גוגל, פייסבוק ואפל דורשות מהנשיא אובמה להגביל את איסוף המודיעין של ה-NSA

שמונה ענקיות טכנולוגיה פנו לבית הלבן במטרה לסרס את מדיניות הסוכנות לביטחון לאומי, על מנת להגביר את ביטחון הגולשים, והציעו רפורמה משלהן ● "האיזון במדינות רבות הופר במידה רבה מדי לטובת המדינה ורחוק מדי מזכויות היחיד - זכויות שמקודשות בחוקה שלנו", כתבו במכתב הפומבי

שמונה מענקיות הטכנולוגיה האמריקניות – בהן גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואפל (Apple) – פנו לבית הלבן בדרישה לשנות את מדיניות איסוף המידע הנהוגה כיום על ידי ה-NSA. לטענתן, יש צורך בשינוי מהותי ומיידי בתקנות המאפשרות לסוכנות לביטחון לאומי לאסוף מידע אישי הקשור לגולשים באינטרנט. זאת, על מנת להחזיר לאנשים את הביטחון שהם יכולים להשתמש בטכנולוגיה המוצעת להם בלי חשש. יתר החברות הן מיקרוסופט (Microsoft), טוויטר (Twitter), לינקדאין (Linkedin), יאהו! (!Yahoo) ו-AOL.

העותרות פרסמו מכתב בו הן מתארות את הרפורמה הנדרשת לדעתן. המכתב פורסם כמודעות עמוד בחלק מהעיתונים האמריקניים המובילים, ואף באתר שפתחה הקבוצה במטרה לקדם את הרפורמה בפרקטיקות איסוף המודיעין, כפי שנחשפו במהלך השנה האחרונה בידי אדוארד סנאודן – כולל חשיפת תוכנית בשם Muscular, במסגרתה יירטו הרשויות את תנועת האינטרנט של החברות הטכנולוגיות המובילות.

"התגליות בקיץ האחרון חשפו את הצורך המיידי ברפורמה בפרקטיקת הפיקוח הממשלתי ברחבי העולם. האיזון במדינות רבות הופר במידה רבה מדי לטובת המדינה ורחוק מדי מזכויות היחיד, זכויות שמקודשות בחוקה שלנו", נכתב במכתב הפנייה שפורסם על ידי החברות.

באופן עקרוני מציעות החברות רפורמה שמורכבת מחמש נקודות: הגבלת היכולת הרשויות הממשלתיות לאסוף מידע של ועל משתמשים; חיוב לתת דין וחשבון ויכולת לפקח על איסוף המידע; שקיפות מלאה לגבי דרישות הממשל; כיבוד הצורך בזרימה חופשית של מידע; ומניעת עימותים בין ממשלות ברחבי העולם.

באתר האינטרנט מופיעים מספר עדויות לגבי בעיית איסוף המידע של ה-NSA בסיפורים עליהם חתומים בין השאר מנכ"ל גוגל אריק שמידט, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ומנכ"לית יאהו! מריסה מאייר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים