מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "2014 תהיה שנה לא רעה לענף"

התחזית של מולי אדן לשנה הנוכחית אופטימית: אירופה תתאושש, השווקים המתפתחים יצמחו והירידה בשוק ה-PC תיעצר ● בראיון מיוחד לרגל 40 שנות אינטל בישראל הוא מציע לממשלה ולתעשייה לפעול בשיתוף פעולה ולדאוג שהחברות הרב לאומיות יישארו כאן

עם תחילת 2014, מולי אדן אופטימי. בניגוד להערכות הרווחות, שחוזות שהיא תהיה שנה לא טובה, נשיא אינטל (Intel) ישראל וסגן נשיא החברה העולמית, צופה שיהיו בה כמה התפתחויות חיוביות.

"אני לא מקרו-כלכלן, ולכן ההערכות שלי טובות כמו של כל אחד אחר", אומר אדן בראיון לאנשים ומחשבים, במלאות 40 שנה לפעילות אינטל בישראל. "עם זאת, אני מדבר עם מומחים והם צופים ש-2014 תהיה שנה לא רעה. אירופה צפויה לצאת מהמשבר והשווקים המתפתחים יחוו עליות, אם כי לא כפי שהיינו רוצים".

לדבריו, "אי אפשר לדבר בהקשר של 2014 רק על ישראל, כי אנחנו חלק מהכלכלה העולמית. הממשלה והענף צריכים להסתכל על הצדדים החזקים של תעשיית ההיי-טק בארץ. הם צריכים לבנות תוכנית פעולה רב שנתית, שבמסגרתה יוחלט באילו תחומים יש יותר צורך להשקיע וייקבעו תקציב המדען הראשי ותקציב המו"פ".

"חלק גדול מהפעילות בתעשייה בישראל נעשית על ידי חברות רב לאומיות, כמו אינטל", המשיך אדן. "צריך להיזהר שהן לא ייצאו מכאן. יציאה שלהן לא תגרום טוב לכלכלה הישראלית".

אינטל צריכה להחליט בקרוב האם להקים את המפעל הבא שלה בישראל או במקום אחר בעולם. מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא החברה העולמית, אמרה במסיבת עיתונאים שנערכה היום (א') כי ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף השנה. לדברי אדן, אינטל ישראל נמצאת בין הפיינליסטיות לזכות בהקמת המפעל. "יש לנו את כוח האדם והתנאים, וההיסטוריה שלנו מוכיחה שאנחנו יכולים לעשות פעולות בסדר גודל כזה", ציין.

המיחשוב התפיסתי של אינטל - מנוהל מישראל. צילום: פלי הנמר

"החלטה היכן להקים מפעל חדש של החברה מתקבלת ברמת המנכ"ל. ההנהלה מתכנסת, רואה את הנתונים ומחליטה. ההחלטה מתבססת על מכלול של דברים: כוח האדם, התשתיות, איזו תמיכה מספקת המדינה ועוד…", אמר.

לדברי אדן, "בכל מקום בעולם רוצים למשוך תעשיות וחברות משמעותיות. אנחנו צריכים להיות תחרותיים ואני מקווה שנצליח לעבוד עם הממשלה. יש לנו שם אוזן קשבת".

לגבי הפיטורים הצפויים באינטל חזר אדן על הודעת החברה ולפיה מדובר בשיעור העזיבה השנתית את החברה, שעומד על 4%, בתוספת פריסה אפשרית מחדש של עובדים או פרישה מרצון.

אדן הוא אחד ממאות אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים שהתאגדו בקבוצת BTI, שקוראת לצדדים להגיע להסדר מדיני, לטובת הכלכלה והחברה. לדבריו, "אנשי העסקים הישראליים בקבוצה מייצגים 20% מהתל"ג של ישראל. הם מגיעים מכל הקצוות של הקשת הפוליטית ומייחדת אותם האמונה שצריך להגיע לפתרון שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים. אנחנו אומרים למנהיגים: איננו אומרים לכם איך לעשות את המשא ומתן, אבל נתמוך בכל צעד שתעשו".

אתה מעריך שהפנייה שלכם למנהיגים תשפיע?
"אי אפשר לדעת, ימים יגידו. בכל מקרה, אנחנו לא יכולים לשבת ולא לעשות כלום".

איך אתה רואה את התעשייה בעוד חמש שנים?
"אומרים ששוק ה-PC הולך ונמוג מהעולם. אני לא מסכים עם האמירה הזאת. השוק הזה מתייצב ובשנים הבאות כבר לא נראה ירידות כמו שראינו בשנים האחרונות.

לגבי אינטל, אני יכול לומר שנחדור לשוק המכשירים הניידים – סמארטפונים וטאבלטים. לא השכלנו לחדור לשוק הזה קודם לכן, ונעשה זאת. ננסה גם להוביל את מהפכת המיחשוב הלביש, את המיחשוב התפיסתי ועוד דברים שיש לנו בארסנל.

ככלל, המיחשוב התפיסתי הוא אחד התחומים שאינטל מובילה בו בעולם, והניהול שלו בחברה נעשה מישראל. זהו דבר שבעוד כמה שנים, אם לא יהיה לך אותו – תרגיש פרימיטיבי".

השתתף בהכנת הכתבה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים