עובדי החברה לאוטומציה: "תהליך מכירת החברה נעשה בצורה לא שקופה"

עובדים בחברת ה-IT של השלטון המוניציפאלי קובלים על כך שההנהלה לא משתפת אותם במכרז למכירתה ● במרכז השלטון המקומי, שאוחז בבעלות המלאה על החברה לאוטומציה, טוענים שהעבירו לעובדים את כל הנתונים ומוסרים שתוצאות המכרז יפורסמו בעוד שבועיים

תסיסה בקרב עובדי החברה לאוטומציה על רקע תהליך מכירת החברה: העובדים שלחו באחרונה מכתב להנהלה ולמרכז השלטון המקומי, הבעלים המלא שלה, בו הטיחו נגדה האשמות קשות. העובדים טוענים כי "תהליך מכירת החברה נעשה בצורה לא שקופה, ההנהלה לא משתפת אותנו במכרז".

ועד העובדים הזהיר כי במידה שההנהלה לא תשתף אותו במהלכים, תהליך המכירה עלול להיעצר. העובדים הדגישו כי בעוד שהם תומכים במכירה וסבורים שהיא תסייע להבראת החברה, שיתוף פעולה איתם הוא תנאי הכרחי לתהליך.

בנוסף, בפגישה שנערכה עם נציג האיגוד המקצועי בהסתדרות נדונה כוונת הנהלת החברה לאוטומציה לנכות 10% משכר העובדים, עקב מצבה הכספי הקשה. אין זו הפעם הראשונה בה העובדים נדרשים לוותר על חלק משכרם ורבים מהם אף קובלים כי לא קיבלו אותו בזמן.

ממרכז השלטון המקומי נמסר ש-"תהליך המכרז יסתיים בעוד כשבועיים ואז יתפרסמו התוצאות. בעקבות תלונות העובדים נערכה איתם פגישה ובה הועברו אליהם כל העדכונים בנושא".

אחת החברות המובילות שמתעניינת במכרז היא One1, לאחר שעד לא מכבר שקלה לפרוש ממנו. חברות שכבר פרשו הן קבוצת אמן, מטריקס ויבמ (IBM). יצוין כי One1 מסרה הבוקר (ה') לבורסה בתל אביב ש-"בעקבות פרסומים בעיתונות מבהירה החברה כי היא משתתפת בהליכי מכרז המתנהלים על ידי מרכז השלטון המקומי בקשר לרכישת 51% ממניות החברה לאוטומציה במרכז השלטון המקומי, אולם בשלב זה החברה טרם קיבלה החלטה האם להגיש הצעה במכרז זה". על פי מקורות בשוק, One1 תשלם עבור החברה לאוטומציה סכום נמוך בהרבה מזה שהמרכז לשלטון מקומי דורש, שעומד על 55 מיליון שקלים. לחברה יש חובות רבים וסוגיית המשך העסקתו של היו"ר, משה אלקסלסי, דורשת פתרון.

המכרז לרכישת החברה לאוטומציה החל לפני זמן מה ובתחילה עורר עניין רב, מאחר שהוא פותח את שוק ה-IT במגזר המוניציפאלי לתחרות. אולם, בשלב מוקדם מאוד החליטו מספר חברות לצאת מהמכרז, בין היתר בגלל התנאים המורכבים שלו. אחד מאותם תנאים הוא התחייבות הזוכה לרכישת יתרת השליטה בחברה בעוד מספר שנים, מבלי שייקבעו התנאים מראש.

החברה לאוטומציה פועלת מזה 50 שנים בשוק המיחשוב המוניציפאלי והיא מהווה מונופול, מאחר שלא קמו לה מתחרים רציניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית

    סיקור מעניין מאוד. החברה לאוטומציה אינה מונופול, קמו לה מתחרים שנגסו כבר כמחצית ממספר הרשויות ותאגידי המים כדוגמת מטרופולינט מקבוצת מילגם שרותים לעיר EPR SYS ופרויוריסיטי. הרשויות הגדולות ביותר כבר לא עובדות איתה שנים רבות. אך אין ספק כי היא החברה הגדולה בשוק.

אירועים קרובים