האמריקנים מתכוננים למתקפה קיברנטית רחבת היקף מצד סוריה ואיראן

הרשויות בארצות הברית מעריכות שהאקרים ינסו לנקום על מתקפה אמריקנית פיזית במתקפות סייבר על אתרי תשתיות לאומיות קריטיות, בנקים וגופי תקשורת ● המשרד האמריקני לביטחון פנים מסר, כי הוא "עוקב מקרוב אחרי המצב ומשתף את המידע עם רשויות וחברות" ● מומחים מעריכים, כי יכולות תקיפת הסייבר של איראן טובות יותר מאלה של סוריה וכי "הדבר היחיד שעומד בינינו לבין מתקפת ענק קיברנטית הוא הרצון הטוב של משמרות המהפכה האיראניים"

ארצות הברית מתכוננת לכך שהמתקפה הפיזית שלה בסוריה תגרור תגובות קיברנטיות מצד הסורים ותומכיהם ומכינה תוכניות ספציפיות לשם כך, לדברי גורם המעורה בתוכניות הללו.

הגורם אמר לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), כי עובדים של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) החלו לעקוב אחר מחשבים במזרח התיכון, כדי לבדוק עד כמה יכולים התוקפים הפוטנציאליים לחדור למחשבים של תשתיות לאומיות קריטיות, תחנות כוח ובנקים. ההערכות הן שהאקרים מסוריה ואיראן ינסו לפגוע, במקרה של מתקפה אמריקנית על סוריה, בגופי תקשורת, בנקים ואתרים פופולריים אחרים.

התוכנית האמריקנית היא חלק ממהלך רחב היקף של הפנטגון, שקיבל השבוע משנה דחיפות, לאחר המתקפות שביצע "הצבא הסורי האלקטרוני" על המחשבים של הניו-יורק טיימס (New York Times), טוויטר (Twitter) והאפינגטון פוסט (Huffington Post).

מייקל שרטוף, לשעבר השר האמריקני לביטחון פנים, אמר כי "בעולם החדש, הקו בין אבטחת הסייבר במגזר הממשלתי ובמגזר הפרטי מיטשטש. סביר שתהיה דאגה לקראת נקמה פוטנציאלית של הסורים בנו באמצעים קיברנטיים, אם נפעל בסוריה".

מומחי מודיעין של הפנטגון מעריכים, כי היכולת של ההאקרים הסוריים מוגבלת. עם זאת, ג'יימס לואיס, עמית מחקר לענייני אבטחת סייבר במרכז לאסטרטגיה וללימודים בינלאומיים, ציין שהאקרים איראניים שפועלים בשירות משטר האייתוללות, שהוא בעל ברית של נשיא סוריה, בשאר אסד, כבר גרמו בחודשים האחרונים נזקים לחברות אמריקניות שמפעילות תשתיות לאומיות קריטיות. לדברי לואיס, "הדבר היחיד שעומד בינינו לבין מתקפת ענק קיברנטית הוא הרצון הטוב של משמרות המהפכה האיראניים".

כך או כך, פטר בוגרד, דובר מטעם המשרד האמריקני לביטחון פנים, אמר כי המשרד "עוקב מקרוב אחרי המצב, ובמיוחד אחרי פעילות מחשידה, ומשתף את הממצאים עם רשויות אחרות וחברות, כדי למנוע איומי סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים