"ל, מוותיקי הענף, גררה דברי ניחומים ושבחים למכביר מצד בכירי הענף עליו, על אישיותו ועל תרומתו הרבה להיי-טק הישראלי. רבים מהם אף הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון.

עצמון מינס, מנמ"ר צמרת מימונים"שמעון בוקשפן ז"ל היה מדור המייסדים והנפילים של ענף המחשבים בישראל, מעלותיו המקצועיות בתחום המיחשוב ומערכות המידע היו רבות", אמר עצמון מינס, מנמ"ר צמרת מימונים. "די היה לראות את סוללת הבכירים והמנכ"לים של החברות הגדולות בענף שהגיעו לכבד אותו בדרכו האחרונה כדי להבין את ההערכה העצומה שכולם רחשו לו".

"כל שנותר לי הוא לעמוד על מעלותיו הייחודיות בתחום האנושי, כי לפני הכול, אנחנו בני אדם", הוסיף מינס. "שמעון ז"ל היה קודם כל בן אדם. היו לו מידות טובות, דרך ארץ, אהבת הזולת, הוא היה אכפתי, בעל חסד ועוד הרבה מעלות".

"מעל לכל זאת, הוא היה יהודי חם ומסור – למשפחתו, לבוראו, לעמו ולקהילה. שמעון נולד למשפחה שומרת מצוות ולמד בצעירותו בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים. אף שחיצונית לא נראה כאדם דתי, הוא היה יהודי מאמין בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, והיה מאוד גאה על כך", ציין מינס.

"הוא אהב לתת צדקה ועשה זאת בדרכים שונות. במכוניתו של שמעון שכנה דרך קבע שקית קופת צדקה שבכל יום הוא דאג שהיא תתפח, וכאשר התמלאה, הוא העביר אותה בשמחה למקום נכון וראוי", הוסיף מינס. "אין ספק, שמעון היה איש של נתינה".

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: קובי קנטורמינס הדגיש, כי "שמעון, שנולד בל"ג בעומר, קרוי על שם התנא האלוהי רבי שמעון בר יוחאי, עליו נאמר בגמרא: 'כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק'. כך גם שמעון ז"ל – תמיד אפשר היה לסמוך עליו, בכל עת ובכל מקום. תמיד ידעתי שאם אקלע באחד הכנסים בחו"ל למצוקה ויקשה עליי לגייס מניין מתפללים, למשל, הוא יתנדב ראשון להשלים מניין. כזה הוא היה: ראש וראשון לכל דבר שבקדושה".

"שמעון אהובנו, 'חבל על דאבדין ולא משתכחין', כלומר, הפסדנו הפסד גדול בלכתך, אדם גדול שאבד מהעולם וקשה למצוא חסידים אחרים כמוהו", אמר. "זכית להיפטר בשבת קודש ח"י אלול (צדיקים במיתתם נקראים חיים), וכמו שכתוב בפסוק: 'ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך'. הכוונה היא לכך שכשם שביאתך לעולם הייתה טהורה ובלא חטא, כך גם יציאתך מהעולם, אל עולם שכולו טוב".

"ה' נתן, ה' לקח, יהי שם ה' מבורך מעתה ועד עולם. יהי רצון שדברים אלה יהיו לעילוי נשמתו של שמעון אלתר בן אברהם מרדכי ורבקה בוקשפן ז"ל. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים", סיכם מינס.

זאב ינאי, מנכ"ל ונשיא אדוונטק. צילום: קובי קנטור"ננצור את שמעון בוקשפן ז"ל כמודל לחיקוי"
נתי אברהמי
, מנכ"ל קבוצת יעל, הספיד את בוקשפן באומרו: "שמעון ידידי, קשה להאמין שאני נפרד ממך. במשך שנים רבות היית עבורי, כמו עבור רבים בקהילת ה-IT בישראל, מודל לחיקוי".

"מהו אותו מודל לחיקוי? היית צעיר נצחי עם אנרגיות טובות עד אין קץ, רצון לעזור בכל נושא שהוא, 'פושריות' אדירה, במובן החיובי של המילה, מקצועיות, ניסיון חיים וגינונים של ג'נטלמן אמיתי", הוסיף.

אברהמי ציין כי "היית הרוח החיה והמובילה באמצ"י, אמ"י, איל"א ובעוד ארגונים רבים, ויצרת מעמד מיוחד בקהילת המיחשוב. רבות שמעתי את הביטוי 'לשמעון לא ניתן להגיד לא' נאמר על ידי בכירים בתעשייה בחיוך ובאהבה".

"אילו רק ראית את המאות שבאו להיפרד ממך היית חש את הכבוד, ההערכה והאהבה שחשו הם כלפיך", סיכם. "שמעון, תחסר לנו מאוד, אני ורבים אחרים ננצור אותך בלבנו כמודל לחיקוי".

שמעון בוקשפן ז"ל"קצרה היריעה מלתאר את תכונותיו הטובות"
זאב ינאי
, מנכ"ל ונשיא אדוונטק, ורוני הירשפרונג, מנכ"ל לנושאי שיווק ותפעול ודירקטור בחברה, אמרו כי "קצרה היריעה מלתאר את תכונותיו הטובות של חבר ומנהיג, שמעון בוקשפן ז"ל. אולם, אם נאלץ להשתמש במילה אחת, נבחר במילה 'אצילות'. כל מעשיו, דבריו והחלטותיו של שמעון התבצעו תוך כבוד לזולת, הפגנת חיבה והתחשבות בצרכיו. שמעון היה אדם צנוע, שהתאפיין בעשייה רבה ודיבורים מעטים".

הם ציינו, כי "שמעון היה אדם שפעל לטובת הכלל, ידע תמיד להשיג את מטרותיו ללא עימותים ותוך השראת אווירה טובה. כמות המשתתפים, המספידים וזרי הפרחים בהלווייתו מדברת בעד עצמה. שמעון, היית לנו כבן משפחה".

אירועים קרובים