מנמ"רית טארגט התפטרה בעקבות הפריצות המקוונות לחברה

מנמ"רית רשת השיווק, בת' ג'ייקוב, עזבה את תפקידה ובמקומה יבוא מינוי חיצוני – מסר המנכ"ל ● הפריצה אירעה במשך 19 ימים, עד 15 בדצמבר האחרון, ונגנבו במסגרתה פרטים של כ-110 מיליון לקוחות

בת' ג'ייקוב, מנמ"רית רשת השיווק האמריקנית טארגט (Target), התפטרה בעקבות הפריצה למערכות ה-IT של החברה – כך דווח אתמול (ד').

בדצמבר האחרון דווח כי נגנבו פרטים של עד 40 מיליון כרטיסי אשראי וחיוב של החברה. ההערכה הראשונית הייתה כי מקור הפריצות הגיע מחוץ לארצות הברית וכי הן בוצעו בשלושת השבועות הראשונים של עונת הקניות, במשך 19 ימים – עד 15 בדצמבר. במחצית ינואר השנה אמרה טארגט כי המתקפה הייתה גדולה מכפי שסברו בתחילה. במסגרת המתקפה נגנבו שמות, כתובות מגורים, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני של כ-110 מיליון לקוחות.

ג'ייקוב שימשה כמנמ"רית רשת השיווק מאז 2008. בראיון שנערך עימה באחרונה, לפני שהתגלו הפריצות, היא חשפה את גישת המסחר של טארגט, שדוגלת במסחר אלקטרוני, באמצעות המחשבים הביתיים והמכשירים הניידים, בחוויית המשתמש של הלקוחות וכיצד הפעילות של הלקוחות מול נקודת המכירה הטכנולוגית מותירה עליהם רושם. מסופי הקניות של טארגט היו, ככל הנראה, הפרצה דרכה חדרו ההאקרים למערך ה-IT של הרשת. עלויות הפריצה ברבעון האחרון עמדו על 61 מיליון דולר, כאשר 44 מיליון מהם כוסו על ידי הביטוח.

גרג סטיינהפל, מנכ"ל טארגט, הוציא הודעה לפיה "בזמן שאנחנו מצויים עדיין בחקירה מתמשכת, אנחנו מכירים בכך שסביבת אבטחת המידע מתפתחת במהירות. נגביר את רמת אבטחת המידע וכצעד ראשון במאמץ זה נחפש לאייש את תפקיד המנמ"ר במינוי חיצוני. נמנה בנוסף בכיר שיטפל בהלימה לרגולציות ולתקנות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים