יבמ סוגרת את דיליג'נט הישראלית ומפטרת את עשרות העובדים

הצעד מבוצע במסגרת הקיצוצים שעוברים על הענק הכחול בימים אלה ● הענק הכחול רכש את החברה הישראלית לפני שש שנים תמורת 165 מיליון דולר והפך אותה לחלק מקבוצת המערכות והטכנולוגיות ● מנהלי דיליג'נט קיבלו את ההודעה השבוע

יבמ (IBM) סגרה את דיליג'נט (Diligent Technologies) הישראלית, אותה רכשה לפני כשש שנים, ותפטר את עשרות עובדיה. הצעד מבוצע במסגרת הקיצוצים שעוברים על הענק הכחול בימים אלה, לאחר שרשמה ברבעון האחרון של 2013 ירידה בהכנסות ופספסה את תחזיות האנליסטים.

דיליג'נט, שממוקמת בתל אביב, פיתחה טכנולוגיות למניעת שכפול מיותר של נתוני אחסון ולניהול יעיל יותר, על פי החברה, של נפחי אחסון במערכות מיחשוב. יבמ רכשה אותה באפריל 2008 תמורת 165 מיליון דולר והפכה אותה לחלק מיחידת מערכות האחסון, שפועלת במסגרת קבוצת המערכות והטכנולוגיות.

מייסדי החברה הם דורון קמפל ומשה ינאי. קמפל, לשעבר סגן מפקד סיירת מטכ"ל ובעל צל"ש הרמטכ"ל, התפרסם – שלא בטובתו – באסון צאלים ב' ב-1992, שבעקבותיו הורשע בגרימת מוות ברשלנות. לאחר שחרורו עבר לניו-יורק ומילא כמה תפקידי ניהול בכירים, ביניהם סגן נשיא ב־EMC. ינאי, אף הוא בכיר לשעבר ב-EMC, ייסד את הסטארט-אפ XIV, שיבמ רכשה בסוף 2007 תמורת כ-300 מיליון דולר. לאחר הרכישה הוביל ינאי את פעילות האסטרטגיה בחטיבת האחסון של יבמ, אולם עזב את החברה במפתיע ב-2010.

פתרונות התוכנה של דיליג'נט פועלים תוך כדי תהליך העבודה הרגיל ומבטלים את הכפילות המיותרת של אחסון, שנוצרת בשמירות חוזרות של קבצים, ארכוב תכתובות דואר אלקטרוני ובסיסי נתונים. הם שולבו בסביבת מערכות פתוחות, ספריות וירטואליות של קלטות אחסון ותשתיות אחסון, ואפשרו הפחתה משמעותית של הכמויות והעלויות הנדרשים לטיפול נפחי האחסון במרכזי עיבוד נתונים.

מנהלי החברה קיבלו את ההודעה על הסגירה והפיטורים באסיפה מיוחדת שהתקיימה השבוע. לא ברור האם יש סיבה נוספת למהלך, לבד מגל הקיצוצים העולמי.

הסגירה של דיליג'נט מתבצעת לאחר שבאוגוסט האחרון רכשה יבמ את חברת אבטחת המידע הישראלית טראסטיר (Trusteer) תמורת מאות מיליוני דולרים. הייתה זו הרכישה ה-13 במספר של יבמ בארץ, כאשר שתיים מהן בוצעו ב-2013 (החברה השנייה היא CSL International, שמפתחת טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על גבי מיינפריים של יבמ ונקנתה תמורת מיליוני דולרים). השבוע הודיע הענק הכחול על פתיחת מרכז מצוינות בבאר שבע, שיעסוק בעיקר באבטחת סייבר וב-Big Data.

מיבמ ישראל נמסר כי "ניהול משאבים וכישורים הוא משימה שוטפת ומרכיב הכרחי במודל העסקי שלנו. יבמ מבצעת באופן תדיר את השינויים הנדרשים, בכדי לענות על צרכיהם המשתנים של לקוחותיה ולהיכנס לתחומים חדשים בעלי ערך מוסף גבוה בתעשיית טכנולוגיות המידע. יבמ אינה מגיבה על ספוקולציות בנוגע לכמויות או מספרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים