שי אוזון, One1: "מהפכת המידע מתדפקת על דלתות הארגונים"

"אם במהלך ההיסטוריה מהפכות ארכו זמן, כיום הן מהירות יותר ודורשות גמישות מחשבתית שתאפשר לארגונים לעשות אדפטציה לעולם החדש", אמר אוזון, מנכ"ל הקבוצה, בכנס KickOff 2014

"אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת המידע, היא מתדפקת על דלתות הארגונים. אם במהלך ההיסטוריה מהפכות ארכו זמן, כי למוח האנושי היה קשה לשנות פרדיגמות, כיום הן מהירות יותר ודורשות גמישות מחשבתית שתאפשר לארגונים לעשות אדפטציה לעולם החדש", כך אמר שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1.

אוזון דיבר במסגרת טקס שנערך בכנס KickOff 2014 של אנשים ומחשבים, בו הוענקו ל-32 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי אותות הערכה והצטיינות על פועלם בשנת 2013. הכנס התקיים הבוקר (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, לציון פתיחת שנת הפעילות העסקית 2014. הנחה אותו פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי אוזון, "אנחנו חווים את השינוי בשוק שלנו. אנחנו משתמשים בטלפונים חכמים, משחקים במשחקי מחשב, רוצים שהמידע יהיה זמין על מנת לקבל החלטה בכל זמן ובכל מקום. מהמקום הזה מתחילה המהפכה. כעת היא מגיעה למגרש של הארגונים".

מאפייני המהפכה, על פי אוזון, הם "פשטות, מהירות וגמישות. במסגרת המהפכה הזאת אנחנו רואים ביצוע של פרויקטים קצרים, עם מתודולוגיות הטמעה קצרות. One1 ביצעה פרויקט שכזה עבור דניה סיבוס והוא הביא לכך שכל השפה של החברה מול הלקוחות השתנתה. כיום לא ניתן לקבוע שפרויקט יארך שנתיים".

"אנחנו נדרשים להקשיב למהפכה", הוסיף. "שפת הודעות ה-SMS נכנסת לארגון. על הארגונים להחצין ולייחצן את כל היישומים ומערכות הליבה. המנמ"רים צריכים להיטיב לדעת לדבר את השפה החדשה ולהשתמש בכלים החדשים".

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט ישראל. צילום: קובי קנטור"הטכנולוגיה כבר כאן", סיכם אוזון. "בהקבלה לעולם התעופה – אנחנו יודעים איך להטיס, יש מי שדואג לשדות התעופה וישנן חברות התעופה, שמעבירות את הנוסעים. זה דומה לעולם שלנו, בו יש דטה סנטרים, טכנולוגיה וחברות אינטגרציה, שיעזרו ללקוחות לעבור בין כל ענני המידע ולעבור לטכנולוגיות מיחשוב ענן. בסופו של דבר, זה יתממש באופן פשוט, מהיר וגמיש".

"ארגונים התבגרו בצורה מסוימת"
דן טולדנו
, מנכ"ל רד-האט (RedHat) ישראל, אמר כי בתפקידו הנוכחי, אליו מונה לא מכבר, הוא סוגר כעת 10 שנים מאז עלייתו ארצה. "התחלתי בסאן (Sun) ישראל, אחרי שהחברה נרכשה עברתי איתה לאורקל (Oracle) ישראל וכעת אני ברד-האט. התנודות שלי בארץ מלוות את התנודות בתעשיית ה-IT".

"רד-האט הביאה לכך שההטמעה של פרויקטים בקוד פתוח בארץ תפסה תאוצה", ציין טולדנו. "הדבר קרה בעיקר בעזרת מטריקס: היא הובילה לכך שלינוקס (Linux) היא מערכת ההפעלה הנפוצה כיום בארגונים, המנמ"רים משתמשים בה הכי הרבה". הוא הוסיף כי "ארגונים התבגרו בצורה מסוימת. המנמ"רים מקבלים החלטות בצורה חופשייה ומושכלת יותר מעבר".

"הקוד הפתוח הוא ללא ספק הצורה המהירה ביותר כיום לביצוע פרויקטים ולפיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשות", אמר טולדנו. "כיום אנחנו מצויים בשלב האימוץ גם על ידי הספקים הגדולים, שהיו רגילים לטכנולוגיה קניינית. הדוגמה הכי טובה לכך היא פרויקט מיחשוב הענן OpenStack, במסגרתו משתפות פעולה יבמ (IBM) ו-HP, ומביאות ליצירת פלטפורמת ענן זמינה ובאיכות גבוהה".

טולדנו ציין כי הלינוקס קיים יותר מ-20 שנה. "רד-האט נכנסה לשוק עם מוצר עובד ב-2002 ועברה כברת דרך ארוכה מאז", אמר. "כיום, הגישה של חברות לתחום הלינוקס שונה משמעותית. ארגוני אנטרפרייז משתמשים בקוד פתוח ליישומי ליבה קריטיים".

כך, ציין טולדנו, "50% מתעבורת הנתונים הכספיים בבורסות העולם עוברים במערכות מבוססות רד-האט, יותר ממחצית מהמסחר בכרטיסי טיסה בעולם נעשה על גבי מערכות מבוססות רד-האט והיד עוד נטויה. החברה הופכת להיות סטנדרט בתעשייה, אימוץ מערכות לינוקס הפך למונח שגור. השימוש בלינוקס יכול להניב ערך עסקי רב יותר למנמ"רים ולארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים