סטיב הרן, בכיר בסאפ: "אורקל עצלה וכבדה – נוביל את תחום הענן"

"נוביל את שוק ה-IT בתחום, נהיה דומיננטיים בענן כמו שאורקל (Oracle) דומיננטית בתחום בסיסי הנתונים", אמר הרן, מנכ"ל תחום הענן וסגן נשיא לאזור EMEA בחברה ● הוא ציין כי "ישראל חוותה גידול של 2,000% במכירות פתרונות הענן שלנו ב-2013 לעומת השנה שלפניה, והציפייה שלי היא שהמגמה הזו תימשך"

"לא פעלנו מספיק למיצוב סאפ (SAP) כחברה מובילה בענן, אבל התוצאות בשטח מדברות: נוביל את שוק ה-IT בתחום, נהיה דומיננטיים בענן כמו שאורקל (Oracle) דומיננטית בתחום בסיסי הנתונים. את אורקל, אגב, אני מכיר היטב והיא הפכה לחברה ישנונית וכבדה", כך אמר סטיב הרן, מנכ"ל תחום הענן וסגן נשיא לאזור EMEA בסאפ, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

על מנת לבסס את קביעתו תיאר הרן את מסלול חייו המקצועיים בעולם ה-IT: "עבדתי באורקל בתחום בסיסי הנתונים במהלך שנות ה-90, משך תשע שנים, עד שנת 2000, שבה עזבתי את החברה", אמר. "כמו רבים וטובים רציתי להיות זיליונר, וכמו כמעט כולם – נכשלתי. לאחר מכן בניתי חברה, Cramer Systems, שפעלה בתחום ה-OSS (מערכות תפעול). ב-2006, אמדוקס רכשה אותה תמורת 375 מיליון דולר במזומן. אז הקמתי את Secerno, שפעלה בתחום אבטחת בסיסי נתונים. נתנו פייט רציני לאורקל, שבסופו של דבר רכשה אותנו ב-2010. מצאתי את עצמי שוב באורקל. גיליתי חברה עייפה, גדולה, שנהנית מעצמה. שנאתי את זה ועזבתי אחרי שנה".

הוא הוסיף כי "חיפשתי את עצמי ופגשתי חבר, לארס דאגלרד – חבר הנהלה ומייסד SuccessFactors. התחלתי לעבוד שם והבנתי שהענן הוא העתיד. סאפ רכשה אותה בדצמבר 2011 תמורת 3.4 מיליארד דולר במזומן. מאוד חששתי בעקבות הרכישה הזאת. עד אז תפסתי את סאפ כחברה כבדה, חלקלקה ושמרנית. הסתבר לי שהיא השתנתה והיא אינה כזו. לכן אני פה, כדי להוביל אותה בענן".

על סמך מה אתה מבסס את הקביעה הזו?
"על בסיס מפת הדרכים של החברה, ובעיקר המעשים – ולא הדיבורים. לצד SuccessFactors, סאפ רכשה גם את חברת התוכנה האמריקנית אריבה (Ariba), שמובילה בתחום מיחשוב הענן מבוסס מסחר לרכישות, ניהול הוצאות וגילוי ספקים, תמורת 4.3 מיליארד דולר. סאפ משקיעה מיליארדים בבניית היצע הענן שלה, אם ברכישות בסכום מצטבר של 11 מיליארד דולר ואם בפיתוח פנימי. מפת הרכישות שלנו מתווה רכישות בהיקף שנתי של מיליארד דולר מדי שנה".

הוא אמר כי "הענן שינה משמעותית את האופן בו אנשים פועלים ומתקשרים. ההשפעה של הענן על ארגונים תהיה גדולה והיא תשנה את הדרך בה ארגונים פועלים, משתפים מידע, מתקשרים – במגוון צורות. השינוי יובחן בכל הרמות: מול העובדים, הלקוחות, השותפים והספקים. שיתופיות מבוססת ענן מגדירה מחדש את החדשנות והקשרים בארגון, ואנחנו תופסים את הגל הזה מוקדם. הענן מניב ערך עסקי מיידי ללקוחות שלנו ומשתלב עם אפיקי צמיחה חדשים נוספים של החברה, כמו המובייל ובסיס הנתונים In Memory HANA, שחלקו, אגב, מפותח בישראל".

"אנחנו מציעים כיום חלק לא קטן מהשירותים והיישומים בענן", אמר. "פתרונות כשירות מגיעים בשתי רמות – תוכנה כשירות (SaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS). בתחום התוכנה כשירות, SuccessFactors נותנת לארגון יכולת לנהל את כל ההיבטים של משאבי האנוש, מטיפול בעובדים, ניהול כישרונות, גיוס, הכשרה – והכול בענן. חלק מהפעולות נעשות בשירות עצמי על ידי העובדים בקיוסק מידע. אופן הפעולה הזה מתאים לארגונים מבוזרים, כשהעובדים נמצאים במקומות שונים בעולם. התשלום על השירות מבוצע מדי חודש, על בסיס מספר העובדים".

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל. צילום: ניב קנטורהרן ציין כי "המערכת מתממשקת גם למערכות ה-ERP הוותיקות. בתחום הפלטפורמה כשירות, אנחנו מספקים ללקוחות את HANA, בלי לרכוש את הסביבה והשרתים, אלא במתכונת פלטפורמה כשירות, כ-HEC (ר"ת HANA Enterprise Cloud). כך ארגון יכול לנצל הפלטפורמה לצורך ביצוע חישובים מהירים בתדירות יומית, לשלם לפי נפח או לפי משך הצריכה ולהפעיל על הענן הזה יישומים שלו".

הוא הוסיף כי "התוצאות הכספיות שפרסמה סאפ לפני כמה שבועות מעידות שתחום הענן הוא תחום שדוחף את הצמיחה של החברה, וחווה עליה של 50%".

מי המתחרות של סאפ בתחום הענן?
"אנחנו לא רואים באמזון (Amazon) מתחרה שלנו, כי היא פועלת בתחום תשתיות כשירות (IaaS) ואנחנו פועלים בתחומי התוכנה כשירות (SaaS) והפלטפורמה כשירות (PaaS). בתחום ה-CRM בענן אנחנו מבחינים בנוכחות חזקה של Salesforce.com, אבל אנחנו בפירוש מאתגרים אותה. בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי) אנחנו מבחינים באורקל, ב-Workday ובפתרונות מקומיים בענן. בתחום הגיוס אנחנו פוגשים לעתים את יבמ (IBM), אבל המתחרה הגדול ביותר של אריבה קטן ממנה פי 10".

כיצד התרשמת מהשוק הישראלי?
"מדובר בשוק מעניין מאוד. הוא מתאפיין באימוץ מוקדם של טכנולוגיות, בחדשנות וביצירתיות. הנושאים הללו מעניינים מאוד את סאפ.

אני שבע רצון מהביצועים של הסניף הישראלי של סאפ, בראשות סתוית נבון, המנכ"לית. מכירות פתרונות הענן שלנו חוו ב-2013 גידול של 2,000% לעומת השנה שלפניה. הציפייה שלי היא שהמגמה הזו תימשך. לצורך כך התחייבתי בפני סתוית שאגיע לישראל מדי כמה שבועות, כדי ללוות את ההטמעות של פתרונות הענן שלנו בקרב חברות ישראליות-בינלאומיות. אנחנו מחויבים להטמעת פתרונות מיחשוב ענן בקרב לקוחות בישראל מכל גודל: ארגוני אנטרפרייז, ארגונים בינוניים וארגונים קטנים. במקביל, נפעל לגיור של פתרונות אלה.

הדבר היחיד שמשגע אותי הוא שעקב הנחיות הרגולטור שלכם למגזר הפיננסי, ארגונים ממגזר זה לא יכולים להטמיע פתרונות ענן. זה אבסורד! השקענו רבות באבטחת מידע בענן ובמובנים מסוימים הוא מאובטח יותר מהעבודה במתכונת המסורתית".

הרן סיכם באמרו כי "התחלתי את חיי המקצועיים באורקל וכנראה שאסיים אותם בסאפ. אני מאמין שהענן אינו באזזז ולא גימיק שיווקי. הענן הוא העתיד, והוא לא הולך להיעלם. סאפ היא כיום אחת מחברות הענן הגדולות, אם לא הגדולה, עם 50 מיליון משתמשים בענן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסף הארכטקט

    אני יאמין לזה אחרי שתשחררו את BusinessByDesign לשוק.

  2. יהודה

    אפשר לומר מה שמעוניינים גם בלי להכפיש אחרים. SAP אינה דוגמא לחברה דינמית וזריזה ובטח שלא חברה שטובת לקוחותיה עומדת מול עיניה ומול עיני מנהליה. אז מעט צניעות ודיבור על החיובי של החברה ללא כניסה להכפשות המתחרים יעשה לכם רק יותר טוב.

אירועים קרובים