האנליסטים חלוקים בדעתם: האם סטיה נדלה הוא הבחירה הנכונה עבור מיקרוסופט?

לאור שורה ארוכה של אתגרים הניצבים בפניו וחוסר הניסיון שלו בתחום המובייל, תוהים חלק מהאנליסטים האם יוכל המנכ"ל החדש של הענקית מרדמונד להחזיר אותה לגדולתה ● מהצד השני, מציינים אנליסטים אחרים את הניסיון של האיש במיחשוב ענן ואת החשיבות של התחום לעתידה של מיקרוסופט ● נדלה לעובדי החברה: "אני כאן כדי לשנות את העולם"

סטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט

ההודעה על מינויו של סטיה נדלה למנכ"ל החדש של מיקרוסופט (Microsoft), הותירה את האנליסטים חלוקים בדעתם. מחד, טוענים חלקם, הוביל נדלה את החברה בתחום מיחשוב הענן, שעשוי להוות מנוע צמיחה חשוב עבורה. אולם מנגד, טוען המחנה השני, עולה השאלה האם ביכולתו להחזיר את מיקרוסופט לגדולתה ולהפוך אותה שוב ללהיט בקרב הצרכנים.

בנוסף, ציינו האנליסטים את חוסר הרקע שלו בתחום המובייל. ואכן, תחום זה מהווה בעיה עבור הענקית מרדמונד: בעוד שבעולם המיחשוב האישי השליטה שלה מוחלטת עם יותר מ-90% מחשבים המפעילים את מערכת ההפעלה חלונות (Windows), הרי שרק 4% מהטלפונים החכמים בעולם מתבססים על חלונות פון (Windows Phone).

דייוויד מיטשל סמית', אנליסט וסגן נשיא בגרטנר (Gartner), אמר על המינוי כי "זו בחירה טובה, לא בחירה מושלמת". סמית' המליץ למנכ"ל החדש לגייס מומחים המכירים היטב ולעומק את העולם הנייד, על מנת לסגור פער בתחום חשוב זה.

מנגד, יש מי שלא היו שבעי רצון מהמאמצים של מיקרוסופט בתחום הנייד, ובראשם עסקת המיליארדים לרכישת נוקיה (Nokia). אותם אנליסטים קוראים ליציאה של מיקרוסופט מעסקי החומרה, תוך התרכזות בעולם התוכנה, שם שולי הרווח גבוהים יותר.

האם יצליח נדלה להחזיר את מיקרוסופט לגדולתה? מימין: סטיב באלמר - מנכ"ל מיקרוסופט היוצא, סטיה נדלה - מנכ"ל מיקרוסופט הנכנס, ביל גייטס - יו"ר ומייסד מיקרוסופט

למרות חילוקי הדעות לגבי המנכ"ל החדש, האנליסטים דווקא תמימי דעים לגבי העובדה שחברת התוכנה הגדולה בעולם ניצבת בפני כמה אתגרים במקביל: עצירת השחיקה האיטית אך העקבית ברישוי של אופיס (Office) וחלונות, ריצוי המשקיעים בוול-סטריט – החפצים בצמצום קופת המזומנים הענקית של החברה, כניסה מסיבית לעולם הנייד וחדירה משמעותית יותר למיחשוב ענן, תחום בו מיקרוסופט אינה זוכה להצלחה מזהירה.

"אני כאן כדי לשנות את העולם"
במכתבו הראשון לעובדי מיקרוסופט, כתב נדלה, כי "אספנו מערך של פעילויות בעלות ערך גבוה כחלק מהאסטרטגיה של 'מיקרוסופט אחת'. ועם כל השקה של שירות ומכשיר אנו הולכים קדימה – ועלינו להביא יותר חדשנות לאזורים אלה".

בהמשך, חשף נדלה את הצהרת הכוונות שלו: "אנחנו היחידים שיכולים לרתום את הכוח של תוכנה ולספק כוח זה באמצעות התקנים ושירותים שיעצימו באמת כל אדם וכל ארגון. אנחנו החברה היחידה עם היסטוריה שממשיכה להתמקד בבניית פלטפורמות וביצירת סביבה עסקית העוטפת אותן, אשר יוצרות הזדמנות רחבה. מיקרוסופט ייחודית בכך שהיא מאפשרת לאנשים לעשות יותר".

"אני מאמין שאם אתה לא לומד דברים חדשים, אתה תפסיק לעשות דברים גדולים ושימושיים". סטיה נדלה, המנכ"ל החדש של מיקרוסופט

"ביסודי, אני מאמין שאם אתה לא לומד דברים חדשים, אתה תפסיק לעשות דברים גדולים ושימושיים", כתב נדלה לעובדים, והכריז: "אני כאן כדי לשנות את העולם". על כך העירו האנליסטים, כי אם אכן יצליח נדלה במשימתו, הדבר ייעשה בצעדים קטנים ומדודים – ולא בקפיצה גדולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים