הממשלה אישרה העברת 245 מיליון שקלים לסיוע לחברות סייבר

90 מיליון שקלים יועברו לחברות סייבר ישראליות ובינלאומיות שישקיעו בפארק החדש בבאר שבע ● 24 מיליון יוענקו לחברה שתפעל מירושלים ותשלם לעובדיה פי 2.5 ויותר מהשכר הממוצע במשק ● שר הכלכלה, נפתלי בנט: "ההחלטה היא צעד חשוב במיתוג ישראל כמדינת הסייבר"

הממשלה אישרה העברה של 245 מיליון שקלים לסיוע לחברות סייבר, בכלל זה כאלה שמעסיקות נשים, חרדים וערבים. יותר משליש מהסכום – כ-90 מיליון שקלים – יוקצה לתמיכה בחברות שיעברו לפארק ההיי-טק המוקם בימים אלה בבאר שבע. החברות האלה יכולות להיות קיימות או חדשות, מהארץ או מחו"ל.

הסכום יועבר למנהלת מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה. על פי המשרד, שלוש או ארבע חברות שיעברו לבאר שבע ייהנו מהסכום, והן ייבחרו בסופו של הליך שיערוך המשרד.

עוד הוחלט כי 24 מיליון שקלים יועברו לחברת סייבר בירושלים, שתשלם לעובדיה פי 2.5 ויותר מהשכר הממוצע במשק.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי ההחלטה היא "צעד חשוב במיתוג ישראל כמדינת הסייבר. פיתוח תעשייה זו יהווה אבן שואבת להשקעות בינלאומיות בהקמת מרכזי סייבר בישראל".

החלטת הממשלה היא המשך למהלכים שהיא מבצעת, בשיתוף עם גורמים נוספים, להקמת פארק סייבר בבאר שבע. בטקס חנוכת הפארק, שנערך בספטמבר, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אנחנו מביאים את הכוח הקיברנטי של ישראל לבאר שבע". לדבריו, "העולם משתנה במהירות אדירה וכמות הידע עולה באופן גיאומטרי. הידע הזה יוצר לנו אתגרים חדשים אך גם הזדמנויות חדשות – כולל בבאר שבע".

שורה של חברות היי-טק כבר החלו להתמקם בפארק, או הודיעו שיעשו כן בהמשך, בהן EMC, נס, דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), אלביט, ECI ו-DBMotion. בנובמבר האחרון דן נתניהו בנושא עם ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, בעת ביקורו של זה בישראל. ענקית נוספת שתשתקע בפארק הסייבר בבאר שבע היא יבמ (IBM), שהודיעה באחרונה על הקמת מרכז מצוינות שם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים