IDC: שוק הפלטפורמות לפיתוח יישומים ארגוניים ניידים יצמח בתוך שנתיים לכ-5 מיליארד דולר

רוב הארגונים כבר החלו להשקיע בתחום, או הצהירו על כוונתם לעשות כך ב-2014 ● סאפ מובילה את השוק עם נתח של 48.9%, ומאחוריה יבמ עם 5.8%, אפל עם 4.5% ו-Salesforce.com עם 3.9% מהשוק ● סטייסי קרוק, IDC: "אנו רואים מספר הולך וגדל של ארגונים הבוחרים לרכוש פלטפורמת פיתוח מקיפה, הכוללת את הקצה הקדמי, תווכה ורכיבי אינטגרציה"

שוק הפלטפורמות לפיתוח יישומים ארגוניים ניידים (Enterprise MADP) צפוי לצמוח ב-38.7% מדי שנה בחמש שנים הקרובות. היקפו של השוק, שעמד על 938.6 מיליון דולר ב-2012, יגיע ל-4.8 מיליארד דולר ב-2017 – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר IDC.

על פי הדו"ח, רוב הארגונים כבר החלו להשקיע בתחום, או הצהירו על כוונתם לעשות כך ב-2014. חברת המחקר מעריכה כי הפיתוחים לא ייעשו רק באופן פנימי בתוך הארגון, אלא יהיו פיתוחים מרובי ערוצים, או כאלה המבוססים על פיתוח בפלטפורמות מיחשוב ענן. עוד מעריכה החברה, כי ארגונים ינועו לעבר פיתוחים של יישומים שיהיו פתוחים ומבוססי תקנים.

ב-IDC מסבירים, כי בשל רצונן של ספקיות ה-IT להגדיל את ההיצע שלהן ללקוחות הארגוניים, תגדל מגמת הקונסולידציה, והרכישות בשוק זה תימשכנה. כך, ציינה חברת המחקר את הרכישה שביצעה יבמ (IBM) בינואר אשתקד, עת רכשה את וורקלייט (Worklight) הישראלית, המפתחת כלים לבניית יישומים למכשירים ניידים, תמורת כ-70 מיליון דולרים.

בהיבט הספקיות בתחום, סאפ (SAP) דורגה כמחזיקת נתח השוק המובילה על פי הכנסות בשוק הפלטפורמות לפיתוח אפליקציות ארגוניות ניידות. ענקית היישומים הגרמנית אחזה בשנה החולפת ב-48.9% מהשוק, עם מכירות של 459.2 מיליון דולרים. שניה ניצבת יבמ, עם 54.2 מיליון דולרים מכירות ונתח שוק של 5.8%. שלישית מדורגת אפל (Apple), עם הכנסות של 49.4 מיליון דולרים ונתח שוק של 4.5%. סוגרת את החמישיה הראשונה Salesforce.com, עם הכנסות של 36.5 מיליון דולרים ונתח שוק של 3.9%. שאר הספקיות המצוינות ברשימה אוחזות בנתחי שוק של אחוזים בודדים, עד אחוז אחד.

לדברי סטייסי קרוק, מנהלת מחקר ניידות בארגונים ב-IDC, "ארגונים רבים אימצו ניידות ארגונית ב-2013 והיו להוטים לבנות יישומים שישפרו את הממשק מול הלקוחות ואת יעילות העובדים". קרוק הוסיפה, כי "רוב החברות כיום משקיעות או מתכננות להשקיע בסוג מסוים של פלטפורמה לפיתוח יישומים ניידים, והיישומים שהן בונות פונות לשילוב נרחב בין עובדים, לקוחות ושותפים. בעוד שלא קיימת גישה של 'גודל אחד מתאים לכל' עבור פיתוח יישומי ניידות, אנו רואים מספר הולך וגדל של ארגונים הבוחרים לרכוש פלטפורמת פיתוח מקיפה, הכוללת את הקצה הקדמי, תווכה ורכיבי אינטגרציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים