יבמ תשקיע מיליארד דולרים לשיפור לינוקס עם ועל גבי מערכות פאואר

החברה מסרה, כי ההשקעה נועדה כדי להפוך את השימוש במערכות ה-IT לטובת ה-Big Data ומיחשוב הענן ליעיל ומהיר יותר ● ההשקעה צפויה להתפרש על פני ארבע או חמש השנים הקרובות

יבמ (IBM) תשקיע מיליארד דולרים במערכת ההפעלה לינוקס (Linux). ההשקעה צפויה להתפרש על פני ארבע או חמש השנים הקרובות. החברה תזרים את הכספים בעיקר לשיפור לינוקס עם ועל גבי מערכות פאואר (Power Systems).

על פי הענק הכחול, ההשקעה במערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח נועדה על מנת לסייע ללקוחות לנצל את שתי מגמות העל – Big Data ומיחשוב ענן. הכוונה היא להפוך את השימוש במערכות ה-IT לטובת מגמות אלה ליעיל ומהיר יותר, "עם מערכות מודרניות, שנבנו כדי להתמודד עם הגל החדש של יישומים שמגיעים לדטה סנטר בעידן הפוסט-PC".

הענק הכחול נכנס לתחום הקוד הפתוח לפני ב-1993, שנתיים לאחר השקתה של לינוקס. בסוף שנות ה-90 שכנע סם פלמיסאנו את המנכ"ל דאז, לו גרסטנר, להשקיע בתחום באופן מסיבי. את המהלך הוביל מי שעמד אז בראש חטיבת אסטרטגיית האינטרנט בחברה, ד"ר ארווינג ולדבסקי-ברגר. המהלך הבשיל ב-1999, אז החלה יבמ לשלב את לינוקס ומערכות מבוססות קוד פתוח בשרתים ובתוכנות שלה והקימה יבמ מרכז טכנולוגי ללינוקס. ב-2000 היא השקיעה מיליארד דולרים במערכת. והשיקה מיינפריים שרץ על גבי לינוקס – תחום שהתפתח מאד ב-13 השנים שחלפו מאז.

יצוין, כי מחשב העל ווטסון (Watson) של יבמ, שניצח ב-2011 את אלופי האלופים של השעשועון ג'פרדי (Jeopardy)מלך הטריוויה בגרסה הישראלית – בנוי ממערכות פאואר, שרצות על גבי לינוקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים