בעקבות מתקפות הסייבר האחרונות: 60% מהארגונים הגדולים בעולם יגדילו את תקציבי ההגנה

מחקר של התאגיד הביטחוני הבריטי BAE מראה כי 53% מהמנמ"רים רואים במתקפות הסייבר את אחד משלושת הסיכונים העסקיים הבולטים על ארגונים ● 82% מעריכים כי היקף מתקפות הסייבר יגדל בשנתיים הקרובות

60% מהארגונים הגדולים בעולם יגדילו השנה את תקציב ההגנה שלהם מפני מתקפות סייבר – כך עולה ממחקר חדש. הטריגר לכך, בקרב 78% מהם, הוא גל מתקפות הסייבר של החודשים האחרונים על מוסדות פיננסיים ורשתות קמעונאות, ובראשן רשת השיווק טארגט (Target).

המחקר נערך בחודשיים האחרונים על ידי חטיבת המודיעין של התאגיד הביטחוני הבריטי הענק BAE. השתתפו בו 500 מנמ"רים ומנהלים בארגונים שמחזורם השנתי עומד על יותר מחצי מיליארד דולר.

על פי המחקר, 53% מהחברות רואות במתקפות סייבר את אחד משלושת הסיכונים העסקיים הבולטים עליהן. "חששות אלה יביאו לגידול בדרישה למודיעין סייבר, לפירוט אודות איומי הסייבר החדשים ולרצון לתובנות עמוקות יותר אודות הפגיעות העסקית שלהם", נכתב.

הרוב המכריע של הארגונים (82%) מעריכים כי היקף מתקפות הסייבר הממוקדות צפוי לגדול בשנתיים הבאות. עוד עולה מהמחקר כי ארגונים מאמינים שההטמעה של טכנולוגיות חדשות ואופני עבודה חדשים בהם, מגדילה אף היא את החשיפה למתקפות סייבר. כך, לדוגמה, 72% מהארגונים השיבו שהשימוש בטכנולוגיה ניידת מגדיל את הסיכון למתקפות.

עוד עולה מהמחקר כי כשליש מבעלי התפקידים שהשתתפו במחקר גורסים שהנהלות הארגונים בהם הם מועסקים לא מבינות את איומי הסייבר באופן מלא.

29% מהמשיבים העריכו שמתקפת סייבר מוצלחת תסב לארגון שלהם נזק בסכום גבוה מ-75 מיליון דולר. 20% נוספים העריכו כי הוא יעמוד על יותר מ-15 מיליון.

במקרה של מתקפת סייבר מוצלחת, החשש המרכזי של המנמ"רים והמנהלים הוא אובדן נתוני לקוחות (61%) ולאחריו גניבה של קניין רוחני (47% מהמשיבים האמריקנים, 38% מהקנדים, 35% מהבריטים ו-43% מהאוסטרלים). 28% מהנמ"רים הודו כי אין להם תוכנית היערכות למקרה של מתקפת סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים