חשד בבייג'ינג: ארצות הברית מרגלת בסין באמצעות שרתים של יבמ

הסינים מאשימים את האמריקנים בריגול "חסר מצפון" אחרי מחשבים של הממשלה וחברות מקומיות, וחושדים כי הענק הכחול סייע בכך ● יבמ בתגובה: "אנחנו שותפים מהימנים בסין מזה שלושה עשורים"

ממשלת סין בוחנת את האפשרות להחליף את שרתי הקצה העליון בבנקים במדינה, שכיום הם של יבמ (IBM), בשרתים מקומיים. הסיבה לכך היא חשד שעלה אצל הסינים לפיו ארצות הברית מרגלת אחריהם באמצעות השרתים הללו.

הדיווח מגיע מספר ימים לאחר שמשרד המשפטים של ארצות הברית האשים חמישה קציני צבא סיניים בפריצה לחברות אמריקניות, במטרה לגנוב סודות מסחריים.

מנגד, סין האשימה את ארצות הברית בריגול קיברנטי "חסר מצפון", שכלל מתקפות בקנה מידה גדול נגד מחשבי הממשלה בבייג'ינג וחברות מקומיות. בנוסף, השלטונות הסיניים ערכו ארגונים ומפעלים בבעלות המדינה לנתק את קשריהם עם חברות ייעוץ אמריקניות. בימים אלה הם עורכים בדיקה שתוצאותיה יוגשו לקבוצת עבודה מיוחדת בתחום אבטחת המידע ברשת, שבראשה עומד שי ג'ינפינג, נשיא המדינה.

מדוברות יבמ נמסר כי "החברה לא הייתה מודעת לדרישות של הממשלה הסינית, שממליצה שלא להתבסס על יבמ במחשביה. יבמ היא שותפה מהימנה בסין מזה שלושה עשורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים